Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Aritmetik ve cebir arasındaki ilişkiyi açıklar. 2) Cebirsel düşünme becerisi geliştirir. 3) Cebirle ilişkili konuların öğretimiyle ilgili etkinlikler geliştirir. 4) Ortaokul öğrencilerinin cebirle ilişkili kavramlara ilişkin yanılgılarını, bunların nedenlerini tanımlar ve çözüm önerisinde bulunur. 5) Cebirle ilişkili matematiksel kavramları günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu derste amaç ortaokul matematik öğretmen adaylarının cebirsel, aritmetik ve fonksiyonel düşünme becerilerini geliştirmek ve cebirle ilişkili konuların öğretimi ile ilgili yöntem ve etkinlik bilgisi geliştirmeleridir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Cebirsel düşünmenin tanımı
2. Hafta
Cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi
3. Hafta
Cebir öncesi dönem
4. Hafta
Aritmetik-cebir ilişkisi
5. Hafta
Genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme
6. Hafta
Genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme
7. Hafta
Temel cebir kavramları ve cebir öğretiminde farklı gösterimler
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Temel cebir kavramları ve cebir öğretiminde farklı gösterimler
10. Hafta
Değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi
11. Hafta
Değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi
12. Hafta
Ders içeriğini düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma
13. Hafta
Ders içeriğini düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma
14. Hafta
Cebirin günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: Pegem Akademi. Baykul, Y. (2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6.-8. Sınıflar İçin, Ankara: Pegem A Yayıncılık. Hacıömeroğlu, G. ve Tarım, K. (Ed.). (2019). Matematik öğretiminin temelleri ortaokul. Ankara: Anı Yayıncılık. MEB (2018.) Ortaokul Matematik Ders Programı. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=329 Özmantar, F.M., Bingölbali, E. ve Akkoç, H. (2015). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Pegem Akademi. Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve Ortaokul Matematiği: Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) Ankara: Nobel https://www.turcademy.com/tr sitesinden Başkent Üniversitesi Kütüphanesi aracılığıyla bu kaynağa ücretsiz erişim sağlayabilirsiniz.