Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ZEKÂ KURAMLARI SNE407 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Nida Temiz Polat
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Zekanın tanımı yapar.
2) Zeka kuramlarını açıklar.
3) İnsan bilişi ve sinir bilimi çalışmalarının sonuçlarını eğitim ve öğretim alanına yansıtır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrencilerden zeka kuramlarını kavramaları ve eğitim-öğretim uygulamalarına yansıtmaları beklenmektedir. Bu dersin içeriğinde, zeka tanımları, geçmişten günümüze temel zeka kuramları; psikometrik zeka kuramları; bilişsel zeka kuramları; bilişsel-bağlamsal kuramları; biyolojik zeka kuramları yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin içeriği ve gereklilikleri hakkında bilgilendirme
2. Hafta Zekanın Tanımı
3. Hafta Zeka Kuramları(1)Psikometrik Kuramları-Spearman Zeka Kuramı
4. Hafta Zeka Kuramları(1)Psikometrik Kuramları-Hiyerarşik Zeka Kuramları
5. Hafta Zeka Kuramları(2)Bilişsel Kuramlar-Bilgiyi İşleme Kuramı
6. Hafta Zeka Kuramları(3)Bilişsel-Bağlamsal Kuramlar-Thorndike?ın Üç Tip Zeka Kuramı
7. Hafta Zeka Kuramları(3)Bilişsel-Bağlamsal Kuramlar-Sternberg?in Triarşik Zeka Kuramı
8. Hafta Zeka Kuramları(3)Bilişsel-Bağlamsal Kuramlar-Gardner?ın Çoklu Zeka Kuramı
9. Hafta Zeka Kuramları(4)Biyolojik Kuramlar-Beyin ve Zeka
10. Hafta Neuroscience ve Eğitim
11. Hafta Neuroscience ve Eğitim
12. Hafta Neuroscience ve Eğitim
13. Hafta Neuroscience ve Eğitim
14. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR The Oxford Handbook of School Psychology, Edited by Melissa A. Bray,Ph.D. and Thomas J. Kehle,Ph.D.
Series edited by Peter E. Nathan, Ph.D.
Cognitive Psychology, Robert J. Sternberg
Temiz, N. (2007). KİMİM? 1 Çoklu Zeka Kuramı Okulda ve Sınıfta, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Temiz, N. (2010). KİMİM? 2 Çoklu Zeka Kuramı Evde ve Sınıfta, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Öğretim Elemanlarının Ders Notları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Diğer160
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10220
Final Sınavına Hazırlık12424
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık6212
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü86
Toplam İş Yükü / 302,86
Dersin AKTS Kredisi3
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5     
P6  X   X   X
P7     
P8    X   X
P9  X   X   X
P10      X
P11      X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14    X   X
P15    X   X
P16  X   X   X
P17  X    
P18  X   X   X