DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik öğrenme ve öğretmede kullanılan yeni yaklaşımları bilirler. 2) Matematik öğretiminde materyal kullanımının farkına varırlar. 3) Matematik öğretiminde teknoloji kullanımının farkına varırlar. 4) Matematik dilinin doğru kullanımının öneminin farkına varırlar. 5) Sınıf içi söylemlerin önemini bilirler. 6) Öğrencilerin bilişsel gelişim süreçlerini bilirler. 7) Matematik eğitiminde geliştirilen güncel teorileri bilirler. 8) Matematik eğitiminde yapılan güncel araştırmaları takip ederler. 9) TIMMS ve PISA gibi uluslar arası sınavların sonuçlarını bilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersi alan öğrencilerin, matematik öğrenme ve öğretmede kullanılan yeni yöntemleri araştırması, çeşitli yöntemleri uygulaması ve sonuçlarını tartışması beklenmektedir. Bu derste, matematik öğretiminde materyal kullanımının önemi, matematik sınıfında teknoloji kullanımının önemi, ulusal ve uluslararası alanda eğitimde kullanılan yenilikleri takip etme, öğrencilerin bilişsel gelişim süreçleri gibi konularda son zamanlarda geliştirilen teoriler üzerine araştırmalar yapma, TIMSS ve PISA gibi uluslararası sınav sonuçlarını inceleme ve sonuçları farklı değişkenler üzerinden tartışma, farklı ülkelerin matematik eğitimlerini inceleme, öğrenme alanlarına özgü geliştirilen teknolojik araçları ders planı içeriğine uyarlama yer almaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Matematik öğrenme ve öğretmede kullanılan yeni yöntemler | 2. Hafta | Matematik öğrenme ve öğretmede kullanılan yeni yöntemler | 3. Hafta | Matematik öğretiminde materyal kullanımının önemi | 4. Hafta | Matematik sınıfında teknoloji kullanımının önemi | 5. Hafta | Matematik sınıfında dil kullanımı | 6. Hafta | Sınıf içi söylem | 7. Hafta | Öğretmenlerin inançları | 8. Hafta | Vize | 9. Hafta | Öğrencilerin bilişsel gelişim süreçleri | 10. Hafta | TIMMS ve PISA gibi uluslararası sınav sonuçları ile ilgili raporlar incelenecek ve yapılan araştırmalar üzerinde | 11. Hafta | TIMMS ve PISA gibi uluslararası sınav sonuçları ile ilgili raporlar incelenecek ve yapılan araştırmalar üzerinde | 12. Hafta | TIMMS ve PISA gibi uluslararası sınav sonuçları ile ilgili raporlar incelenecek ve yapılan araştırmalar | 13. Hafta | TIMMS ve PISA gibi uluslararası sınav sonuçları ile ilgili raporlar incelenecek ve yapılan araştırmalar | 14. Hafta | Hafta TIMMS ve PISA gibi uluslararası sınav sonuçları ile ilgili raporlar incelenecek ve yapılan araştırmalar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Matematik eğitimi ile ilgili dergilerde yayınlanan makaleler
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Proje | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 64 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,13 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |