Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK TARİHİ EMT405 Yedinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik tarihinin matematik eğitimindeki rolünü bilir.
2) Matematiksel kavramların tarihsel gelişimlerini bilir.
3) Tarihteki matematikçileri ve matematiğe olan katkılarını bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMatematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri; Sayıların tarihi gelişimi, Geometrinin tarihi gelişimi, Trigonometrinin tarihi gelişimi, Cebirin tarihi gelişimi, Analizin tarihi gelişimi; Eski Mısır matematiği, Eski Yunan matematiği, Uzak Doğu matematiği, İslam dünyası matematikçileri, çağdaş matematiğin doğuşu, Matematiksel kavramların tarihsel gelişimi, İz bırakan Matematikçiler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematik Tarihinin Matematik Eğitimindeki Yeri
2. Hafta Matematiği Orijinal Belgelerinden Öğrenmek
3. Hafta Eratosthenes'in Dünyanın Çevresini Ölçmek İçin Tasarladığı Metot
4. Hafta Asal Sayılar
5. Hafta İmkansız Problemler
6. Hafta Pi sayısı
7. Hafta Kriptoloji Tarihi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Tarihteki Matematikçiler ve matematiğe olan katkıları
10. Hafta Tarihteki Matematikçiler ve matematiğe olan katkıları
11. Hafta Pisagor Teoremi
12. Hafta Sıfır Sayısı
13. Hafta Rhind Papirüsü
14. Hafta Galileo'nun Pergeli
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAli Dönmez, Matematiğin öyküsü ve serüveni,1-11.Cilt, 2002.
Adnan Baki, Matematik Tarihi ve Felsefesi, 2014
Kısa Matematik Tarihi, Dirk J. Struik, Doruk, 2002
Matematiğin Tarihi, Richard Mankiewicz, Güncel, 2002
A History of Mathematics, Carl B. Boyer,1989
The History of Mathematics, David M. Burton,1985
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev210
Proje120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12336
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21530
Toplam İş Yükü136
Toplam İş Yükü / 304,53
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2  X   X   X
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10