Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitimde kullanılan ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 2) Öğrenci başarısının belirlenmesinde klasik ve yeni yaklaşımlar arasındaki farkları açıklar. 3) Öğrenciyi çok yönlü tanımaya ilişkin araçları bilir ve hazırlar. 4) Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları (Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar) ilke ve kurallarına uygun olarak tasarlar. 5) Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlarının (Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) önemini açıklar. 6) Geleneksel yaklaşımlara dayalı hazırlanan sınav kağıdını ilke ve kurallarına uygun olarak değerlendirir. 7) Web 2.0 araçları kullanılarak belirlenen bir ders ve kazanımlar doğrultusunda ilkokul düzeyinde öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla bir uygulama gerçekleştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
2. Hafta
Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar
3. Hafta
Uygulama
4. Hafta
Doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler
5. Hafta
Uygulama
6. Hafta
Eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar
7. Hafta
Uygulama
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Gözlem, görüşme, performans değerlendirme,
10. Hafta
Uygulama
11. Hafta
Öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri
12. Hafta
Uygulama
13. Hafta
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
14. Hafta
Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kutlu, Ö., Doğan, C. D. ve Karakaya, İ. (2014). Ölçme ve değerlendirme: performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Üstünlüoğlu, D. (2001). Öğretimin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesinde alternatif bir yaklaşım. Eğitim ve Bilim, 26(119), 8-13.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
14
14
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
8
8
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
6
3
18
Öz-değerlendirme Raporu
1
2
2
Uygulama
6
2
12
Portfolyo
1
10
10
Toplam İş Yükü
106
Toplam İş Yükü / 30
3,53
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ