Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ SNE306 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sosyal beceri kavramını ve boyutlarını açıklar
2) Sosyal becerilerin gelişimini etkileyen unsurları açıklar.
3) Sosyal beceri yetersizliklerinin nedenlerini açıklar.
4) Sosyal beceri öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
5) Sosyal becerileri değerlendirme yöntemlerini açıklar.
6) İlkokul öğretim programlarının kazanmımlarıyla, sosyal beceri boyutlarını ilişkilendirir.
7) Sosyal beceri yetersizliklerine yönelik müdahale programı tasarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMISosyal beceri kavramının tanımı, boyutları, boyutların birbirleriyle ilişkisi; öğrencilere sosyal becerisi kazandırma ve becerileri genelleme yöntem ve tekniklerin seçimi; hedef becerilerin seçimi; beceriyi analiz yapma, çocuğa model olma, çocuklara rol oynattırma ve beceriyi prova ettirme; çocuklara beceriyi tekrar ettirme; çocukların performanslarını değerlendirme; sosyal becerileri genelleştirme ve ilkokul ders programlarının incelenmesi; derslerdeki becerilerin belirlenmesi ve örnek etkinlik uygulamaları konuları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta
2. Hafta Ders içeriğinin tanıtılması. Sosyal beceri tanımı, kapsamı
3. Hafta Sosyal beceri boyutları ve boyutların birbiriyle ilişkisi
4. Hafta Sosyal beceri boyutları ve boyutların birbiriyle ilişkisi
5. Hafta Sosyal beceri yetersizliği
6. Hafta Sosyal becerilerin geliştirilmesi; sosyal becerilerin önemi /İletişimin tanımı ve bileşenleri, etkili iletişim
7. Hafta Etkili iletişim- Sosyal beceri ölçme araçları
8. Hafta Sosyal beceri ölçme araçları
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Sosyal beceri öğretiminde yöntem ve teknikler (etkinlikler)
11. Hafta Sosyal beceri öğretiminde yöntem ve teknikler (etkinlikler)
12. Hafta İlkokul programının sosyal becerilere yönelik incelenmesi
13. Hafta İlkokul programının sosyal becerilere yönelik incelenmesi
14. Hafta Örnek etkinlik uygulamaları- müdahale programı
15. Hafta Örnek etkinlik uygulamaları- müdahale programı
16. Hafta Dönem sonu sınavı
17. Hafta
18. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkkök, F. (2006). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi Öğretmen El Kitabı. İstanbul: Özgür Yayınları.
Bacanlı, H. (2020). Sosyal Beceri Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık.
Deniz, M. E. (2019). Sosyal Beceri Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati13226
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar000
Final Sınavı11212
Ödevler7214
Toplam İş Yükü97
Toplam İş Yükü / 303,23
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2              X
P3             
P4             
P5             
P6             
P7             
P8  X   X   X   X   X   X   X
P9             
P10             
P11             
P12             
P13             
P14          X    
P15            X   X
P16             
P17             
P18