Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kavramın yapısını ve özelliklerini açıklar. 2) Kavram öğretimi, strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 3) Kavram öğretiminde karşılaşılan başlıca sorun ve sınırlılıkları değerlendirir. 4) Kavram yanılgılarını ve bu yanılgıları düzeltme stratejilerini açıklar. 5) Kavram öğretiminde kullanılabilir materyal tasarlar. 6) İlkokulda kavram öğretimine yönelik alanyazını inceleyip değerlendirir.
Karataş Coşkun, M. (2006). Kavram öğretimi. Karahan Kitabevi Sever, R. (2021). Sosyal bilgiler eğitiminde kavram öğretimi. Pegem Akademi. Laçin Şimşek (2022). Fen öğretiminde kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesi. Pegem Akademi. Akkoç, H. , Özmantar, M.F. ve Bingölbali, E. (2015). Matematiksel kavram yanılgıları ve çözüm önerileri. Pegem Akademi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
13
2
26
Final Sınavına Hazırlık
1
13
13
Ders Saati
13
2
26
Ara Sınava Hazırlık
1
13
13
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
13
3
39
Toplam İş Yükü
119
Toplam İş Yükü / 30
3,96
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ