Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK OKURYAZARLIĞI EMT436 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik okuryazarlığının dayandığı temel kavramları inceler,
2) Matematik okuryazarlığının anlamını tartışır,
3) Matematik okuryazarlığının içerdiği becerileri tartışır,
4) Ulusal ve uluslararası sınavlardaki okuryazarlık sorularını inceler,
5) Ortaokul öğrencilerinin matematik okuryazarlıklarının geliştirilmesine yönelik yapılması gereken sınıf içi etkinlikleri tasarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin, matematik okuryazarlığının dayandığı temel kavramları matematiksel yeterlikler kapsamında ele almaları beklenmektedir. Bu derste matematik okuryazarı bir bireyin problem kurma ve çözme, matematiksel modelleme, akıl yürütme ve argüman üretme, iletişim, temsille gösterme, matematiksel dil ve işlemleri kullanma becerisinin önemi; ulusal ve uluslararası yapılan geniş ölçekli testlerde matematik okuryazarlığının yeri; ortaokul öğrencilerinin matematik okuryazarlıklarının geliştirilmesine yönelik kazandırılması gereken beceriler; öğretimi matematik okuryazarlığına uygun hale getirme, örnek soru, etkinlik ve ders planlarını inceleme yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematik Okuryazarlık (MO) Kavramının İncelenmesi
2. Hafta Matematik Okuryazarlık kavramının ilişkili olduğu öğrenme kuram ve yaklaşımları-I
3. Hafta Matematik Okuryazarlık kavramının ilişkili olduğu öğrenme kuram ve yaklaşımları-II
4. Hafta Matematik Okuryazarlığı ve Bilişsel Beceriler
5. Hafta Matematik Okuryazarlığı ve Problem Çözme
6. Hafta Ulusal Sınavlarda Matematik Okuryazarlığı
7. Hafta Uluslararası Sınavlarda Matematik Okuryazarlığı
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Matematik Okuryazarlığı Nasıl Geliştirilmeli?
10. Hafta Matematik Okuryazarlığı Nasıl Ölçülebilir?
11. Hafta Matematik Okuryazarlığı Kavramının Sınıf içi Etkinliklere Entegre Edilmesi
12. Hafta Matematik Okuryazarlığı Sorularının Analizi
13. Hafta Matematik Okuryazarlığı ile ilgili Alan Yazın Taraması
14. Hafta Matematik Okuryazarlığı ile İlgili Bilimsel Çalışmaların İncelenmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR"Matematik Okuryazarlığı Ve Pısa", Tangül Kabael, 2019, Anı Yayıncılık.
"Matematik Okuryazarlığı El Kitabı", Prof. Dr. Murat Altun, Dr. Tuğçe Kozaklı Ülger, Dr. Işıl Bozkurt, 2022, Ekin Basım Yayın.
"Efemat 6", Editör: Prof. Dr. Murat Altun, 1. Baskı, Temmuz 2021.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev240
Proje150
Diğer110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi31030
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati31442
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler31030
Makale İnceleme248
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma248
Toplam İş Yükü118
Toplam İş Yükü / 303,93
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X
P6  X   X   X   X   X
P7  X   X   X   X   X
P8  X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X
P10