Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI EMT438 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Alana özgü öğretim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır,
2) Matematiğe özgü yazılımları bilir ve kullanır,
3) Alana özgü materyallerin tasarım ilkelerini bilir,
4) İki ve üç boyutlu ve dijital materyaller hazırlayabilir,
5) Öğretim materyallerini belli tasarım ilkeleri çerçevesinde değerlendirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmeye ilişkin kavramları tanımlayabilmeleri, mesaj tasarım ilkelerini göz önünde bulundurarak alan özgü materyal tasarlayabilmeleri; öğretim süreçlerinde kullanabilmeleri, hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirebilmeleri beklenmektedir. Bu derste; alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi konuları ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma
2. Hafta Yazılım türleri ve kullanım amaçları
3. Hafta Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri
4. Hafta Materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi
5. Hafta İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması
6. Hafta Çalışma yaprakları
7. Hafta Saydamla
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta VCD, DVD, MP3 ve MP4 vb formatlardaki materyal tasarımı
10. Hafta Öğretim materyallerinin geliştirilmesi
11. Hafta Öğretim materyallerinin geliştirilmesi
12. Hafta Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi
13. Hafta Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi
14. Hafta Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARFleming, M. L. (1993). Instructional message design: Principles from the behavioral and cognitive sciences. Educational technology.
Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
Demirel, Ö., & Altun, E. (2017). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Atıf İndeksi, 1-304.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11,51,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı11,51,5
Ödevler
Proje12020
Toplam İş Yükü119
Toplam İş Yükü / 303,96
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3         
P4      X   X  
P5          X
P6         
P7         
P8  X   X   X   X   X
P9         
P10