DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Nida Temiz Polat
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Zekanın tanımı yapar. 2) Zeka kuramlarını açıklar. 3) İnsan bilişi ve sinir bilimi çalışmalarının sonuçlarını eğitim ve öğretim alanına yansıtır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersin sonunda öğrencilerden zeka kuramlarını kavramaları ve eğitim-öğretim uygulamalarına yansıtmaları beklenmektedir. Bu dersin içeriğinde, zeka tanımları, geçmişten günümüze temel zeka kuramları; psikometrik zeka kuramları; bilişsel zeka kuramları; bilişsel-bağlamsal kuramları; biyolojik zeka kuramları yer almaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve gereklilikleri hakkında bilgilendirme | 2. Hafta | Zekanın Tanımı | 3. Hafta | Zeka Kuramları(1)Psikometrik Kuramları-Spearman Zeka Kuramı | 4. Hafta | Zeka Kuramları(1)Psikometrik Kuramları-Hiyerarşik Zeka Kuramları | 5. Hafta | Zeka Kuramları(2)Bilişsel Kuramlar-Bilgiyi İşleme Kuramı | 6. Hafta | Zeka Kuramları(3)Bilişsel-Bağlamsal Kuramlar-Thorndike?ın Üç Tip Zeka Kuramı | 7. Hafta | Zeka Kuramları(3)Bilişsel-Bağlamsal Kuramlar-Sternberg?in Triarşik Zeka Kuramı | 8. Hafta | Zeka Kuramları(3)Bilişsel-Bağlamsal Kuramlar-Gardner?ın Çoklu Zeka Kuramı | 9. Hafta | Zeka Kuramları(4)Biyolojik Kuramlar-Beyin ve Zeka | 10. Hafta | Neuroscience ve Eğitim | 11. Hafta | Neuroscience ve Eğitim | 12. Hafta | Neuroscience ve Eğitim | 13. Hafta | Neuroscience ve Eğitim | 14. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | The Oxford Handbook of School Psychology, Edited by Melissa A. Bray,Ph.D. and Thomas J. Kehle,Ph.D. Series edited by Peter E. Nathan, Ph.D. Cognitive Psychology, Robert J. Sternberg Temiz, N. (2007). KİMİM? 1 Çoklu Zeka Kuramı Okulda ve Sınıfta, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Temiz, N. (2010). KİMİM? 2 Çoklu Zeka Kuramı Evde ve Sınıfta, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Öğretim Elemanlarının Ders Notları
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Sunum,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Diğer | 1 | 60 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 24 | 24 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 6 | 2 | 12 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 86 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,86 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |