Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİ III EMT310 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Aritmetik ve cebir arasındaki ilişkiyi açıklar.
2) Cebirsel düşünme becerisi geliştirir.
3) Cebirle ilişkili konuların öğretimiyle ilgili etkinlikler geliştirir.
4) Ortaokul öğrencilerinin cebirle ilişkili kavramlara ilişkin yanılgılarını, bunların nedenlerini tanımlar ve çözüm önerisinde bulunur.
5) Cebirle ilişkili matematiksel kavramları günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu derste amaç ortaokul matematik öğretmen adaylarının cebirsel, aritmetik ve fonksiyonel düşünme becerilerini geliştirmek ve cebirle ilişkili konuların öğretimi ile ilgili yöntem ve etkinlik bilgisi geliştirmeleridir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Cebirsel düşünmenin tanımı
2. Hafta Cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi
3. Hafta Cebir öncesi dönem
4. Hafta Aritmetik-cebir ilişkisi
5. Hafta Genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme
6. Hafta Genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme
7. Hafta Temel cebir kavramları ve cebir öğretiminde farklı gösterimler
8. Hafta Vize
9. Hafta Temel cebir kavramları ve cebir öğretiminde farklı gösterimler
10. Hafta Değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi
11. Hafta Değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi
12. Hafta Ders içeriğini düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma
13. Hafta Ders içeriğini düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma
14. Hafta Cebirin günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: Pegem Akademi.
Baykul, Y. (2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6.-8. Sınıflar İçin, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Hacıömeroğlu, G. ve Tarım, K. (Ed.). (2019). Matematik öğretiminin temelleri ortaokul. Ankara: Anı Yayıncılık.
MEB (2018.) Ortaokul Matematik Ders Programı. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=329
Özmantar, F.M., Bingölbali, E. ve Akkoç, H. (2015). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Pegem Akademi.
Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve Ortaokul Matematiği: Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) Ankara: Nobel
https://www.turcademy.com/tr sitesinden Başkent Üniversitesi Kütüphanesi aracılığıyla bu kaynağa ücretsiz erişim sağlayabilirsiniz.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav12828
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12448
Final Sınavına Hazırlık15252
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler15252
Toplam İş Yükü180
Toplam İş Yükü / 306
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3      X   X  
P4      X   X  
P5      X   X  
P6      X   X  
P7      X   X  
P8      X    
P9  X   X       X
P10  X   X       X