Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ SNE302 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sosyal Bilgiler dersi öğretim programının içeriğini ve kapsamını bilir.
2) İlkokul Sosyal Bilgiler dersine yardımcı yöntem ve teknikleri kullanır.
3) İlkokul Sosyal Bilgiler dersinde değer öğretimi yaklaşımlarını bilir ve uygular.
4) İlkokul Sosyal Bilgiler dersi kazanımlarına uygun materyalleri ders planlarında kullanır.
5) İlkokul Sosyal Bilgiler dersi kazanımlarını kullanarak, edindiği tüm bilgiler ışığında uygun ders tasarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYoktur.
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin ilkokul Sosyal Bilgiler dersini etkili şekilde planlaması ve uygulaması beklenmektedir. Ders içeriğinde Sosyal Bilgiler alanı ve özellikleri, Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler, Sosyal Bilgiler öğretiminde temel temalar ve alanlar, Sosyal Bilgiler alanının ilkokul eğitimindeki yeri ve tarihçesi, Sosyal Bilgiler öğretim programının incelenmesi (kazanım, beceri, tema, vb.); Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar; Sosyal Bilgier Ders Kitapları, Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi eğitimi yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İzlence ve dersin tanıtılması-Sosyal Bilim-Sosyal Bilgi
2. Hafta Sosyal Bilgiler öğretim programının yapısı ve incelenmesi
3. Hafta Sosyal Bilgiler dersinde kavramlar, kavram öğretimi ve kavram öğretimi yaklaşımları
4. Hafta Sosyal Bilgiler dersinde kullanılabilecek yöntem ve teknikler
5. Hafta Sosyal Bilgiler dersinde değerler, değer eğitimi ve değer eğitimi yaklaşımları
6. Hafta Sosyal Bilgiler ders kitaplarını inceleme
7. Hafta Sosyal Bilgiler öğretiminde ders planı hazırlama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sosyal Bilgiler öğretiminde materyal kullanımı
10. Hafta Sosyal Bilgiler öğretim programında örnek uygulamalar
11. Hafta Sosyal Bilgiler öğretim programında örnek uygulamalar
12. Hafta Sosyal Bilgiler öğretim programında örnek uygulamalar
13. Hafta Sosyal Bilgiler öğretim programında örnek uygulamalar
14. Hafta Sosyal Bilgiler öğretim programında örnek uygulamalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSafran, M. (Ed.). (2015). Sosyal bilgiler öğretimi. Pegem Yayıncılık.
Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27.
Malatyalı, E. ve Yılmaz, K. (2010). Yapılandırmacı öğrenme sürecinde kavramlar ve önemi: Kavramların pedagojik açıdan incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(14), 320-332.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSunum,Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev220
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi000
Final Sınavına Hazırlık16666
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler21020
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3  X   X       X
P4  X   X     X  
P5  X        
P6      X   X   X
P7  X        
P8  X        
P9        X   X
P10    X     X   X
P11    X   X   X   X
P12  X        
P13          X
P14      X    
P15      X   X   X
P16    X     X   X
P17  X   X   X   X   X
P18  X   X   X   X   X