DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik öğretim programının temel kavramlarını tanır 2) Matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze karşılaştırmalı inceler. 3) Matematik öğretim programını öğrenme alanlarına göre karşılaştırmalı inceler. 4) Matematik öğretim programının ölçme-değerlendirme yaklaşımını inceler. 5) Matematik öğretim programını farklı beceriler çerçevesinde inceler. 6) Matematik öğretim programını farklı beceriler çerçevesinde inceler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersi alan öğrencilerin; ortaokul matematik dersi ulusal ve uluslararası öğretim programlarının, öğrenme ve öğretmeye yaklaşımı, içeriği, programda hedeflenen temel matematik becerileri hakkında bilgi sahibi olmaları ve diğer derslerle ve eğitim kademeleriyle ilişkisini değerlendirmeleri beklenmektedir. Bu derste, öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; geçmişten günümüze gelişimi; güncel programın yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ve ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç, materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri ve uluslararası öğretim programları yer almaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders İçerik Bilgilendirme-Matematik Öğretim Programına Genel Bakış | 2. Hafta | Matematik Öğretim Programının Temel Bileşenleri | 3. Hafta | Cumhuriyet Dönemi Ortaokul Matematik Öğretim Programlarına (OMÖP) Genel Bakış | 4. Hafta | OMÖP Genel Amaçları | 5. Hafta | OMÖP Sayılar Öğrenme Alanı | 6. Hafta | OMÖP Cebirsel Düşünme | 7. Hafta | OMÖP Geometri | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | OMÖP Veri ve Olasılık | 10. Hafta | OMÖP Ölçme ve Değerlendirme | 11. Hafta | İlişkilendirme Becerisi Kapsamında OMÖP İncelenmesi | 12. Hafta | OMÖP Matematiğin Uygulamaları ve Matematiksel Modelleme | 13. Hafta | OMÖP Duyuşsal Özellikler | 14. Hafta | OMÖP Matematik Okuryazarlığı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | MEB (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (1-8.Sınıflar). Ankara. Özmantar, M.F., Akkoç, H., Kuşdemir Kayıran, B. ve Özyurt, M. 2018 (Editör). Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel Bir İnceleme. Pegem Akademi. Ankara. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Sunum,Eğitim-Uygulama,Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 10 | Devam | 1 | 5 | Kitap Sunuşu | 1 | 30 | Diğer | 1 | 25 | Toplam(%) | | 45 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 1 | 12 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 15 | 30 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 10 | 10 | Kitap Sunuşu | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 111 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |