Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF UYGULAMALARI SNE402 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Birleştirilmiş sınıf kavramının ortaya çıkış nedenlerini açıklar.
2) Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin esaslarını ders planlarında kullanır.
3) Dünya üzerindeki birleştirilmiş sınıf uygulamasının kullanılma nedenlerini karşılaştırır.
4) Birleştirilmiş sınıflara uygun ders planı hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin, birleştirilmiş sınıfların kendine özgü işleyişini anlaması ve birleştirilmiş sınıflarda öğretimi planlayarak gerçekleştirmeleri beklenmektedir. Ders içeriğinde birleştirilmiş sınıf kavramı, birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıfların avantaj ve dezavantajları, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin ilkeleri, birleştirilmiş sınıflarda öğrenme iklimi, birleştirilmiş sınıflarda öğrenme-öğretme sürecinin planlanması ve değerlendirilmesi, dünyada birleştirilmiş sınıf uygulamaları yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Birleştirilmiş sınıflarda öğretmin tanımı ve kapsamı
2. Hafta Birleştirilmiş sınıflar ve ortaya çıkış sebepleri
3. Hafta Birleştirilmiş sınıflarda öğrenme süreci
4. Hafta Birleştirilmiş sınıflarda sınıf yönetimi
5. Hafta Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin uygulanmasına bir örnek
6. Hafta Dünya üzerinde birleştirilmiş sınıf uygulamaları
7. Hafta Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması ve atölyeye başlangıç
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Birleştirilmiş sınıflarda öğretim planlanması ve atölyelere devam
10. Hafta Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları - sunu
11. Hafta Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları - sunu
12. Hafta Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları - sunu
13. Hafta Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları - sunu
14. Hafta Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları - sunu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGültekin, M. (2007). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Makale Sunuşu120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler11010
Toplam İş Yükü96
Toplam İş Yükü / 303,2
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3  X      
P4  X      
P5    X    
P6      X  
P7    X    
P8  X      
P9    X     X
P10    X     X
P11    X     X
P12  X      
P13    X    
P14        X
P15  X     X   X
P16    X     X
P17        X
P18      X