Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) 1) İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikleri dersi öğretim programı ile ilgili kuramsal yapıyı açıklar. 2) 2) Oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar planlar. 3) 3) Ders planı hazırlar ve uygular. 4) 4) Ölçme araçları hazırlar ve uygular. 5) 5) Oyunu tanımlar ve sınıflandırır. 6) 6) Oyun ve genel özelliklerini açıklar. 7) 7) Örnek oyunlar yaratır ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders (1-4. Sınıflar) öğretim programıyla ilgili kuramsal yapı (programın yapısı, temel beceriler, programın temel unsurları, sınıflara göre kazanımlar, öğretim yöntemleri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme), ilkokul oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar (ders planı, çalışma planları, ölçme araçları hazırlama ve uygulama), eğitsel ve müzikli oyunlar, modern halk dansları ile ilgili örnekler, oyunun tanımı ve genel özellikleri, oyun öğretimi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1 Hafta Oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programının kuramsal yapısı
2. Hafta
2 Hafta Oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programının kuramsal yapısı ve temel unsurları
3. Hafta
3 Hafta Sınıflara göre kazanımlar
4. Hafta
4 Hafta Öğretim yöntemleri
5. Hafta
5 Hafta Ölçme ve değerlendirme
6. Hafta
6 Hafta Ölçme ve değerlendirme
7. Hafta
7 Hafta Ölçme ve değerlendirme araçlarının uygulanması
8. Hafta
8 Hafta Ara Sınav
9. Hafta
9 Hafta Oyunu tanımlama ve kategorize etme
10. Hafta
10 Hafta Oyun öğretimi hakkındaki bilgiler
11. Hafta
11 Hafta Eğitsel oyunların kategorizasyonu
12. Hafta
12 Hafta Örnek oyunlar tasarlama ve uygulama
13. Hafta
13 Hafta Eğitsel ve müziksel oyunlar uygulama
14. Hafta
14 Hafta Eğitsel ve müziksel oyunlar uygulama
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Topkaya, İ. (2013). İlkokullarda (1-4.sınıf) ?oyun ve fiziki etkinlikler dersi? öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.