Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik konularının öğretiminde etkinlik kullanımının amacını ve önemini kavrarlar. 2) Matematik konularının öğretiminde kullanılan etkinliklerin özelliklerini kavrarlar. 3) Etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususları kavrarlar. 4) Farklı matematik konularında örnek etkinlikler geliştirirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin matematik öğretiminde kullanılan etkinlikler ve bu etkinliklerin uygulama esaslarıyla ilgili bilgi sahibi olmaları ve örnek etkinlikler geliştirmeleri beklenmektedir. Bu derste etkinlik kavramı, matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi, matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri; etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar; örnek etkinlikleri değerlendirme; etkinlik geliştirme; etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders içeriğinin açıklanması
2. Hafta
Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi
3. Hafta
Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri
4. Hafta
Etkinlik hazırlamada dikkat edilecek hususlar
5. Hafta
Etkinlik uygulamada dikkat edilecek hususlar
6. Hafta
Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme
7. Hafta
Örnek etkinlikleri değerlendirme
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Örnek etkinlikleri değerlendirme
10. Hafta
Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme
11. Hafta
Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme
12. Hafta
Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme
13. Hafta
Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme
14. Hafta
Genel tekrar, dönemin değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
- Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Pegem Yayıncılık: Ankara - Bingölbali, E. ve Özmantar, M. F. (Ed.). (2009). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Ankara:Pegem Akademi - Dede, Y., Doğan, M. F. ve Aslan-Tutak, F. (Ed.). (2021). Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları. (2. Baskı). Ankara:Pegem Akademi - Hacıömeroğlu, G. ve Tarım, K. (Ed.). (2019). Matematik öğretiminin temelleri ortaokul. Ankara: Anı Yayıncılık. - Olkun, S. Ve Toluk-Uçar, Z. (2012). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. (5. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap. - MEB (2018). Ortaokul Matematik Öğretim Programı - Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2010). İlkokul ve Ortaokul Matematiği: Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) Ankara: Nobel
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
3
45
Diğer
1
15
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
10
2
20
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
3
10
30
Sunum (Hazırlık dahil)
1
15
15
Toplam İş Yükü
115
Toplam İş Yükü / 30
3,83
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ