Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE DRAMA SNE403 Yedinci Yarıyıl (Güz) 1 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitimde dramanın önemini ve kullanımını açıklar.
2) Dramayı eğitimde bir öğretim yöntemi olarak kullanır.
3) Oyun ve drama arasındaki ilişkiyi betimler.
4) Oyun ve dramanın çocuk gelişimindeki rolü ve önemini belirler.
5) İlkokulda drama yöntemi ile etkinlikler uygular.
6) Dersin amaç ve kazanımları doğrultusunda drama etkinlikleri planlar.
7) Drama etkinliğine uygun eğitim ortamı ve araç gereçlerini hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDrama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İlkokulda yöntem olarak dramanın kullanım alanları
2. Hafta Uyum ve güven çalışmaları
3. Hafta İmgesel düşünme ve ifade
4. Hafta Hayal gücünü geliştirme
5. Hafta Özgür düşünme yetisini kazanma
6. Hafta İlkokulda grup çalışmaları ve drama
7. Hafta Drama yolu ile iletişim ve etkileşme
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Drama ve duyular arasındaki ilişki
10. Hafta Sözlü iletişim becerilerinin gelişimi
11. Hafta İlkokul ders planlarının drama yolu ile uygulanması
12. Hafta İlkokul ders planlarının drama yolu ile uygulanması
13. Hafta İlkokul ders planlarının drama yolu ile uygulanması
14. Hafta İlkokul ders planlarının drama yolu ile uygulanması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÜstündağ, T. (2000). Yaratıcı drama öğretmenimin günlüğü. Pegem Yayınları: Ankara.
San, İ. (1997). Drama maske müze. Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayınları: Ankara.
Adıgüzel, H. Ö. (2002). (Editör). Yaratıcı drama 1985-1995 yazılar. Ankara: Natürel Kitap Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12828
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık12828
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje
Uygulama12525
Toplam İş Yükü141
Toplam İş Yükü / 304,7
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X     X   X      
P2          X   X   X
P3             
P4             
P5             
P6             
P7          X   X   X
P8        X      
P9             
P10    X       X   X   X
P11              X
P12             
P13             
P14             
P15    X       X   X   X
P16             
P17             
P18