Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SNE208 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Nida Temiz Polat
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türkçe öğretiminin amaç ve ilkelerini açıklar.
2) İlköğretim Türkçe dersi öğretim programının özelliklerini tartışır.
3) Türkçe öğrenme alanlarına yönelik öğrenme etkinlikleri düzenler.
4) Türkçe öğretimi için öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar.
5) Türkçe öğretimine yönelik ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrencilerden ilkokul Türkçe ders planı yapması ve uygulaması beklenmektedir. Bu dersin içeriğinde, Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; şiirlerin, bilgilendirici ve hikaye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, kelime hazinesinin geliştirilmesi, medya okuryazarlığı (görsel okuma ve sunu), okuma ve teknoloji kullanımı, metinlerden anlam kurmayla ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlkokul Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin Amaçları ve İçeriği
2. Hafta Türkçe Dersi Öğretim Programı
3. Hafta Dinleme / Konuşma, Okuma/Yazma, Görsel Okuma/Sunu, Dilbilgisi, Metin İşleme
4. Hafta Türkçe Dersi Planlama
5. Hafta Türkçe Dersi Plan Örnekleri
6. Hafta Türkçe Dersi Planlama ve Uygulama Sunumu
7. Hafta Türkçe Dersi Planlama ve Uygulama Sunumu
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Türkçe Dersi Planlama ve Uygulama Sunumu
10. Hafta Türkçe Dersi Planlama ve Uygulama Sunumu
11. Hafta Türkçe Dersi Planlama ve Uygulama Sunumu
12. Hafta Türkçe Dersi Planlama ve Uygulama Sunumu
13. Hafta Türkçe Dersi Planlama ve Uygulama Sunumu
14. Hafta Özet
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARİlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programı, MEB, 2018
Etkinliklerle Türkçe Öğretimi
Derya Arslan, Birsen Doğan, Kısmet Deliveli, Fatma Susar Kırmızı,Derya Yaylı, Nevin Akkaya
Seçkin Yayıncılık Şubat 2008 / 1. Baskı / 440 Syf.
Pegem A Yayıncılık
Ridan Masalları, Nida Temiz
KİMİM 2- Çoklu Zeka Kuramı Evde ve Ailede, Nida Temiz
www.tdk.gov.tr
www.meb.gov.tr
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Diğer,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi8324
Final Sınavına Hazırlık3618
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık6212
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Ders Planı Geliştirme 3618
Toplam İş Yükü115
Toplam İş Yükü / 303,83
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2      X   X   X
P3         
P4  X        
P5  X   X   X   X   X
P6         
P7  X   X   X   X   X
P8      X   X   X
P9      X     X
P10      X   X   X
P11      X   X  
P12         
P13         
P14      X     X
P15      X   X   X
P16         
P17  X   X   X   X   X
P18