DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Nida Temiz Polat
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 2) İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin okula olumlu tutum geliştirmeleri için etkinlikler planlar ve uygular. 3) İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerine uygun sınıf dizayn eder. 4) İlkokul 1. sınıf derslerinin öğretim programlarını analiz eder. 5) İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin velilerinin özelliklerini açıklar. 6) İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin velilerini 1. sınıf sürecine aktif ve etkili katılımlarını sağlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersin sonunda öğrencilerden ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin çeşitli boyutlardan ilkokula uyumlarını sağlayıcı planlamalar ve uygulamalar yapmaları beklenmektedir. Bu dersin içeriğinde, İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin ve velilerinin özellikleri; çocuğun okul öncesi eğitiminin 1. sınıfa yansımaları; uyum etkinlikleri planlama ve uygulama; ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin uyumda karşılaştıkları zorluklar ve bunların çözümü yer almaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş | 2. Hafta | İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin gelişim özellikleri | 3. Hafta | İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin gelişim özellikleri | 4. Hafta | İlkokul 1. sınıf velilerinin özellikleri | 5. Hafta | İlkokul 1. sınıf velilerinin özellikleri | 6. Hafta | İlkokul 1. sınıf sınıf dizaynı | 7. Hafta | İlkokul 1. sınıf derlerinin öğretim programları | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | İlkokul 1. sınıf derslerinin öğretim programları | 10. Hafta | İlkokul 1. sınıf velilerinin sürece aktif ve etkili katılımı | 11. Hafta | İlkokul 1. sınıf oryantasyon etkinlikleri | 12. Hafta | Proje ve Sunumu | 13. Hafta | Proje ve Sunumu | 14. Hafta | Proje ve Sunumu | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Gelişim Öğrenme ve Öğretim - Kuramdan Uygulamaya,28. baskı, Nuray Senemoğlu, Anı Yayıncılık https://ttkb.meb.gov.tr/
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Diğer | 1 | 60 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 | Final Sınavına Hazırlık | 5 | 2 | 10 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 6 | 2 | 12 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Proje | 1 | 30 | 30 | Portfolyo | 1 | 18 | 18 | Toplam İş Yükü | | | 119 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |