Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) 1) Din eğitim ve öğretiminin tarihçesini açıklar. 2) 2) Din eğitim ve öğretiminin gelişim sürecini özetler. 3) 3) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretim programını inceler. 4) 4) Din eğitim ve öğretimine ilişkin yeni yaklaşımları açıklar. 5) 5) Din eğitim ve öğretiminde olması gereken koşulları belirtir. 6) 6) Dinin insanlıkla ilişkisini belirtir. 7) 7) Diğer dinlerin özelliklerini tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretiminde temel kavramlar: din kültür-ahlak kavramları; İslamiyet ve diğer dinler; inanç kavramı: İslam dininde imanın koşulları, Müslümanlığın temel ilkeleri; ibadet: ibadet kavramı; ahlak ve ahlakın birey ve toplumla ilgili esasları; yaşamın temel değerleri ve öğretimi; ilkokul din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programının incelenmesi; kazanımlar, içerik, öğretim yaklaşımları, öğrenmenin değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1 Hafta Dersin amacı, ilkeleri, din eğitim ve öğretiminin tarihçesi
2. Hafta
2 Hafta Din eğitim ve öğretimine yeni yaklaşımlar
3. Hafta
3 Hafta Din nedir? İnsanlık ve Din. Milli dinler: Hinduizm-Budizm
4. Hafta
4 Hafta İlahi dinler: Yahudilik-Hristiyanlık
5. Hafta
5 Hafta Hz. Muhammed'in (sas) hayatı.
6. Hafta
6 Hafta Hz. Muhammed'in (sas) hayatı.
7. Hafta
7 Hafta İman ve inanç nedir? İslam inancının esasları.
8. Hafta
8 Hafta Ara sınav
9. Hafta
9 Hafta İnanç - ibadet ilişkisi, İslam?da ibadet esasları
10. Hafta
10 Hafta İnanç - ibadet ilişkisi, İslam?da ibadet esasları
11. Hafta
11 Hafta İbadetin ruh ve bedene faydaları
12. Hafta
12 Hafta İbadetin ruh ve bedene faydaları
13. Hafta
13 Hafta İbadetin ruh ve bedene faydaları
14. Hafta
14 Hafta Öğretim programının incelenmesi
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Öcal, M. (2015). Din kültürü ve ahlak bilgisi ve öğretim yöntemleri. İstanbul: Ensar Neşriyat.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay incelemesi, sorun/problem çözme.
Lecture, discussion, questions/answers, case study, problem solving
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ