Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) 1) Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretiminin amaç ve işlevlerini açıklar. 2) 2) İlköğretim görsel sanatlar dersi öğretim programını analiz eder. 3) 3) İlköğretim görsel sanatlar dersi öğretim programında yer alan etkinlikleri uygular. 4) 4) Suluboya ve pastel boya tekniğini uygular. 5) 5) Kağıt katlama (origami) tekniğini uygular. 6) 6) Kil çalışmaları ile üç boyutlu formlar oluşturur. 7) 7) Vitray çalışması gerçekleştirir. 8)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Zihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama, çocuk resmini okuma, çocuklara görsel sanatları sevdirme ve kendilerini sanat yoluyla ifade edebilmelerini sağlama; programa uygun sanat etkinliklerini sanat tarihi, sanat eleştirisi ve estetik disiplinleri bağlamında uygulama; görsel, işitsel ve dokunsal algıda farklılaşma, sanat alanıyla öğrenme ve yaratıcılığın gelişimi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1 Hafta Görsel sanatlar eğitimi nedir? Kapsamı nedir? Sanatın sınıflandırılması.
2. Hafta
Sanat nedir? Tasarım nedir? (Tartışmalar ve rapor.)
3. Hafta
2 Hafta Çizgisel ve estetik gelişim basamakları (1-3. sınıf seviyesinde her seviyeden BİR çocukla çalışarak çizgisel gelişim basamaklarının kavranmasına ve eleştirisine ilişkin PROJE çalışması)
4. Hafta
3 Hafta Çizgisel ve estetik gelişim basamakları (1-3. sınıf seviyesinde her seviyeden BİR çocukla çalışarak çizgisel gelişim basamaklarının kavranmasına ve eleştirisine ilişkin PROJE çalışması)
5. Hafta
4 Hafta Çizgisel ve estetik gelişim basamakları (1-3. sınıf seviyesinde her seviyeden BİR çocukla çalışarak çizgisel gelişim basamaklarının kavranmasına ve eleştirisine ilişkin PROJE çalışması)
6. Hafta
5 Hafta Sanat Eleştirisi Yöntemi ile eser analizi
7. Hafta
6 Hafta Görsel sanatlar dersinin amacı, kapsamı, öğrenme alanları ve ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında sunuş
8. Hafta
7 Hafta Görsel sanatlar dersinin amacı, kapsamı, öğrenme alanları ve ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında sunuş.
9. Hafta
8 Hafta Ara sınav
10. Hafta
9 Hafta 1-4. sınıf kazanımlarına ilişkin uygulamalar
11. Hafta
10 Hafta 1-4. sınıf kazanımlarına ilişkin uygulamalar
12. Hafta
11 Hafta 1-4. sınıf kazanımlarına ilişkin uygulamalar
13. Hafta
12 Hafta 1-4. sınıf kazanımlarına ilişkin uygulamalar
14. Hafta
13 Hafta 1-4. sınıf kazanımlarına ilişkin uygulamalar
15. Hafta
14 Hafta 1-4. sınıf kazanımlarına ilişkin uygulamalar
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Alakuş, A. O. (2009). Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi. (Ed. A. O. Alakuş ve L. Mercin). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Anderson, T. (2004). Why and how we make art, with implications for art education. Arts Education Policy Review, 105(5), 31-38. Artut, K. (2004). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Çakır İlhan, A. (2007). Okulöncesinde sanatlar eğitimi ve drama. Çocukta Yaratıcılık ve Drama. (ss.245-260). Öztürk, A. (Ed.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları. İşler, A. (2003). Okulöncesinde Disipline Dayalı Sanat Eğitiminin Uygulanabilirliğinin Kuramsal Temelleri ve Çocuk Gelişimi Açısından Önemi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8; 35-54. Kırışoğlu, O. (2009). Sanat-Kültür-Yaratıcılık. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta eğitim -görmek, öğrenmek, yaratmak. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Özsoy, V. ve Alakuş, A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık. San, İ. (2003). Sanat eğitimi kuramları. Ankara: Ütopya Yayınevi. San, İ. (1985). Sanat ve eğitim. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları. San, İ. (1977). Sanatsal yaratma ve çocukta yaratıcılık. Ankara: İş Bankası Yayınları. Yavuzer, H. (1997). Resimleriyle çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Düz anlatım, soru ? cevap, uygulama.
Lecture, discussion, questions/answers, practice
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
10
1
10
Final Sınavına Hazırlık
1
3
3
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
3
3
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
11
2
22
Sunum (Hazırlık dahil)
8
1
8
Proje
1
3
3
Uygulama
3
3
9
Vaka Çalışması Sunumu
3
3
9
Toplam İş Yükü
112
Toplam İş Yükü / 30
3,73
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ