DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Yedinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitimde dramanın önemini ve kullanımını açıklar. 2) Dramayı eğitimde bir öğretim yöntemi olarak kullanır. 3) Oyun ve drama arasındaki ilişkiyi betimler. 4) Oyun ve dramanın çocuk gelişimindeki rolü ve önemini belirler. 5) İlkokulda drama yöntemi ile etkinlikler uygular. 6) Dersin amaç ve kazanımları doğrultusunda drama etkinlikleri planlar. 7) Drama etkinliğine uygun eğitim ortamı ve araç gereçlerini hazırlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İlkokulda yöntem olarak dramanın kullanım alanları | 2. Hafta | Uyum ve güven çalışmaları | 3. Hafta | İmgesel düşünme ve ifade | 4. Hafta | Hayal gücünü geliştirme | 5. Hafta | Özgür düşünme yetisini kazanma | 6. Hafta | İlkokulda grup çalışmaları ve drama | 7. Hafta | Drama yolu ile iletişim ve etkileşme | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Drama ve duyular arasındaki ilişki | 10. Hafta | Sözlü iletişim becerilerinin gelişimi | 11. Hafta | İlkokul ders planlarının drama yolu ile uygulanması | 12. Hafta | İlkokul ders planlarının drama yolu ile uygulanması | 13. Hafta | İlkokul ders planlarının drama yolu ile uygulanması | 14. Hafta | İlkokul ders planlarının drama yolu ile uygulanması |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Üstündağ, T. (2000). Yaratıcı drama öğretmenimin günlüğü. Pegem Yayınları: Ankara. San, İ. (1997). Drama maske müze. Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayınları: Ankara. Adıgüzel, H. Ö. (2002). (Editör). Yaratıcı drama 1985-1995 yazılar. Ankara: Natürel Kitap Yayıncılık.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 28 | 28 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 28 | 28 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Proje | | | | Uygulama | 1 | 25 | 25 | Toplam İş Yükü | | | 141 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |