Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türkçe öğretiminin amaç ve ilkelerini açıklar. 2) İlköğretim Türkçe dersi öğretim programının özelliklerini tartışır. 3) Türkçe öğrenme alanlarına yönelik öğrenme etkinlikleri düzenler. 4) Türkçe öğretimi için öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar. 5) Türkçe öğretimine yönelik ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda öğrencilerden ilkokul Türkçe ders planı yapması ve uygulaması beklenmektedir. Bu dersin içeriğinde, Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; şiirlerin, bilgilendirici ve hikaye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, kelime hazinesinin geliştirilmesi, medya okuryazarlığı (görsel okuma ve sunu), okuma ve teknoloji kullanımı, metinlerden anlam kurmayla ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlkokul Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi yer almaktadır.