Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Uzamsal düşünmenin matematik öğretimindeki önemini açıklar. 2) Temel geometrik yapı ve kavramları ayırt eder. 3) Ölçme ve ölçmenin doğasını açıklar. 4) Geometri ve ölçme konularının öğretimi için uygun materyaller ve stratejiler geliştirip ders içeriği düzenler. 5) Geometri ve ölçme konularına ilişkin öğrencilerin anlama düzeylerini ve sahip olabilecekleri zorluk ve kavram yanılgılarını açıklar 6) Geometri ve ölçme konularını günlük yaşamla ve diğer derslerle ilişkilendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin, uzamsal düşünme ve ölçmenin doğası hakkında bilgi sahibi olup, bu kavramların öğretiminde uygulanabilecek stratejilerle ilgili bakış açısı kazanmaları beklenmektedir. Bu derste, Van Hiele düşünme düzeyleri; temel geometrik kavramlar; geometrik yapılar; geometrik cisimler; eşlik ve benzerlik; dönüşüm geometrisi; izdüşüm; örüntü ve süslemeler; fraktallar; Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi, bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi, ulusal ve uluslararası öğretim programlarında nasıl ele alındığı yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Geometri, geometrik düşünce, uzamsal düşünme
2. Hafta
Neden geometri öğreniyoruz?
3. Hafta
Van Hiele düşünme düzeyleri
4. Hafta
Temel geometrik kavramlar ve öğretimi
5. Hafta
Çember, daire ve öğretimi
6. Hafta
Çokgenler ve öğretimi
7. Hafta
Üçgenler ve Öğretimi- Eşlik ve benzerlik- Pisagor teoremi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Geometrik cisimler ve öğretimi
10. Hafta
Örüntü, Süslemeler, Fraktallar ve Öğretimi
11. Hafta
Geometrik Dönüşümler ve Öğretimi
12. Hafta
Ölçme, ölçmenin doğası; Uzunluk ve çevre öğretimi
13. Hafta
Alan ve hacim öğretimi
14. Hafta
Sıvı, ağırlık, zaman ölçüleri ve paraların öğretimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ağırman Aydın, T. ve Küçük Demir, B. (Ed.). (2020). Geometri ve öğretimi. Ankara: Pegem Akademi -Atatürk, M. K. (2015). Geometri (4. baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları -Elçi, A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B. ve Ev Çimen, E. (Ed.). (2016). Temel matematiksel kavramlar ve uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi. -Ertekin, E. ve Ünlü, M. (Ed.). (2021). Geometri ve Ölçme Öğretimi: Tanımlar, Kavramlar, Etkinlikler. Ankara: Pegem Akademi. -French, D. (2017). Geometri öğretimi ve öğrenimi. (Çev. Ed. B. Gökkurt Özdemir, T. Uygun). Ankara: Anı Yayıncılık. (Orijinal yayın tarihi, 2004) -Hacıömeroğlu, G. ve Tarım, K. (Ed.). (2019). Matematik öğretiminin temelleri ortaokul. Ankara: Anı Yayıncılık. -Kar, T. Ve Öçal, M. F. (2020). İlköğretimde teknoloji destekli ölçme öğretimi (4. baskı). Ankara: Pegem Akademi -Mlodşnow, L. (2018). Öklid?in Penceresi: Paralel Çizgilerden Hiperuzay?a Geometrinin Öyküsü (2. baskı). İstanbul: Say - Sertöz, A. S. (Çev.) (2020). Öklid?in Elemanları. Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları -Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve ortaokul Matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) Ankara: Nobel