Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME EMT426 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İlişkilendirme kavramını açıklar.
2) Farklı ilişkilendirme türlerini tanıyarak önemini kavrar.
3) Kavramsal ve işlemsel anlama kavramlarını açıklayarak örneklendirir.
4) İlişkilendirmenin matematik öğretimindeki önemini fark eder.
5) Matematik öğretiminde ilişkilendirme konulu ulusal makalelere ulaşır ve inceler.
6) Matematik öğretiminde ilişkilendirmeyi temel alan etkinlik ve ders anlatımları tasarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin, ilişkilendirme kavramının matematik eğitimindeki anlam ve önemini kuramsal yaklaşımlara uygun şekilde öğrenmeleri beklenmektedir. Bu derste ilişkilendirme türlerinin farklı yaklaşımlar üzerinden incelenmesi, kavramlar arası ilişkilendirme, farklı temsiller arası ilişkilendirme, günlük yaşam ile ilişkilendirme, farklı disiplinlerle ilişkilendirmeler; ilgili alan yazının incelenmesi; ilişkilendirmenin sınıf içi etkinliklere ve ders planlarında yer almasına yönelik uygulamaların geliştirilmesi yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İlişkilendirme Nedir? Matematik Süreç Becerileri. 5-8 Matematik Öğretim Programında İlişkilendirmenin Yeri
2. Hafta Makale İnceleme: İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi
3. Hafta Kavramsal ve İşlemsel Anlama
4. Hafta İlişkilendirme Becerisi ve İçeriği
5. Hafta Literatür Tarama_Öğrenci Makaleleri İnceleme
6. Hafta Literatür Tarama_ Öğrenci Makaleleri İnceleme
7. Hafta Makale İnceleme: İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel İlişkilendirmeye Yönelik Görüş ve Becerilerinin İncelenmesi
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Makale İnceleme: Matematiğin gerçek hayatla ilişkilendirilmesi: Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının nasıl ilişkilendirme kurduklarına yönelik bir inceleme
10. Hafta Makale İnceleme
11. Hafta Makale İnceleme
12. Hafta Ders Planı Sunumları
13. Hafta Ders Planı Sunumları
14. Hafta Dönem Sonu Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBingölbali, E., & Coşkun, M. (2016). İlişkilendirme becerisinin matematik öğretiminde kullanımının geliştirilmesi için kavramsal çerçeve önerisi. Eğitim ve Bilim, 41(183).

MEB (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (1-8.Sınıflar). Ankara.

Narlı, S. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. (Ed: Erhan Bingölbali, Selahattin Arslan ve İsmail Özgür Zembat). Ankara: Pegem Akademi. (14.Bölüm)

Özgeldi, M., & Osmanoğlu, A. (2017). Matematiğin gerçek hayatla ilişkilendirilmesi: Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının nasıl ilişkilendirme kurduklarına yönelik bir inceleme. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 8(3), 438-458.

Özgen, K. (2013). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel ilişkilendirmeye yönelik görüş ve becerilerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 8(8).

Van De Walle, J., Karp, K.S, Bay- Williams, J.M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çeviri Editörü Soner Durmuş), 7. basımdan çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara (Bölüm 2-s.24-29)

Yukarıdaki kaynaklara https://www.turcademy.com/tr sitesinden Başkent Üniversitesi Kütüphanesi aracılığıyla ücretsiz erişim sağlayabilirsiniz.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Diğer,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev120
Proje120
Makale Sunuşu110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12112
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler22040
Danışmanla Toplantı111
Makale İnceleme22040
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X     X
P2    X   X   X     X
P3            X
P4           
P5  X   X       X  
P6          X  
P7  X          
P8  X   X        
P9  X   X   X   X   X   X
P10