Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLKOKULDA DEĞERLENDİRME SNE409 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitimde kullanılan ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
2) Öğrenci başarısının belirlenmesinde klasik ve yeni yaklaşımlar arasındaki farkları açıklar.
3) Öğrenciyi çok yönlü tanımaya ilişkin araçları bilir ve hazırlar.
4) Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları (Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar) ilke ve kurallarına uygun olarak tasarlar.
5) Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlarının (Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) önemini açıklar.
6) Geleneksel yaklaşımlara dayalı hazırlanan sınav kağıdını ilke ve kurallarına uygun olarak değerlendirir.
7) Web 2.0 araçları kullanılarak belirlenen bir ders ve kazanımlar doğrultusunda ilkokul düzeyinde öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla bir uygulama gerçekleştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
2. Hafta Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar
3. Hafta Uygulama
4. Hafta Doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler
5. Hafta Uygulama
6. Hafta Eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar
7. Hafta Uygulama
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Gözlem, görüşme, performans değerlendirme,
10. Hafta Uygulama
11. Hafta Öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri
12. Hafta Uygulama
13. Hafta Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
14. Hafta Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKutlu, Ö., Doğan, C. D. ve Karakaya, İ. (2014). Ölçme ve değerlendirme: performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Ankara: PegemA Yayıncılık.

Üstünlüoğlu, D. (2001). Öğretimin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesinde alternatif bir yaklaşım. Eğitim ve Bilim, 26(119), 8-13.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi11414
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler6318
Öz-değerlendirme Raporu 122
Uygulama6212
Portfolyo11010
Toplam İş Yükü106
Toplam İş Yükü / 303,53
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2             
P3             
P4             
P5             
P6             
P7             
P8             
P9             
P10             
P11  X   X   X   X   X   X   X
P12             
P13             
P14  X   X   X   X   X   X   X
P15  X   X   X   X   X   X   X
P16             
P17             
P18