DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Fen ve Teknoloji ile ilgili alan bilgisine sahip olur. 2) Bilimsel yöntem yaklaşımını kendi yaşantısında kullanır ve öğrencilerinin kullanmasını sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olur. 3) Fen ve Teknoloji ile ilgili alan bilgilerini öğrenciye nasıl aktaracağını bilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar. Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar, fen öğretiminin amaçları, Fen öğretiminin Türkiye ve Dünya'daki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, İlköğretim Fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar | 2. Hafta | Fen ve teknoloji okuryazarlığı | 3. Hafta | Fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri | 4. Hafta | Fen öğretiminin amaçları | 5. Hafta | Fen ve Teknoloji Öğretiminin Türkiye ve Dünya'daki tarihsel gelişimi | 6. Hafta | Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri | 7. Hafta | Fen alanına yönelik tutumlar | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Fen öğretiminin, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme | 10. Hafta | Bilişsel gelişim ve fen eğitimi | 11. Hafta | İlköğretim Fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi | 12. Hafta | Bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar | 13. Hafta | Laboratuvara ve deneye dayalı fen öğretimi, Gözleme Dayalı Fen Öğretimi | 14. Hafta | Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılabilecek araçlar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Akgün, Şevket. Fen Bilgisi Öğretimi Pegem A Yayıncılık 2001 İlköğretim Fen Öğretimi Öğretmen Eğitimi Dizisi YÖK/Dünya Bankası Mlli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi ANKARA 1997 İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme El Kitabı Milli Eğitim Bakanlığı 2001 4 and 5. th science and technology books |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Mini-Sınav | 2 | 10 | Uygulama/Pratik | 1 | 20 | Proje | 1 | 40 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 6 | 6 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 6 | 6 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 18 | 36 | Toplam İş Yükü | | | 122 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |