Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Sınıf Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ SNE204 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) 1) Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretiminin amaç ve işlevlerini açıklar.
2) 2) İlköğretim görsel sanatlar dersi öğretim programını analiz eder.
3) 3) İlköğretim görsel sanatlar dersi öğretim programında yer alan etkinlikleri uygular.
4) 4) Suluboya ve pastel boya tekniğini uygular.
5) 5) Kağıt katlama (origami) tekniğini uygular.
6) 6) Kil çalışmaları ile üç boyutlu formlar oluşturur.
7) 7) Vitray çalışması gerçekleştirir.
8)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIZihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama, çocuk resmini okuma, çocuklara görsel sanatları sevdirme ve kendilerini sanat yoluyla ifade edebilmelerini sağlama; programa uygun sanat etkinliklerini sanat tarihi, sanat eleştirisi ve estetik disiplinleri bağlamında uygulama; görsel, işitsel ve dokunsal algıda farklılaşma, sanat alanıyla öğrenme ve yaratıcılığın gelişimi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1 Hafta Görsel sanatlar eğitimi nedir? Kapsamı nedir? Sanatın sınıflandırılması.
2. Hafta Sanat nedir? Tasarım nedir? (Tartışmalar ve rapor.)
3. Hafta 2 Hafta Çizgisel ve estetik gelişim basamakları (1-3. sınıf seviyesinde her seviyeden BİR çocukla çalışarak çizgisel gelişim basamaklarının kavranmasına ve eleştirisine ilişkin PROJE çalışması)
4. Hafta 3 Hafta Çizgisel ve estetik gelişim basamakları (1-3. sınıf seviyesinde her seviyeden BİR çocukla çalışarak çizgisel gelişim basamaklarının kavranmasına ve eleştirisine ilişkin PROJE çalışması)
5. Hafta 4 Hafta Çizgisel ve estetik gelişim basamakları (1-3. sınıf seviyesinde her seviyeden BİR çocukla çalışarak çizgisel gelişim basamaklarının kavranmasına ve eleştirisine ilişkin PROJE çalışması)
6. Hafta 5 Hafta Sanat Eleştirisi Yöntemi ile eser analizi
7. Hafta 6 Hafta Görsel sanatlar dersinin amacı, kapsamı, öğrenme alanları ve ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında sunuş
8. Hafta 7 Hafta Görsel sanatlar dersinin amacı, kapsamı, öğrenme alanları ve ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında sunuş.
9. Hafta 8 Hafta Ara sınav
10. Hafta 9 Hafta 1-4. sınıf kazanımlarına ilişkin uygulamalar
11. Hafta 10 Hafta 1-4. sınıf kazanımlarına ilişkin uygulamalar
12. Hafta 11 Hafta 1-4. sınıf kazanımlarına ilişkin uygulamalar
13. Hafta 12 Hafta 1-4. sınıf kazanımlarına ilişkin uygulamalar
14. Hafta 13 Hafta 1-4. sınıf kazanımlarına ilişkin uygulamalar
15. Hafta 14 Hafta 1-4. sınıf kazanımlarına ilişkin uygulamalar
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAlakuş, A. O. (2009). Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi. (Ed. A. O. Alakuş ve L. Mercin). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Anderson, T. (2004). Why and how we make art, with implications for art education. Arts Education Policy Review, 105(5), 31-38.
Artut, K. (2004). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Çakır İlhan, A. (2007). Okulöncesinde sanatlar eğitimi ve drama. Çocukta Yaratıcılık ve Drama. (ss.245-260). Öztürk, A. (Ed.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları.
İşler, A. (2003). Okulöncesinde Disipline Dayalı Sanat Eğitiminin Uygulanabilirliğinin Kuramsal Temelleri ve Çocuk Gelişimi Açısından Önemi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8; 35-54.
Kırışoğlu, O. (2009). Sanat-Kültür-Yaratıcılık. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta eğitim -görmek, öğrenmek, yaratmak. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Özsoy, V. ve Alakuş, A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
San, İ. (2003). Sanat eğitimi kuramları. Ankara: Ütopya Yayınevi.
San, İ. (1985). Sanat ve eğitim. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları.
San, İ. (1977). Sanatsal yaratma ve çocukta yaratıcılık. Ankara: İş Bankası Yayınları.
Yavuzer, H. (1997). Resimleriyle çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİDüz anlatım, soru ? cevap, uygulama. Lecture, discussion, questions/answers, practice
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10110
Final Sınavına Hazırlık133
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık133
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler11222
Sunum (Hazırlık dahil)818
Proje133
Uygulama339
Vaka Çalışması Sunumu339
Toplam İş Yükü112
Toplam İş Yükü / 303,73
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1  X              
P2               
P3               
P4      X          
P5    X            
P6               
P7    X            
P8               
P9               
P10               
P11        X   X   X   X  
P12               
P13               
P14               
P15               
P16               
P17               
P18