Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNDE BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ EMT423 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilgisayarın matematik ve matematik eğitimindeki potansiyelini fark eder
2) Bilgisayar destekli matematik eğitiminin epistemolojik ve pedagojik ilkelerini kavrar
3) Matematik ve matematik eğitimi için geliştirilmiş yazılımları kullanma yeterliliği kazanır
4) Bilgisayarı problem çözme aşamasında kullanabilir
5) Bilgisayar tabanlı matematik projeleri hazırlayabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin bilgisayar destekli matematik öğretiminin tanımını yapabilmeleri, matematik öğrenme ve öğretim süreçlerinde teknoloji entegrasyonunu gerçekleştirebilmeleri, temel geometrik çizimleri bilgisayar desteği ile gerçekleştirebilmeleri, matematik kavramlarının birbiri arasındaki ilişkiyi dinamik ortamda gösterebilmeleri beklenmektedir. Bu derste, bilgisayar destekli matematik uygulamaları, matematik konularının bilgisayar ile öğretimi, bilgisayarlı ortamda matematik öğrenme, özel tasarlanmış yazılım paketleri vasıtasıyla matematiksel araştırma, Geogebra, Cabri3D, Sketchpad vb. yazılımları ve Web 2.0 araçlarını tanıma, Geogebra programını kullanarak bilgisayar destekli etkinlikler tasarlama ve geliştirme uygulamaları ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilgisayar destekli eğitim ve yazılım türleri
2. Hafta Bilgisayar destekli matematik eğitimde epistemolojik ve pedagojik ilkeler
3. Hafta Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Geometers Skethpad-GSP- Ekran Tanıtımı
4. Hafta Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Geometers Skethpad-GSP- Üçgenler
5. Hafta Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Geometers Skethpad-GSP-Dörtgenler
6. Hafta Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Geometers Skethpad-GSP-Çember
7. Hafta Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Geometers Skethpad-GSP-Etkinlikler
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Web 2.0 araçları tanıtımı ve yapay zeka
10. Hafta Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Geogebra-Ekran Tanıtımı
11. Hafta Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Geogebra-Etkinlikler
12. Hafta Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Geogebra-Etkinlikler
13. Hafta Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Geogebra-Etkinlikler
14. Hafta Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Geogebra-Etkinlikler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaki, A. 2002; Öğrenen ve Öğretenler için Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, Ceren Yayınları. İstanbul.
Olkun S. 2007; Dinamik Geometri Yazılımları ile Geometri Etkinlikleri, Maya Akademi, Ankara.
Doğan, M., ve Karakırık, E. 2013; Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı, Nobel-Atlas Yayınları, Ankara.
Aslaner, R. 2018; Dinamik Geometri Öğretimi, Anı Yayıncılık, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Sorun/Problem Çözme,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik630
Proje140
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati12336
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Proje14040
Uygulama13030
Toplam İş Yükü118
Toplam İş Yükü / 303,93
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1    X       X
P2      X   X   X
P3          X
P4      X   X   X
P5          X
P6          X
P7  X        
P8  X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X
P10  X   X   X   X   X