Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL GELİŞMELER EMT424 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik öğrenme ve öğretmede kullanılan yeni yaklaşımları bilirler.
2) Matematik öğretiminde materyal kullanımının farkına varırlar.
3) Matematik öğretiminde teknoloji kullanımının farkına varırlar.
4) Matematik dilinin doğru kullanımının öneminin farkına varırlar.
5) Sınıf içi söylemlerin önemini bilirler.
6) Öğrencilerin bilişsel gelişim süreçlerini bilirler.
7) Matematik eğitiminde geliştirilen güncel teorileri bilirler.
8) Matematik eğitiminde yapılan güncel araştırmaları takip ederler.
9) TIMMS ve PISA gibi uluslar arası sınavların sonuçlarını bilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin, matematik öğrenme ve öğretmede kullanılan yeni yöntemleri araştırması, çeşitli yöntemleri uygulaması ve sonuçlarını tartışması beklenmektedir. Bu derste, matematik öğretiminde materyal kullanımının önemi, matematik sınıfında teknoloji kullanımının önemi, ulusal ve uluslararası alanda eğitimde kullanılan yenilikleri takip etme, öğrencilerin bilişsel gelişim süreçleri gibi konularda son zamanlarda geliştirilen teoriler üzerine araştırmalar yapma, TIMSS ve PISA gibi uluslararası sınav sonuçlarını inceleme ve sonuçları farklı değişkenler üzerinden tartışma, farklı ülkelerin matematik eğitimlerini inceleme, öğrenme alanlarına özgü geliştirilen teknolojik araçları ders planı içeriğine uyarlama yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematik öğrenme ve öğretmede kullanılan yeni yöntemler
2. Hafta Matematik öğrenme ve öğretmede kullanılan yeni yöntemler
3. Hafta Matematik öğretiminde materyal kullanımının önemi
4. Hafta Matematik sınıfında teknoloji kullanımının önemi
5. Hafta Matematik sınıfında dil kullanımı
6. Hafta Sınıf içi söylem
7. Hafta Öğretmenlerin inançları
8. Hafta Vize
9. Hafta Öğrencilerin bilişsel gelişim süreçleri
10. Hafta TIMMS ve PISA gibi uluslararası sınav sonuçları ile ilgili raporlar incelenecek ve yapılan araştırmalar üzerinde
11. Hafta TIMMS ve PISA gibi uluslararası sınav sonuçları ile ilgili raporlar incelenecek ve yapılan araştırmalar üzerinde
12. Hafta TIMMS ve PISA gibi uluslararası sınav sonuçları ile ilgili raporlar incelenecek ve yapılan araştırmalar
13. Hafta TIMMS ve PISA gibi uluslararası sınav sonuçları ile ilgili raporlar incelenecek ve yapılan araştırmalar
14. Hafta Hafta TIMMS ve PISA gibi uluslararası sınav sonuçları ile ilgili raporlar incelenecek ve yapılan araştırmalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMatematik eğitimi ile ilgili dergilerde yayınlanan makaleler
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Proje12020
Toplam İş Yükü64
Toplam İş Yükü / 302,13
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9
P1    X   X     X   X      
P2  X       X   X   X   X   X   X
P3                 
P4  X   X         X      
P5                 
P6                X   X
P7                 
P8    X   X   X     X   X   X   X
P9      X       X   X    
P10              X