Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLKOKUL 1. SINIF ORYANTASYONU SNE411 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Nida Temiz Polat
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar.
2) İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin okula olumlu tutum geliştirmeleri için etkinlikler planlar ve uygular.
3) İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerine uygun sınıf dizayn eder.
4) İlkokul 1. sınıf derslerinin öğretim programlarını analiz eder.
5) İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin velilerinin özelliklerini açıklar.
6) İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin velilerini 1. sınıf sürecine aktif ve etkili katılımlarını sağlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrencilerden ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin çeşitli boyutlardan ilkokula uyumlarını sağlayıcı planlamalar ve uygulamalar yapmaları beklenmektedir. Bu dersin içeriğinde, İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin ve velilerinin özellikleri; çocuğun okul öncesi eğitiminin 1. sınıfa yansımaları; uyum etkinlikleri planlama ve uygulama; ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin uyumda karşılaştıkları zorluklar ve bunların çözümü yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş
2. Hafta İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin gelişim özellikleri
3. Hafta İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin gelişim özellikleri
4. Hafta İlkokul 1. sınıf velilerinin özellikleri
5. Hafta İlkokul 1. sınıf velilerinin özellikleri
6. Hafta İlkokul 1. sınıf sınıf dizaynı
7. Hafta İlkokul 1. sınıf derlerinin öğretim programları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta İlkokul 1. sınıf derslerinin öğretim programları
10. Hafta İlkokul 1. sınıf velilerinin sürece aktif ve etkili katılımı
11. Hafta İlkokul 1. sınıf oryantasyon etkinlikleri
12. Hafta Proje ve Sunumu
13. Hafta Proje ve Sunumu
14. Hafta Proje ve Sunumu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGelişim Öğrenme ve Öğretim - Kuramdan Uygulamaya,28. baskı, Nuray Senemoğlu, Anı Yayıncılık
https://ttkb.meb.gov.tr/

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Diğer160
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10220
Final Sınavına Hazırlık5210
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık6212
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Proje13030
Portfolyo11818
Toplam İş Yükü119
Toplam İş Yükü / 303,96
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2  X   X   X     X   X
P3  X     X       X
P4           
P5  X   X   X   X   X   X
P6           
P7    X   X     X  
P8    X   X   X   X   X
P9    X   X     X   X
P10    X       X   X
P11    X       X   X
P12           
P13          X   X
P14           
P15    X         X
P16    X     X     X
P17  X          
P18  X   X   X       X