Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI EMT428 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik öğretim programının temel kavramlarını tanır
2) Matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze karşılaştırmalı inceler.
3) Matematik öğretim programını öğrenme alanlarına göre karşılaştırmalı inceler.
4) Matematik öğretim programının ölçme-değerlendirme yaklaşımını inceler.
5) Matematik öğretim programını farklı beceriler çerçevesinde inceler.
6) Matematik öğretim programını farklı beceriler çerçevesinde inceler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin; ortaokul matematik dersi ulusal ve uluslararası öğretim programlarının, öğrenme ve öğretmeye yaklaşımı, içeriği, programda hedeflenen temel matematik becerileri hakkında bilgi sahibi olmaları ve diğer derslerle ve eğitim kademeleriyle ilişkisini değerlendirmeleri beklenmektedir. Bu derste, öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; geçmişten günümüze gelişimi; güncel programın yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ve ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç, materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri ve uluslararası öğretim programları yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders İçerik Bilgilendirme-Matematik Öğretim Programına Genel Bakış
2. Hafta Matematik Öğretim Programının Temel Bileşenleri
3. Hafta Cumhuriyet Dönemi Ortaokul Matematik Öğretim Programlarına (OMÖP) Genel Bakış
4. Hafta OMÖP Genel Amaçları
5. Hafta OMÖP Sayılar Öğrenme Alanı
6. Hafta OMÖP Cebirsel Düşünme
7. Hafta OMÖP Geometri
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta OMÖP Veri ve Olasılık
10. Hafta OMÖP Ölçme ve Değerlendirme
11. Hafta İlişkilendirme Becerisi Kapsamında OMÖP İncelenmesi
12. Hafta OMÖP Matematiğin Uygulamaları ve Matematiksel Modelleme
13. Hafta OMÖP Duyuşsal Özellikler
14. Hafta OMÖP Matematik Okuryazarlığı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMEB (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (1-8.Sınıflar). Ankara.
Özmantar, M.F., Akkoç, H., Kuşdemir Kayıran, B. ve Özyurt, M. 2018 (Editör). Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel Bir İnceleme. Pegem Akademi. Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Sunum,Eğitim-Uygulama,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev110
Devam15
Kitap Sunuşu130
Diğer125
Toplam(%)45
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)45
Finalin Başarıya Oranı(%)55
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12112
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler21530
Sunum (Hazırlık dahil)11010
Kitap Sunuşu12020
Toplam İş Yükü111
Toplam İş Yükü / 303,7
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1    X   X   X   X   X
P2    X   X   X   X   X
P3           
P4        X    
P5      X      
P6           
P7           
P8           
P9    X       X   X
P10  X   X   X   X   X   X