DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İlkokulda güncel teknolojileri tanımlayabilecek 2) Kazanıma uygun dijital materyaller içeren ders planları geliştirebilecek 3) Teknoloji kullanımının etik ve güvenlik açıdan değerlendirebilecek 4) Teknoloji destekli öğrenme ortamlarını etkili bir şekilde yönetmek için stratejiler geliştirecek
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında teknolojik materyallerle bütünleştirilmiş ders planları geliştirilecek ve uygulanacaktır. Ders sırasında teknolojik pedagojik alan bilgisi, eğitimde kullanılacak dijital materyaller tanıtılacak ve bu materyalların uygulamaları yapılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Teknoloji destekli öğrenme ve öğretme kavramları, Eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin yaklaşımlar | 2. Hafta | E-öğrenme platformlarının değerlendirilmesi ve uygulanması | 3. Hafta | Dijital oyunlar, özellikleri ve önemi | 4. Hafta | Hikaye anlatımı araçları ve uygulamaları | 5. Hafta | Temel programlama kavramları ve temel kodlama bilgisi | 6. Hafta | VR ve AR teknolojilerinin eğitimde kullanılması ve uygulamaları | 7. Hafta | VR ve AR teknolojilerinin eğitimde kullanılması ve uygulamaları | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Teknoloji destekli değerlendirme yöntemleri | 10. Hafta | Proje Sunumları | 11. Hafta | Proje Sunumları | 12. Hafta | Proje Sunumları | 13. Hafta | Proje Sunumları | 14. Hafta | Proje Sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Demirel, Ö., Seferoğlu, S. & Yağcı E. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık. Heinich, R., Molenda, M., Russel, J. D. & Smaldino, S. E.(2002). Instructional media and technologies for learning (7th edition). USA: Pearson education Inc.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 2 | 40 | Proje | 1 | 60 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 3 | 18 | 54 | Toplam İş Yükü | | | 124 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,13 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |