Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ EMT433 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ders kitabında bulunması gereken fiziksel, eğitimsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartları bilir.
2) Ders kitaplarının içeriğinin uygunluğu inceler.
3) Dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekiciliği, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı, vb açılardan araştırmalar yapar.
4) Farklı yayınevlerinin matematik kitaplarını belirli ölçütlere göre analiz
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin, matematik ders kitaplarında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar ile ders kitaplarının içeriklerinin öğretim programına uygunluğu hakkında bilgi sahip olmaları beklenmektedir. Bu derste, mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı bakımından incelenmesi; belirlenen bir sınıf seviyesinde ve öğrenme alanında kriterlere uygun şekilde kitap içeriğinin geliştirilmesi konuları yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders kitabı inceleme hakkında bilgilendirme
2. Hafta Talim Terbiye Kurulunun ders kitabı inceleme kriterleri-I ve Kitapların seçilmesi
3. Hafta Talim Terbiye Kurulunun ders kitabı inceleme kriterlerinin belirlenmesi
4. Hafta Ders kitabının Biçimsel Görünüm Açısından İncelenmesi
5. Hafta Ders kitabının İçerik Açısından İncelenmesi
6. Hafta Ders kitabının Öğretim Yöntem ve Stratejileri Açısından İncelenmesi
7. Hafta Ders kitabının Ölçme-Değerlendirme Açısından İncelenmesi
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Ders kitabı inceleme ölçütlerinin belirlenmesi (Sınıf içi çalışma)
10. Hafta Seçilen ders kitaplarının değerlendirilmesi (Raporu verilecek)
11. Hafta Seçilen ders kitaplarının değerlendirilmesi (Raporu verilecek)
12. Hafta Kitap Tasarım Projesi_Taslak sunumlar
13. Hafta Kitap Tasarım Projesi_Taslak sunumlar
14. Hafta Final Projelerinin Sunumu (Kitap tasarlama)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDuman, T, Karakaya, N., Çakmak, M.Eray, M. ve Özkan, M. (2001). Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu matematik (Ed. Leyla Küçükahmet). Nobel yayın dağıtım: Ankara.
MEB 5-8. Sınıf Matematik Öğretim Programı
5-8 Sınıf Matematik Ders Kİtapları (Talim Terbiye Kurulu tarafından onaylanmış)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev460
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12336
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler21020
Sunum (Hazırlık dahil)2510
Proje12020
Toplam İş Yükü114
Toplam İş Yükü / 303,8
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X      
P2  X   X   X  
P3       
P4        X
P5    X     X
P6        X
P7    X   X  
P8      X  
P9      X   X
P10