Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KARAKTER EĞİTİMİ SNE416 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Karakter ve değer eğitiminin kavramsal çerçevesini bilir
2) Karakter ve değer eğitiminin Türkiye ve Dünyadaki uygulamalarını bilir
3) Karakter ve değer eğitimi için öğretim planı yapar ve uygular
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrencilerden Karakter Eğitimi ders planı yapması ve uygulaması beklenmektedir. Bu dersin içeriğinde, karakter gelişimi ve eğitimi; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, temelleri; karakter eğitimi yaklaşım ve uygulamaları yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin Amaç ve İçeriği
2. Hafta Karakter ve değer eğitimi nedir?
3. Hafta Karakter ve değer eğitimi nedir?
4. Hafta Karakter ve değer eğitimi örnekleri
5. Hafta Karakter ve değer eğitimi örnekleri
6. Hafta Karakter ve değer eğitimi planlama ve uygulama
7. Hafta Karakter ve değer eğitimi planlama ve uygulama
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Karakter ve değer eğitimi planlama ve uygulama
10. Hafta Karakter ve değer eğitimi planlama ve uygulama
11. Hafta Karakter ve değer eğitimi planlama ve uygulama
12. Hafta Karakter ve değer eğitimi planlama ve uygulama
13. Hafta Karakter ve değer eğitimi planlama ve uygulama
14. Hafta Özet
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBir Eğitim Mucizesi (Summerhill Okulu)
Perese: Karakter Okulu Öğretmen Kitapları, Nobel Yayın Dağıtım
Ekşi, H., Gökçegöz-Karatekin, N., Durmuş, A., Otrar, M., Yıldırım, P.Helik: Karakter Okulu Aile Kitapları, Nobel Yayın Dağıtım
http://www.summerhillschool.co.uk/ (Summerhill Okulları)
www.meb.gov.tr (T.C. Milli Eğitim Bakanlığı)
http://www.ihb.gov.tr (T.C. Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığı)
http://www.inhak.adalet.gov.tr (T.C. Adalet Bakanlığı - İnsan Hakları Daire Başkanlığı)
http://www.aytulakal.com/index.php/icerik/masallar/137-aytul-akalin-masallariyla-cocuklarda-demokrasi-egitimi (Aytül Akal'ın Masallarıyla Çocuklarda Demokrasi Eğitimi)
Öğrenme - Öğretme
Selçuk, Z., Kayılı, H., Okut, L. (2003). Çoklu Zeka Uygulamaları, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Temiz, N. (2007). KİMİM? 1 Çoklu Zeka Kuramı Okulda ve Sınıfta, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Temiz, N. (2010). KİMİM? 2 Çoklu Zeka Kuramı Evde ve Ailede, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Temiz, N. (2018). Ridan Masalları, Cinius
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11212
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi3618
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Ders Planı Geliştirme 31854
Toplam İş Yükü84
Toplam İş Yükü / 302,8
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3     
P4     
P5  X   X   X
P6     
P7  X   X   X
P8      X
P9      X
P10      X
P11      X
P12    X  
P13      X
P14      X
P15      X
P16     
P17  X   X   X
P18