Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ders kitabında bulunması gereken fiziksel, eğitimsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartları bilir. 2) Ders kitaplarının içeriğinin uygunluğu inceler. 3) Dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekiciliği, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı, vb açılardan araştırmalar yapar. 4) Farklı yayınevlerinin matematik kitaplarını belirli ölçütlere göre analiz
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin, matematik ders kitaplarında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar ile ders kitaplarının içeriklerinin öğretim programına uygunluğu hakkında bilgi sahip olmaları beklenmektedir. Bu derste, mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı bakımından incelenmesi; belirlenen bir sınıf seviyesinde ve öğrenme alanında kriterlere uygun şekilde kitap içeriğinin geliştirilmesi konuları yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders kitabı inceleme hakkında bilgilendirme
2. Hafta
Talim Terbiye Kurulunun ders kitabı inceleme kriterleri-I ve Kitapların seçilmesi
3. Hafta
Talim Terbiye Kurulunun ders kitabı inceleme kriterlerinin belirlenmesi
4. Hafta
Ders kitabının Biçimsel Görünüm Açısından İncelenmesi
5. Hafta
Ders kitabının İçerik Açısından İncelenmesi
6. Hafta
Ders kitabının Öğretim Yöntem ve Stratejileri Açısından İncelenmesi
7. Hafta
Ders kitabının Ölçme-Değerlendirme Açısından İncelenmesi
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Ders kitabı inceleme ölçütlerinin belirlenmesi (Sınıf içi çalışma)
10. Hafta
Seçilen ders kitaplarının değerlendirilmesi (Raporu verilecek)
11. Hafta
Seçilen ders kitaplarının değerlendirilmesi (Raporu verilecek)
12. Hafta
Kitap Tasarım Projesi_Taslak sunumlar
13. Hafta
Kitap Tasarım Projesi_Taslak sunumlar
14. Hafta
Final Projelerinin Sunumu (Kitap tasarlama)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Duman, T, Karakaya, N., Çakmak, M.Eray, M. ve Özkan, M. (2001). Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu matematik (Ed. Leyla Küçükahmet). Nobel yayın dağıtım: Ankara. MEB 5-8. Sınıf Matematik Öğretim Programı 5-8 Sınıf Matematik Ders Kİtapları (Talim Terbiye Kurulu tarafından onaylanmış)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
4
60
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
3
36
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
2
10
20
Sunum (Hazırlık dahil)
2
5
10
Proje
1
20
20
Toplam İş Yükü
114
Toplam İş Yükü / 30
3,8
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ