Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İlişkilendirme kavramını açıklar. 2) Farklı ilişkilendirme türlerini tanıyarak önemini kavrar. 3) Kavramsal ve işlemsel anlama kavramlarını açıklayarak örneklendirir. 4) İlişkilendirmenin matematik öğretimindeki önemini fark eder. 5) Matematik öğretiminde ilişkilendirme konulu ulusal makalelere ulaşır ve inceler. 6) Matematik öğretiminde ilişkilendirmeyi temel alan etkinlik ve ders anlatımları tasarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin, ilişkilendirme kavramının matematik eğitimindeki anlam ve önemini kuramsal yaklaşımlara uygun şekilde öğrenmeleri beklenmektedir. Bu derste ilişkilendirme türlerinin farklı yaklaşımlar üzerinden incelenmesi, kavramlar arası ilişkilendirme, farklı temsiller arası ilişkilendirme, günlük yaşam ile ilişkilendirme, farklı disiplinlerle ilişkilendirmeler; ilgili alan yazının incelenmesi; ilişkilendirmenin sınıf içi etkinliklere ve ders planlarında yer almasına yönelik uygulamaların geliştirilmesi yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İlişkilendirme Nedir? Matematik Süreç Becerileri. 5-8 Matematik Öğretim Programında İlişkilendirmenin Yeri
Makale İnceleme: İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel İlişkilendirmeye Yönelik Görüş ve Becerilerinin İncelenmesi
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Makale İnceleme: Matematiğin gerçek hayatla ilişkilendirilmesi: Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının nasıl ilişkilendirme kurduklarına yönelik bir inceleme
10. Hafta
Makale İnceleme
11. Hafta
Makale İnceleme
12. Hafta
Ders Planı Sunumları
13. Hafta
Ders Planı Sunumları
14. Hafta
Dönem Sonu Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bingölbali, E., & Coşkun, M. (2016). İlişkilendirme becerisinin matematik öğretiminde kullanımının geliştirilmesi için kavramsal çerçeve önerisi. Eğitim ve Bilim, 41(183).
MEB (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (1-8.Sınıflar). Ankara.
Narlı, S. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. (Ed: Erhan Bingölbali, Selahattin Arslan ve İsmail Özgür Zembat). Ankara: Pegem Akademi. (14.Bölüm)
Özgeldi, M., & Osmanoğlu, A. (2017). Matematiğin gerçek hayatla ilişkilendirilmesi: Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının nasıl ilişkilendirme kurduklarına yönelik bir inceleme. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 8(3), 438-458.
Özgen, K. (2013). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel ilişkilendirmeye yönelik görüş ve becerilerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 8(8).
Van De Walle, J., Karp, K.S, Bay- Williams, J.M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çeviri Editörü Soner Durmuş), 7. basımdan çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara (Bölüm 2-s.24-29)
Yukarıdaki kaynaklara https://www.turcademy.com/tr sitesinden Başkent Üniversitesi Kütüphanesi aracılığıyla ücretsiz erişim sağlayabilirsiniz.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje,Diğer,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
20
Proje
1
20
Makale Sunuşu
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
1
12
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
2
20
40
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Makale İnceleme
2
20
40
Toplam İş Yükü
121
Toplam İş Yükü / 30
4,03
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ