Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİKSEL BECERİLER EMT406 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematiksel modelleme kavramını açıklar,
2) Matematiksel modelleme kullanarak problem çözer,
3) Matematiksel peoblem çözme kavramını açıklar,
4) Problem çözme sürecini açıklar,
5) Matematiksel akıl yürütme kavramının önemini fark eder,
6) Matematiksel ilişkilendirmenin matematik öğretimindeki önemini ifade eder,
7) İletişim becerisinin matematik öğretimindeki yeri ve önemini fark eder,
8) Temsille gösterim kavramını açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin, matematik süreç becerilerini bütünüyle incelemesi; problem çözme, akıl yürütme, modelleme, ilişkilendirme, iletişim, temsil etme gibi becerilerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olması beklenmektedir. Bu derste, süreç becerilerinin yanı sıra, tahmin, kritik düşünme, öz-değerlendirme yapma gibi üst düzey becerilerin incelenmesi; bilişsel beceriler ile duyuşsal ve psiko-motor becerilerin matematik öğrenme ve öğretmedeki rolü; matematik öğretim programında yer alan kazanımların matematiksel beceriler bağlamında incelenmesi, öğrencilerin matematiksel becerilerinin geliştirilmesine yönelik sınıf içi uygulamaların geliştirilmesi, örnek durumların incelenmesi yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematik Süreç Becerilerinin Gözden Geçirilmesi
2. Hafta Matematiksel Modelleme-1
3. Hafta Matematiksel Modelleme-2
4. Hafta Problem Çözme-1
5. Hafta Problem Çözme-2
6. Hafta Akıl Yürütme-1
7. Hafta Akıl Yürütme-2
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Matematiksel İlişkilendirme
10. Hafta Matematiksel İletişim
11. Hafta Temsil etme
12. Hafta Üst düzey bilişsel beceriler
13. Hafta Duyuşsal beceriler
14. Hafta Psiko-motor beceriler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR"Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme: Araştırmacılar, Eğitimciler Ve Öğrenciler İçin". Editör: Prof.Dr. Esra Bukova Güzel
"Matematiksel Akıl Yürütme". Editörler: Doç.Dr. Arzu Aydoğan Yenmez, Doç.Dr. Semirhan Gökçe
"Matematik Eğitiminde İlişkilendirme". Editörler: Hayal Yavuz Mumcu, Aslıhan Osmanoğlu, Himmet Korkmaz. Pegem Akademi Yayıncılık
"Matematiğin Duyuşsal Özellikleri". Editörler: Prof.Dr.Erhan Ertekin; Prof.Dr.Bülent Dilmaç. Pegem Akademi Yayıncılık.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev110
Proje120
Devam15
Kitap Sunuşu110
Makale Sunuşu110
Toplam(%)75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)75
Finalin Başarıya Oranı(%)25
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10440
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14114
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı11010
Ödevler11010
Sunum (Hazırlık dahil)11010
Etkinlik Geliştirme 11010
Literatür taraması188
Kitap Sunuşu11010
Makale İnceleme2816
Toplam İş Yükü148
Toplam İş Yükü / 304,93
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1  X   X   X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X   X   X   X
P6  X   X   X   X   X   X   X   X
P7  X   X   X   X   X   X   X   X
P8  X   X   X   X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X   X   X   X
P10  X   X   X   X   X   X   X   X