Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Alana özgü öğretim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır, 2) Matematiğe özgü yazılımları bilir ve kullanır, 3) Alana özgü materyallerin tasarım ilkelerini bilir, 4) İki ve üç boyutlu ve dijital materyaller hazırlayabilir, 5) Öğretim materyallerini belli tasarım ilkeleri çerçevesinde değerlendirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmeye ilişkin kavramları tanımlayabilmeleri, mesaj tasarım ilkelerini göz önünde bulundurarak alan özgü materyal tasarlayabilmeleri; öğretim süreçlerinde kullanabilmeleri, hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirebilmeleri beklenmektedir. Bu derste; alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi konuları ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma
2. Hafta
Yazılım türleri ve kullanım amaçları
3. Hafta
Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri
4. Hafta
Materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi
5. Hafta
İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması
6. Hafta
Çalışma yaprakları
7. Hafta
Saydamla
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
VCD, DVD, MP3 ve MP4 vb formatlardaki materyal tasarımı
10. Hafta
Öğretim materyallerinin geliştirilmesi
11. Hafta
Öğretim materyallerinin geliştirilmesi
12. Hafta
Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi
13. Hafta
Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi
14. Hafta
Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Fleming, M. L. (1993). Instructional message design: Principles from the behavioral and cognitive sciences. Educational technology. Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem A Yayıncılık, Ankara. Demirel, Ö., & Altun, E. (2017). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Atıf İndeksi, 1-304.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Proje
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1,5
1,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
25
25
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
Proje
1
20
20
Toplam İş Yükü
119
Toplam İş Yükü / 30
3,96
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ