DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sosyal beceri kavramını ve boyutlarını açıklar 2) Sosyal becerilerin gelişimini etkileyen unsurları açıklar. 3) Sosyal beceri yetersizliklerinin nedenlerini açıklar. 4) Sosyal beceri öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. 5) Sosyal becerileri değerlendirme yöntemlerini açıklar. 6) İlkokul öğretim programlarının kazanmımlarıyla, sosyal beceri boyutlarını ilişkilendirir. 7) Sosyal beceri yetersizliklerine yönelik müdahale programı tasarlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Sosyal beceri kavramının tanımı, boyutları, boyutların birbirleriyle ilişkisi; öğrencilere sosyal becerisi kazandırma ve becerileri genelleme yöntem ve tekniklerin seçimi; hedef becerilerin seçimi; beceriyi analiz yapma, çocuğa model olma, çocuklara rol oynattırma ve beceriyi prova ettirme; çocuklara beceriyi tekrar ettirme; çocukların performanslarını değerlendirme; sosyal becerileri genelleştirme ve ilkokul ders programlarının incelenmesi; derslerdeki becerilerin belirlenmesi ve örnek etkinlik uygulamaları konuları. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | | 2. Hafta | Ders içeriğinin tanıtılması. Sosyal beceri tanımı, kapsamı | 3. Hafta | Sosyal beceri boyutları ve boyutların birbiriyle ilişkisi | 4. Hafta | Sosyal beceri boyutları ve boyutların birbiriyle ilişkisi | 5. Hafta | Sosyal beceri yetersizliği | 6. Hafta | Sosyal becerilerin geliştirilmesi; sosyal becerilerin önemi /İletişimin tanımı ve bileşenleri, etkili iletişim | 7. Hafta | Etkili iletişim- Sosyal beceri ölçme araçları | 8. Hafta | Sosyal beceri ölçme araçları | 9. Hafta | Ara sınav | 10. Hafta | Sosyal beceri öğretiminde yöntem ve teknikler (etkinlikler) | 11. Hafta | Sosyal beceri öğretiminde yöntem ve teknikler (etkinlikler) | 12. Hafta | İlkokul programının sosyal becerilere yönelik incelenmesi | 13. Hafta | İlkokul programının sosyal becerilere yönelik incelenmesi | 14. Hafta | Örnek etkinlik uygulamaları- müdahale programı | 15. Hafta | Örnek etkinlik uygulamaları- müdahale programı | 16. Hafta | Dönem sonu sınavı | 17. Hafta | | 18. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Akkök, F. (2006). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi Öğretmen El Kitabı. İstanbul: Özgür Yayınları. Bacanlı, H. (2020). Sosyal Beceri Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Deniz, M. E. (2019). Sosyal Beceri Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Ders Saati | 13 | 2 | 26 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 12 | 12 | Ödevler | 7 | 2 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 97 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,23 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |