Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİ I EMT210 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ortaokul Matematik 5-8. Sınıf Öğretim programında yer alan Sayılarla ilgili tüm konu ve alt konuları gözden geçirir,
2) Sayıların öğretimine ilişkin öğretimsel yaklaşımları inceler,
3) Sayılarla ilgili tüm konu ve alt konulardaki öğrenci bilgisini araştırır,
4) Sayılarla ilgili tüm konu ve alt konulardaki kavram yanılgıları ve nedenleri üzerinde tartışır,
5) Sayılarla ilgili tüm konu ve alt konulardaki kavramların öğretimine yönelik etkinlik oluşturur,
6) Sayılarla ilgili tüm konu ve alt konulardaki kavramların öğretimine yönelik etkili materyaller geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIDoğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları; oran, orantı kavramları ve uygulamaları; reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler; rasyonel ve irrasyonel sayılar; kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar; bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sayı Kavramı ve Sayı Hissinin Geliştirilmesi
2. Hafta Doğal Sayılarda Basamak Değeri Kavramı
3. Hafta Toplama ve Çıkarma İşlemi İçin Stratejiler
4. Hafta Çarpma ve Bölme İçin Stratejiler
5. Hafta Çarpanlar ve Katları/ Bölünebilme Kuralları
6. Hafta EKOK ve EBOB Kavramları
7. Hafta Kesir Kavramının Geliştirilmesi
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Kesirlerle İşlemler Öğretimi
10. Hafta Ondalıklar, Yüzde ve Ondalıklarla Hesaplama Kavramları
11. Hafta Oran Orantı ve Orantısal Akıl Yürütme,
12. Hafta Tam Sayılar ve Gerçek Sayı Kavramları
13. Hafta Üslü Sayılar
14. Hafta Dönem Sonu Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARVan De Walle, J., Karp, K.S ve Bay- Williams, J.M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çeviri Editörü Soner Durmuş), 7. basımdan çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara. (Zorunlu kaynak) Kuramdan Uygulamaya Etkinlik Örnekleriyle Sayıların Öğretimi. Editörler: Erhan Ertekin, Melihan Ünlü. PEGEMNET Yayınları, 2019. (Zorunlu kaynak)
Matematik Öğretiminin Temelleri Ortaokul. Editörler: Güney Hacıömeroğlu, Kamuran Tarım. Anı Yayıncılık: Ankara, 2019. (2.Bölüm)
MEB, (2018). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Matematik Dersi Öğretim Programı (1- 8. sınıflar), MEB Yayınları: Ankara.
Baykul, Y. (2014). Ortaokulda matematik öğretimi. Pegem Yayıncılık: Ankara
MEB, (2024). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Matematik Dersi Öğretim Programı (5- 8. sınıflar), MEB Yayınları: Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Soru-Cevap,Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje120
Devam15
Diğer110
Toplam(%)65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)65
Finalin Başarıya Oranı(%)35
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12448
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler2510
Ders Planı Geliştirme 144
Etkinlik Geliştirme 5210
Materyal Geliştirme 2510
Toplam İş Yükü182
Toplam İş Yükü / 306,06
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X   X
P5           
P6           
P7  X   X   X   X   X   X
P8  X   X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X   X
P10  X   X   X   X   X   X