Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME EMT425 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik konularının öğretiminde etkinlik kullanımının amacını ve önemini kavrarlar.
2) Matematik konularının öğretiminde kullanılan etkinliklerin özelliklerini kavrarlar.
3) Etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususları kavrarlar.
4) Farklı matematik konularında örnek etkinlikler geliştirirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin matematik öğretiminde kullanılan etkinlikler ve bu etkinliklerin uygulama esaslarıyla ilgili bilgi sahibi olmaları ve örnek etkinlikler geliştirmeleri beklenmektedir. Bu derste etkinlik kavramı, matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi, matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri; etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar; örnek etkinlikleri değerlendirme; etkinlik geliştirme; etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders içeriğinin açıklanması
2. Hafta Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi
3. Hafta Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri
4. Hafta Etkinlik hazırlamada dikkat edilecek hususlar
5. Hafta Etkinlik uygulamada dikkat edilecek hususlar
6. Hafta Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme
7. Hafta Örnek etkinlikleri değerlendirme
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Örnek etkinlikleri değerlendirme
10. Hafta Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme
11. Hafta Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme
12. Hafta Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme
13. Hafta Farklı matematik konularında etkinlik geliştirme
14. Hafta Genel tekrar, dönemin değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR- Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Pegem Yayıncılık: Ankara
- Bingölbali, E. ve Özmantar, M. F. (Ed.). (2009). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Ankara:Pegem Akademi
- Dede, Y., Doğan, M. F. ve Aslan-Tutak, F. (Ed.). (2021). Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları. (2. Baskı). Ankara:Pegem Akademi
- Hacıömeroğlu, G. ve Tarım, K. (Ed.). (2019). Matematik öğretiminin temelleri ortaokul. Ankara: Anı Yayıncılık.
- Olkun, S. Ve Toluk-Uçar, Z. (2012). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. (5. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap.
- MEB (2018). Ortaokul Matematik Öğretim Programı
- Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2010). İlkokul ve Ortaokul Matematiği: Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) Ankara: Nobel
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev345
Diğer115
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10220
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler31030
Sunum (Hazırlık dahil)11515
Toplam İş Yükü115
Toplam İş Yükü / 303,83
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3        X
P4  X   X   X   X
P5       
P6       
P7       
P8  X   X   X   X
P9  X   X   X   X
P10