Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİKTE KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ EMT439 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısını kavrar.
2) Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın kavram yanılgılarını bilir.
3) Ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama tekniklerini uygular.
4) Konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMatematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı; kavram yanılgısı çeşitleri, matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar; ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri; konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin içeriğinin tanıtılması
2. Hafta Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı
3. Hafta Kavram yanılgısı çeşitleri ve nedenleri
4. Hafta Sayılar ve alan yazında sayılarla ilgili yaygın yanılgılar
5. Hafta Sayılar ve alan yazında sayılarla ilgili yaygın yanılgılar
6. Hafta Geometri ve alanyazında geometrik kavramlarla ilgili yaygıun yanılgılar
7. Hafta Geometri ve alanyazında geometrik kavramlarla ilgili yaygıun yanılgılar
8. Hafta Vize
9. Hafta Ölçme ve alan yazında ölçme ile ilişkili yaygın yanılgılar
10. Hafta Cebir ve alan yazında cebirle ilişkili yaygın yanılgılar
11. Hafta Cebir ve alan yazında cebirle ilişkili yaygın yanılgılar
12. Hafta İstatistik-olasılık ve alan yazında istatistik-olasılık ile ilişkili yaygın yanılgılar
13. Hafta Proje sunumları
14. Hafta Proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: Pegem Akademi.
Bingölbali, E. ve Özmantar, M. F. (Ed.). (2015). İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem Akademi.
Hacıömeroğlu, G. ve Tarım, K. (Ed.). (2019). Matematik öğretiminin temelleri ortaokul. Ankara: Anı Yayıncılık.
Özmantar, M. F., Bingölbali, E. ve Akkoç, H. (2015). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem Akademi.
Ural, A. (2017). Matematik Öğreniminde Kavram Yanılgıları ve Zorluklar. Cinius.
Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve Ortaokul Matematiği: Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) Ankara: Nobel
Turcademy.com
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)30
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)30
Finalin Başarıya Oranı(%)70
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje12020
Toplam İş Yükü115
Toplam İş Yükü / 303,83
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3       
P4      X   X
P5    X   X  
P6       
P7    X     X
P8       
P9  X      
P10