Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İngilizce öğretimi ile ilgili belirli metotları bilir. 2) İngilizce öğretimi konusunda öğrenci seviyesine uygun yöntemleri kullanır. 3) Sınıfta İngilizce konuşulabilmesi için motive edici yöntemleri kullanır. 4) İngilizce öğretiminde ilgi çekici oyunlar ve materyaller hazırlar. 5) İngilizce öğretimindeki çağdaş uygulamalardan haberdar olup kendini yeniler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Türkçe ve İngilizce öğretimin karşılaştırılması, ilkokul düzeyinde İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem, teknik ve uygulamalar, ilkokul yabancı dil dersi 2, 3 ve 4. sınıf öğretim programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Türkiye'de İngilizce ve Türkçe öğretimi
2. Hafta
İngilizce öğretim yöntemlerinin tanıtılması
3. Hafta
İngilizce öğretim yöntemlerinin tanıtılması ve ilkokul yabancı dil dersi öğretim programının incelenmesi
4. Hafta
Dil bilgisi öğretimi
5. Hafta
Yazma öğretimi
6. Hafta
Okuma öğretimi
7. Hafta
Konuşma öğretimi
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Dört temel beceri öğretimindeki problemler ve çözümleri
10. Hafta
İlkokul İngilizce kitaplarının incelenmesi
11. Hafta
Kitaplardaki konuların analizi
12. Hafta
Konularla ilgili materyal geliştirme
13. Hafta
Uygulama örnekleri- sunumlar
14. Hafta
Uygulama örnekleri- sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1) Aküzel, G. (2006). İlköğretim 4?8. Sınıflarda yabancı dil öğretimindeki başarısızlık nedenlerinin incelenmesi (Adana örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana. 2) Ateş Özdemir, E. (2006). Türkiye?de ingilizce öğreniminin yaygınlaşmasının nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 28-35. 3) Çelebi, M. D. (2006). Türkiye?de Anadili Eğitimi ve Yabancı Dil Öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 285-307. 4) İlter, B. ve Er, S. (2007). Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi Üzerine Veli ve Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 21-30 5) Ekuş, B. ve Babayiğit, Ö. (2013). İlkokul 2. sınıftan itibaren yabancı dil eğitimi verilmesine ilişkin sınıf ve İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Researcher: Social Science Studies, 1, 40- 49.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
2
60
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
2
20
40
Toplam İş Yükü
96
Toplam İş Yükü / 30
3,2
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ