Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Karakter ve değer eğitiminin kavramsal çerçevesini bilir 2) Karakter ve değer eğitiminin Türkiye ve Dünyadaki uygulamalarını bilir 3) Karakter ve değer eğitimi için öğretim planı yapar ve uygular
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda öğrencilerden Karakter Eğitimi ders planı yapması ve uygulaması beklenmektedir. Bu dersin içeriğinde, karakter gelişimi ve eğitimi; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, temelleri; karakter eğitimi yaklaşım ve uygulamaları yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Dersin Amaç ve İçeriği
2. Hafta
Karakter ve değer eğitimi nedir?
3. Hafta
Karakter ve değer eğitimi nedir?
4. Hafta
Karakter ve değer eğitimi örnekleri
5. Hafta
Karakter ve değer eğitimi örnekleri
6. Hafta
Karakter ve değer eğitimi planlama ve uygulama
7. Hafta
Karakter ve değer eğitimi planlama ve uygulama
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Karakter ve değer eğitimi planlama ve uygulama
10. Hafta
Karakter ve değer eğitimi planlama ve uygulama
11. Hafta
Karakter ve değer eğitimi planlama ve uygulama
12. Hafta
Karakter ve değer eğitimi planlama ve uygulama
13. Hafta
Karakter ve değer eğitimi planlama ve uygulama
14. Hafta
Özet
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bir Eğitim Mucizesi (Summerhill Okulu) Perese: Karakter Okulu Öğretmen Kitapları, Nobel Yayın Dağıtım Ekşi, H., Gökçegöz-Karatekin, N., Durmuş, A., Otrar, M., Yıldırım, P.Helik: Karakter Okulu Aile Kitapları, Nobel Yayın Dağıtım http://www.summerhillschool.co.uk/ (Summerhill Okulları) www.meb.gov.tr (T.C. Milli Eğitim Bakanlığı) http://www.ihb.gov.tr (T.C. Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığı) http://www.inhak.adalet.gov.tr (T.C. Adalet Bakanlığı - İnsan Hakları Daire Başkanlığı) http://www.aytulakal.com/index.php/icerik/masallar/137-aytul-akalin-masallariyla-cocuklarda-demokrasi-egitimi (Aytül Akal'ın Masallarıyla Çocuklarda Demokrasi Eğitimi) Öğrenme - Öğretme Selçuk, Z., Kayılı, H., Okut, L. (2003). Çoklu Zeka Uygulamaları, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Temiz, N. (2007). KİMİM? 1 Çoklu Zeka Kuramı Okulda ve Sınıfta, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Temiz, N. (2010). KİMİM? 2 Çoklu Zeka Kuramı Evde ve Ailede, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Temiz, N. (2018). Ridan Masalları, Cinius
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
12
12
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
3
6
18
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Ders Planı Geliştirme
3
18
54
Toplam İş Yükü
84
Toplam İş Yükü / 30
2,8
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ