Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sosyal Bilgiler dersi öğretim programının içeriğini ve kapsamını bilir. 2) İlkokul Sosyal Bilgiler dersine yardımcı yöntem ve teknikleri kullanır. 3) İlkokul Sosyal Bilgiler dersinde değer öğretimi yaklaşımlarını bilir ve uygular. 4) İlkokul Sosyal Bilgiler dersi kazanımlarına uygun materyalleri ders planlarında kullanır. 5) İlkokul Sosyal Bilgiler dersi kazanımlarını kullanarak, edindiği tüm bilgiler ışığında uygun ders tasarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yoktur.
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin ilkokul Sosyal Bilgiler dersini etkili şekilde planlaması ve uygulaması beklenmektedir.
Ders içeriğinde Sosyal Bilgiler alanı ve özellikleri, Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler,
Sosyal Bilgiler öğretiminde temel temalar ve alanlar, Sosyal Bilgiler alanının ilkokul eğitimindeki yeri ve
tarihçesi, Sosyal Bilgiler öğretim programının incelenmesi (kazanım, beceri, tema, vb.); Sosyal Bilgiler
öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar; Sosyal Bilgier
Ders Kitapları, Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi eğitimi yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İzlence ve dersin tanıtılması-Sosyal Bilim-Sosyal Bilgi
2. Hafta
Sosyal Bilgiler öğretim programının yapısı ve incelenmesi
3. Hafta
Sosyal Bilgiler dersinde kavramlar, kavram öğretimi ve kavram öğretimi yaklaşımları
4. Hafta
Sosyal Bilgiler dersinde kullanılabilecek yöntem ve teknikler
5. Hafta
Sosyal Bilgiler dersinde değerler, değer eğitimi ve değer eğitimi yaklaşımları
6. Hafta
Sosyal Bilgiler ders kitaplarını inceleme
7. Hafta
Sosyal Bilgiler öğretiminde ders planı hazırlama
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Sosyal Bilgiler öğretiminde materyal kullanımı
10. Hafta
Sosyal Bilgiler öğretim programında örnek uygulamalar
11. Hafta
Sosyal Bilgiler öğretim programında örnek uygulamalar
12. Hafta
Sosyal Bilgiler öğretim programında örnek uygulamalar
13. Hafta
Sosyal Bilgiler öğretim programında örnek uygulamalar
14. Hafta
Sosyal Bilgiler öğretim programında örnek uygulamalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Safran, M. (Ed.). (2015). Sosyal bilgiler öğretimi. Pegem Yayıncılık. Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27. Malatyalı, E. ve Yılmaz, K. (2010). Yapılandırmacı öğrenme sürecinde kavramlar ve önemi: Kavramların pedagojik açıdan incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(14), 320-332.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sunum,Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
0
0
0
Final Sınavına Hazırlık
1
66
66
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
10
20
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ