Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ SNE401 Yedinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İngilizce öğretimi ile ilgili belirli metotları bilir.
2) İngilizce öğretimi konusunda öğrenci seviyesine uygun yöntemleri kullanır.
3) Sınıfta İngilizce konuşulabilmesi için motive edici yöntemleri kullanır.
4) İngilizce öğretiminde ilgi çekici oyunlar ve materyaller hazırlar.
5) İngilizce öğretimindeki çağdaş uygulamalardan haberdar olup kendini yeniler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMITürkçe ve İngilizce öğretimin karşılaştırılması, ilkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem, teknik ve uygulamalar, ilkokul yabancı dil dersi 2, 3 ve 4. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Türkiye'de İngilizce ve Türkçe öğretimi
2. Hafta İngilizce öğretim yöntemlerinin tanıtılması
3. Hafta İngilizce öğretim yöntemlerinin tanıtılması ve ilkokul yabancı dil dersi öğretim programının incelenmesi
4. Hafta Dil bilgisi öğretimi
5. Hafta Yazma öğretimi
6. Hafta Okuma öğretimi
7. Hafta Konuşma öğretimi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Dört temel beceri öğretimindeki problemler ve çözümleri
10. Hafta İlkokul İngilizce kitaplarının incelenmesi
11. Hafta Kitaplardaki konuların analizi
12. Hafta Konularla ilgili materyal geliştirme
13. Hafta Uygulama örnekleri- sunumlar
14. Hafta Uygulama örnekleri- sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Aküzel, G. (2006). İlköğretim 4?8. Sınıflarda yabancı dil öğretimindeki başarısızlık nedenlerinin incelenmesi (Adana örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
2) Ateş Özdemir, E. (2006). Türkiye?de ingilizce öğreniminin yaygınlaşmasının nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 28-35.
3) Çelebi, M. D. (2006). Türkiye?de Anadili Eğitimi ve Yabancı Dil Öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 285-307.
4) İlter, B. ve Er, S. (2007). Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi Üzerine Veli ve Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 21-30
5) Ekuş, B. ve Babayiğit, Ö. (2013). İlkokul 2. sınıftan itibaren yabancı dil eğitimi verilmesine ilişkin sınıf ve İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Researcher: Social Science Studies, 1, 40- 49.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev260
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler22040
Toplam İş Yükü96
Toplam İş Yükü / 303,2
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2  X   X      
P3         
P4         
P5         
P6         
P7    X       X
P8         
P9         
P10    X      
P11        X  
P12         
P13         
P14         
P15         
P16         
P17         
P18      X