Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLÂK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ SNE404 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) 1) Din eğitim ve öğretiminin tarihçesini açıklar.
2) 2) Din eğitim ve öğretiminin gelişim sürecini özetler.
3) 3) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretim programını inceler.
4) 4) Din eğitim ve öğretimine ilişkin yeni yaklaşımları açıklar.
5) 5) Din eğitim ve öğretiminde olması gereken koşulları belirtir.
6) 6) Dinin insanlıkla ilişkisini belirtir.
7) 7) Diğer dinlerin özelliklerini tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDin kültürü ve ahlak bilgisi öğretiminde temel kavramlar: din kültür-ahlak kavramları; İslamiyet ve diğer dinler; inanç kavramı: İslam dininde imanın koşulları, Müslümanlığın temel ilkeleri; ibadet: ibadet kavramı; ahlak ve ahlakın birey ve toplumla ilgili esasları; yaşamın temel değerleri ve öğretimi; ilkokul din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programının incelenmesi; kazanımlar, içerik, öğretim yaklaşımları, öğrenmenin değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1 Hafta Dersin amacı, ilkeleri, din eğitim ve öğretiminin tarihçesi
2. Hafta 2 Hafta Din eğitim ve öğretimine yeni yaklaşımlar
3. Hafta 3 Hafta Din nedir? İnsanlık ve Din. Milli dinler: Hinduizm-Budizm
4. Hafta 4 Hafta İlahi dinler: Yahudilik-Hristiyanlık
5. Hafta 5 Hafta Hz. Muhammed'in (sas) hayatı.
6. Hafta 6 Hafta Hz. Muhammed'in (sas) hayatı.
7. Hafta 7 Hafta İman ve inanç nedir? İslam inancının esasları.
8. Hafta 8 Hafta Ara sınav
9. Hafta 9 Hafta İnanç - ibadet ilişkisi, İslam?da ibadet esasları
10. Hafta 10 Hafta İnanç - ibadet ilişkisi, İslam?da ibadet esasları
11. Hafta 11 Hafta İbadetin ruh ve bedene faydaları
12. Hafta 12 Hafta İbadetin ruh ve bedene faydaları
13. Hafta 13 Hafta İbadetin ruh ve bedene faydaları
14. Hafta 14 Hafta Öğretim programının incelenmesi
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖcal, M. (2015). Din kültürü ve ahlak bilgisi ve öğretim yöntemleri. İstanbul: Ensar Neşriyat.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay incelemesi, sorun/problem çözme. Lecture, discussion, questions/answers, case study, problem solving
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X           X  
P2          X    
P3             
P4             
P5      X        
P6             
P7        X   X    
P8             
P9             
P10             
P11             
P12  X   X         X   X
P13             
P14             
P15             
P16             
P17             
P18