Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik okuryazarlığının dayandığı temel kavramları inceler, 2) Matematik okuryazarlığının anlamını tartışır, 3) Matematik okuryazarlığının içerdiği becerileri tartışır, 4) Ulusal ve uluslararası sınavlardaki okuryazarlık sorularını inceler, 5) Ortaokul öğrencilerinin matematik okuryazarlıklarının geliştirilmesine yönelik yapılması gereken sınıf içi etkinlikleri tasarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin, matematik okuryazarlığının dayandığı temel kavramları matematiksel yeterlikler kapsamında ele almaları beklenmektedir. Bu derste matematik okuryazarı bir bireyin problem kurma ve çözme, matematiksel modelleme, akıl yürütme ve argüman üretme, iletişim, temsille gösterme, matematiksel dil ve işlemleri kullanma becerisinin önemi; ulusal ve uluslararası yapılan geniş ölçekli testlerde matematik okuryazarlığının yeri; ortaokul öğrencilerinin matematik okuryazarlıklarının geliştirilmesine yönelik kazandırılması gereken beceriler; öğretimi matematik okuryazarlığına uygun hale getirme, örnek soru, etkinlik ve ders planlarını inceleme yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Matematik Okuryazarlık (MO) Kavramının İncelenmesi
2. Hafta
Matematik Okuryazarlık kavramının ilişkili olduğu öğrenme kuram ve yaklaşımları-I
3. Hafta
Matematik Okuryazarlık kavramının ilişkili olduğu öğrenme kuram ve yaklaşımları-II
4. Hafta
Matematik Okuryazarlığı ve Bilişsel Beceriler
5. Hafta
Matematik Okuryazarlığı ve Problem Çözme
6. Hafta
Ulusal Sınavlarda Matematik Okuryazarlığı
7. Hafta
Uluslararası Sınavlarda Matematik Okuryazarlığı
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Matematik Okuryazarlığı Nasıl Geliştirilmeli?
10. Hafta
Matematik Okuryazarlığı Nasıl Ölçülebilir?
11. Hafta
Matematik Okuryazarlığı Kavramının Sınıf içi Etkinliklere Entegre Edilmesi
12. Hafta
Matematik Okuryazarlığı Sorularının Analizi
13. Hafta
Matematik Okuryazarlığı ile ilgili Alan Yazın Taraması
14. Hafta
Matematik Okuryazarlığı ile İlgili Bilimsel Çalışmaların İncelenmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
"Matematik Okuryazarlığı Ve Pısa", Tangül Kabael, 2019, Anı Yayıncılık. "Matematik Okuryazarlığı El Kitabı", Prof. Dr. Murat Altun, Dr. Tuğçe Kozaklı Ülger, Dr. Işıl Bozkurt, 2022, Ekin Basım Yayın. "Efemat 6", Editör: Prof. Dr. Murat Altun, 1. Baskı, Temmuz 2021.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
2
40
Proje
1
50
Diğer
1
10
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
3
10
30
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
3
14
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
3
10
30
Makale İnceleme
2
4
8
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
2
4
8
Toplam İş Yükü
118
Toplam İş Yükü / 30
3,93
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ