Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısını kavrar. 2) Matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın kavram yanılgılarını bilir. 3) Ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama tekniklerini uygular. 4) Konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı; kavram yanılgısı çeşitleri, matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar; ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri; konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin içeriğinin tanıtılması
2. Hafta
Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı
3. Hafta
Kavram yanılgısı çeşitleri ve nedenleri
4. Hafta
Sayılar ve alan yazında sayılarla ilgili yaygın yanılgılar
5. Hafta
Sayılar ve alan yazında sayılarla ilgili yaygın yanılgılar
6. Hafta
Geometri ve alanyazında geometrik kavramlarla ilgili yaygıun yanılgılar
7. Hafta
Geometri ve alanyazında geometrik kavramlarla ilgili yaygıun yanılgılar
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Ölçme ve alan yazında ölçme ile ilişkili yaygın yanılgılar
10. Hafta
Cebir ve alan yazında cebirle ilişkili yaygın yanılgılar
11. Hafta
Cebir ve alan yazında cebirle ilişkili yaygın yanılgılar
12. Hafta
İstatistik-olasılık ve alan yazında istatistik-olasılık ile ilişkili yaygın yanılgılar
13. Hafta
Proje sunumları
14. Hafta
Proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: Pegem Akademi. Bingölbali, E. ve Özmantar, M. F. (Ed.). (2015). İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem Akademi. Hacıömeroğlu, G. ve Tarım, K. (Ed.). (2019). Matematik öğretiminin temelleri ortaokul. Ankara: Anı Yayıncılık. Özmantar, M. F., Bingölbali, E. ve Akkoç, H. (2015). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem Akademi. Ural, A. (2017). Matematik Öğreniminde Kavram Yanılgıları ve Zorluklar. Cinius. Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve Ortaokul Matematiği: Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) Ankara: Nobel Turcademy.com
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
30
Toplam(%)
30
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
30
Finalin Başarıya Oranı(%)
70
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
2
24
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Proje
1
20
20
Toplam İş Yükü
115
Toplam İş Yükü / 30
3,83
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ