Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ SNE305 Beşinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Fen ve Teknoloji ile ilgili alan bilgisine sahip olur.
2) Bilimsel yöntem yaklaşımını kendi yaşantısında kullanır ve öğrencilerinin kullanmasını sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olur.
3) Fen ve Teknoloji ile ilgili alan bilgilerini öğrenciye nasıl aktaracağını bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIFen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar. Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar, fen öğretiminin amaçları, Fen öğretiminin Türkiye ve Dünya'daki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, İlköğretim Fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar
2. Hafta Fen ve teknoloji okuryazarlığı
3. Hafta Fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri
4. Hafta Fen öğretiminin amaçları
5. Hafta Fen ve Teknoloji Öğretiminin Türkiye ve Dünya'daki tarihsel gelişimi
6. Hafta Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri
7. Hafta Fen alanına yönelik tutumlar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Fen öğretiminin, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme
10. Hafta Bilişsel gelişim ve fen eğitimi
11. Hafta İlköğretim Fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi
12. Hafta Bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar
13. Hafta Laboratuvara ve deneye dayalı fen öğretimi, Gözleme Dayalı Fen Öğretimi
14. Hafta Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılabilecek araçlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkgün, Şevket. Fen Bilgisi Öğretimi Pegem A Yayıncılık 2001
İlköğretim Fen Öğretimi Öğretmen Eğitimi Dizisi YÖK/Dünya Bankası Mlli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi ANKARA 1997
İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme El Kitabı Milli Eğitim Bakanlığı 2001
4 and 5. th science and technology books
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Mini-Sınav210
Uygulama/Pratik120
Proje140
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık166
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21836
Toplam İş Yükü122
Toplam İş Yükü / 304,06
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X  
P2    X  
P3    X  
P4     
P5    X  
P6     
P7      X
P8  X   X   X
P9     
P10  X     X
P11     
P12      X
P13     
P14     
P15      X
P16     
P17     
P18