Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematiksel modelleme kavramını açıklar, 2) Matematiksel modelleme kullanarak problem çözer, 3) Matematiksel peoblem çözme kavramını açıklar, 4) Problem çözme sürecini açıklar, 5) Matematiksel akıl yürütme kavramının önemini fark eder, 6) Matematiksel ilişkilendirmenin matematik öğretimindeki önemini ifade eder, 7) İletişim becerisinin matematik öğretimindeki yeri ve önemini fark eder, 8) Temsille gösterim kavramını açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin, matematik süreç becerilerini bütünüyle incelemesi; problem çözme, akıl yürütme, modelleme, ilişkilendirme, iletişim, temsil etme gibi becerilerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olması beklenmektedir. Bu derste, süreç becerilerinin yanı sıra, tahmin, kritik düşünme, öz-değerlendirme yapma gibi üst düzey becerilerin incelenmesi; bilişsel beceriler ile duyuşsal ve psiko-motor becerilerin matematik öğrenme ve öğretmedeki rolü; matematik öğretim programında yer alan kazanımların matematiksel beceriler bağlamında incelenmesi, öğrencilerin matematiksel becerilerinin geliştirilmesine yönelik sınıf içi uygulamaların geliştirilmesi, örnek durumların incelenmesi yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Matematik Süreç Becerilerinin Gözden Geçirilmesi
2. Hafta
Matematiksel Modelleme-1
3. Hafta
Matematiksel Modelleme-2
4. Hafta
Problem Çözme-1
5. Hafta
Problem Çözme-2
6. Hafta
Akıl Yürütme-1
7. Hafta
Akıl Yürütme-2
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Matematiksel İlişkilendirme
10. Hafta
Matematiksel İletişim
11. Hafta
Temsil etme
12. Hafta
Üst düzey bilişsel beceriler
13. Hafta
Duyuşsal beceriler
14. Hafta
Psiko-motor beceriler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
"Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme: Araştırmacılar, Eğitimciler Ve Öğrenciler İçin". Editör: Prof.Dr. Esra Bukova Güzel "Matematiksel Akıl Yürütme". Editörler: Doç.Dr. Arzu Aydoğan Yenmez, Doç.Dr. Semirhan Gökçe "Matematik Eğitiminde İlişkilendirme". Editörler: Hayal Yavuz Mumcu, Aslıhan Osmanoğlu, Himmet Korkmaz. Pegem Akademi Yayıncılık "Matematiğin Duyuşsal Özellikleri". Editörler: Prof.Dr.Erhan Ertekin; Prof.Dr.Bülent Dilmaç. Pegem Akademi Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
10
Proje
1
20
Devam
1
5
Kitap Sunuşu
1
10
Makale Sunuşu
1
10
Toplam(%)
75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
75
Finalin Başarıya Oranı(%)
25
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
10
4
40
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
1
14
Ara Sınava Hazırlık
1
8
8
Laboratuvar
Final Sınavı
1
10
10
Ödevler
1
10
10
Sunum (Hazırlık dahil)
1
10
10
Etkinlik Geliştirme
1
10
10
Literatür taraması
1
8
8
Kitap Sunuşu
1
10
10
Makale İnceleme
2
8
16
Toplam İş Yükü
148
Toplam İş Yükü / 30
4,93
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ