Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Origaminin tarihini bilebilecek, 2) Eğitimde origaminin nerelerde kullanılabileceğini bilebilecek, 3) Matematik eğitiminde origaminin nasıl kullanılacağını bilebilecek, 4) Temel kağıt katlama tekniklerini bilebilecek, 5) Orta düzeyde origami figürlerini diyagramdan yapabilecek, 6) Matematik kavramlarını origami katlamalarıyla ilişkilendirebilecek, 7) Origami katlamalarını kullanabileceği bir dersi planlayabilecek, 8) Öğrencilerin davranışsal, sosyal, duygusal, psiko-motor gelişimlerine uygun origami katlamaları seçebilecek, 9) Öğrencilerin matematiksel dil gelişimlerine katkı sağlayacak uygulamalar planlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin, matematik öğretiminde kullanılabilecek farklı yöntemlerin farkına varıp, bazı matematiksel ve geometrik nesneleri origami ile katlamaları ve bu kavramları katlamalarla ilişkilendirmeleri beklenmektedir. Bu derste, Origami çeşitleri ile temel katlama teknikleri, Origaminin tarihsel gelişimi, genel özellikleri, gelişimsel, eğitsel (davranışsal, sosyal, duygusal, psikomotor ve dil gelişimi), matematik öğrenmeye, öğretimine katkıları, bitki, eşya, hayvan figürlerinden örnek katlamalar, geometrik nesnelerin katlanması, Origami katlamaları ile yapılabilecek matematiksel ispatlar, yapılan bu katlama uygulamaların matematik dersinde kullanımları yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse Giriş
2. Hafta
Origaminin tarihsel gelişimi ve genel özellikleri
3. Hafta
Origaminin gelişimsel ve eğitsel katkıları. Origaminin davranışsal, sosyal, duygusal, psiko-motor ve dil gelişimi ve
4. Hafta
matematik eğitimine katkıları.
5. Hafta
Origami çeşitleri ile temel katlama teknikleri
6. Hafta
Bazı bitki, eşya, hayvan figürlerinin katlanması
7. Hafta
Bazı bitki, eşya, hayvan figürlerinin katlanması
8. Hafta
Bazı bitki, eşya, hayvan figürlerinin katlanması
9. Hafta
Ara Sınav
10. Hafta
Geometrik şekillerin ve cisimlerin katlanarak yapılması
11. Hafta
Geometrik şekillerin ve cisimlerin katlanarak yapılması
12. Hafta
Geometrik şekillerin ve cisimlerin katlanarak yapılması
13. Hafta
Geometrik şekillerin ve cisimlerin katlanarak yapılması
14. Hafta
Ders tekrarı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Matroll, J. A Plethora of Polyhedra in Origami. Dover Publications Kawamura, M. Polyhedron Origami for Beginners
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
2
10
Uygulama/Pratik
1
30
Proje
2
50
Toplam(%)
90
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
90
Finalin Başarıya Oranı(%)
10
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
2
10
20
Proje
2
20
40
Uygulama
1
15
15
Toplam İş Yükü
117
Toplam İş Yükü / 30
3,9
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ