Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİ II EMT309 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Uzamsal düşünmenin matematik öğretimindeki önemini açıklar.
2) Temel geometrik yapı ve kavramları ayırt eder.
3) Ölçme ve ölçmenin doğasını açıklar.
4) Geometri ve ölçme konularının öğretimi için uygun materyaller ve stratejiler geliştirip ders içeriği düzenler.
5) Geometri ve ölçme konularına ilişkin öğrencilerin anlama düzeylerini ve sahip olabilecekleri zorluk ve kavram yanılgılarını açıklar
6) Geometri ve ölçme konularını günlük yaşamla ve diğer derslerle ilişkilendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin, uzamsal düşünme ve ölçmenin doğası hakkında bilgi sahibi olup, bu kavramların öğretiminde uygulanabilecek stratejilerle ilgili bakış açısı kazanmaları beklenmektedir. Bu derste, Van Hiele düşünme düzeyleri; temel geometrik kavramlar; geometrik yapılar; geometrik cisimler; eşlik ve benzerlik; dönüşüm geometrisi; izdüşüm; örüntü ve süslemeler; fraktallar; Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi, bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi, ulusal ve uluslararası öğretim programlarında nasıl ele alındığı yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Geometri, geometrik düşünce, uzamsal düşünme
2. Hafta Neden geometri öğreniyoruz?
3. Hafta Van Hiele düşünme düzeyleri
4. Hafta Temel geometrik kavramlar ve öğretimi
5. Hafta Çember, daire ve öğretimi
6. Hafta Çokgenler ve öğretimi
7. Hafta Üçgenler ve Öğretimi- Eşlik ve benzerlik- Pisagor teoremi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Geometrik cisimler ve öğretimi
10. Hafta Örüntü, Süslemeler, Fraktallar ve Öğretimi
11. Hafta Geometrik Dönüşümler ve Öğretimi
12. Hafta Ölçme, ölçmenin doğası; Uzunluk ve çevre öğretimi
13. Hafta Alan ve hacim öğretimi
14. Hafta Sıvı, ağırlık, zaman ölçüleri ve paraların öğretimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAğırman Aydın, T. ve Küçük Demir, B. (Ed.). (2020). Geometri ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi
-Atatürk, M. K. (2015). Geometri (4. baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları
-Elçi, A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B. ve Ev Çimen, E. (Ed.). (2016). Temel matematiksel kavramlar ve uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.
-Ertekin, E. ve Ünlü, M. (Ed.). (2021). Geometri ve Ölçme Öğretimi: Tanımlar, Kavramlar, Etkinlikler. Ankara: Pegem Akademi.
-French, D. (2017). Geometri öğretimi ve öğrenimi. (Çev. Ed. B. Gökkurt Özdemir, T. Uygun). Ankara: Anı Yayıncılık. (Orijinal yayın tarihi, 2004)
-Hacıömeroğlu, G. ve Tarım, K. (Ed.). (2019). Matematik öğretiminin temelleri ortaokul. Ankara: Anı Yayıncılık.
-Kar, T. Ve Öçal, M. F. (2020). İlköğretimde teknoloji destekli ölçme öğretimi (4. baskı). Ankara: Pegem Akademi
-Mlodşnow, L. (2018). Öklid?in Penceresi: Paralel Çizgilerden Hiperuzay?a Geometrinin Öyküsü (2. baskı). İstanbul: Say
- Sertöz, A. S. (Çev.) (2020). Öklid?in Elemanları. Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları
-Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve ortaokul Matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) Ankara: Nobel
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev220
Diğer110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12448
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler2510
Ders Planı Geliştirme 144
Etkinlik Geliştirme 428
Materyal Geliştirme 2510
Toplam İş Yükü180
Toplam İş Yükü / 306
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X       X   X  
P2        X    
P3  X       X    
P4  X       X   X  
P5    X   X     X   X
P6    X   X     X   X
P7        X   X  
P8        X    
P9    X   X   X     X
P10    X   X   X     X