DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Sekizinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Birleştirilmiş sınıf kavramının ortaya çıkış nedenlerini açıklar. 2) Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin esaslarını ders planlarında kullanır. 3) Dünya üzerindeki birleştirilmiş sınıf uygulamasının kullanılma nedenlerini karşılaştırır. 4) Birleştirilmiş sınıflara uygun ders planı hazırlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Bu dersi alan öğrencilerin, birleştirilmiş sınıfların kendine özgü işleyişini anlaması ve birleştirilmiş sınıflarda
öğretimi planlayarak gerçekleştirmeleri beklenmektedir. Ders içeriğinde birleştirilmiş sınıf kavramı, birleştirilmiş
sınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıfların avantaj ve dezavantajları, birleştirilmiş sınıflarda
öğretimin ilkeleri, birleştirilmiş sınıflarda öğrenme iklimi, birleştirilmiş sınıflarda öğrenme-öğretme sürecinin
planlanması ve değerlendirilmesi, dünyada birleştirilmiş sınıf uygulamaları yer almaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Birleştirilmiş sınıflarda öğretmin tanımı ve kapsamı | 2. Hafta | Birleştirilmiş sınıflar ve ortaya çıkış sebepleri | 3. Hafta | Birleştirilmiş sınıflarda öğrenme süreci | 4. Hafta | Birleştirilmiş sınıflarda sınıf yönetimi | 5. Hafta | Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin uygulanmasına bir örnek | 6. Hafta | Dünya üzerinde birleştirilmiş sınıf uygulamaları
| 7. Hafta | Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması ve atölyeye başlangıç | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Birleştirilmiş sınıflarda öğretim planlanması ve atölyelere devam | 10. Hafta | Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları - sunu | 11. Hafta | Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları - sunu | 12. Hafta | Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları - sunu | 13. Hafta | Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları - sunu | 14. Hafta | Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları - sunu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Gültekin, M. (2007). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Makale Sunuşu | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 12 | 2 | 24 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 96 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |