Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI EMT209 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematiksel düşünmenin doğasını tanır.
2) Matematik öğretiminin temel amaçlarını ve ilkelerini ayırt eder.
3) Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımalarını inceler.
4) Matematik öğretiminde temel becerilerin geliştirilme süreçlerini ayırt eder.
5) Sınıf içi matematik öğretimi uygulama esaslarını tanır.
6) Matematik öğretiminde güncel yaklaşımları ve sorunları araştırır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin matematik öğretiminin temel kavramlarıyla ilgili bilgi sahibi olması ve matematiksel düşünmeyi temel alarak matematik öğrenme ve öğretimine yönelik genel bir bakış açısı kazanmaları beklenmektedir. Bu derste, matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası, matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı, matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları, matematik öğretiminde temel beceriler, sınıf-içi uygulama örnekleri, matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar, etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri, matematiksel hata, zorluk, kavram yanılgısı, kavram yanılgısı sebepleri ve çeşitleri yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematik nedir? Matematik yapmak ve bilmek nedir?
2. Hafta Matematiksel düşünmenin doğası
3. Hafta Matematiği öğrenme ve öğretme
4. Hafta Matematik öğretiminin amacı, temel ilkeleri ve gelişimi
5. Hafta Matematik öğretiminde temel beceriler (problem çözme, akıl yürütme)
6. Hafta Matematik öğretiminde temel beceriler (iletişim ve ilişkilendirme)
7. Hafta Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri (Kavramsal ve işlemsel anlama-Keşfetme-sorgulama)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri (ispat-somut model-materyal kullanımı)
10. Hafta Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları (yapılandırmacılık- sosyal öğrenme kuramı)
11. Hafta Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları (gerçekçi matematik eğitimi, çoklu temsiller)
12. Hafta Matematik öğretiminde güncel eğilimler
13. Hafta Matematik öğretiminde güncel eğilimler
14. Hafta Matematiksel hata, zorluk, kavram yanılgısı, kavram yanılgısı sebepleri ve çeşitleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR-Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: Pegem Akademi.
-Hacıömeroğlu, G. ve Tarım, K. (Ed.). (2019). Matematik öğretiminin temelleri ortaokul. Ankara: Anı Yayıncılık.
-Ünlü, M. (Ed.). (2020). Uygulama örnekleriyle matematik öğretiminde yeni yaklaşımlar. Ankara: Pegem Akademi.
-Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2021). İlkokul ve Ortaokul Matematiği: Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) Ankara: Nobel
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik110
Örnek Olay Sunumu110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)188
Uygulama188
Toplam İş Yükü111
Toplam İş Yükü / 303,7
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1    X   X   X   X   X
P2    X   X   X   X   X
P3    X   X   X   X   X
P4    X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X   X
P6  X   X   X   X   X   X
P7    X   X   X   X   X
P8    X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X   X
P10  X   X   X   X   X   X