Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İnsanlık tarihinde matematiğin önemini açıklayabilecektir. 2) Kümeler teorisinin temellerini yorumlayabilecektir 3) Sayılar üzerindeki işlemleri açıklayabilecektir. 4) Fonksiyon kavramına anlam verip genel özeliklerini tanıyabilecektir. 5) Veriler-verilerin toplanması, analizi ve yorumlanması konusunda genel bilgilere sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Sayı sistemleri ve hiyerarşik modeli, sayı sistemlerinin dört işleme göre kapalılık özellikleri, dört işlem içeren problem çözme ve kurma, sayıları tabanlarda yazma ve başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı başka tabana çevirme, bölünebilme kuralları, en küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen, kesir ve kesirlerle dört işlem, kesir ve oran ilişkisi, ondalık kesirde sayıların yazılması ve dört işlem, örüntü, Reel sayılar Rasyonel sayılar kümesinde temel işlemler, temel geometrik şekiller, temel ölçü birimleri ve bu konuların matematik öğretimin amaç, ilke ve ilkokul matematik programıyla ilişkisi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Matematiğin Tanımı, Yapısı ve Doğası
2. Hafta
Kümelerde İşlemler
3. Hafta
Doğal Sayılarda Dört İşlem
4. Hafta
Çeşitli Sayma Sistemleri
5. Hafta
Tam Sayıların Yapısı ve Özellikleri
6. Hafta
Kesir Kavramı ve Rasyonel Sayı
7. Hafta
Reel Sayı Kavramı
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Fonksiyon Kavramı 1.ve2. Dereceden fonksiyonlar
10. Hafta
Fonksiyon Kavramı 1.ve2. Dereceden fonksiyonlar
11. Hafta
1.ve2. Dereceden Denklem, Denklem sistemleri
12. Hafta
Geometrik şekiller ve sınıflandırılması
13. Hafta
Veriler ve Analizleri
14. Hafta
Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
İlköğretim Matematik Dersi 1-5 Matematik Ders Kitapları Baki, A., (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Harf Eğitim Yayıncılığı, Ankara. Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5 Sınıflar). PegemAkademi, Ankara. MEB BAKANLIĞIMIZIN 30.06.2016 DUYURUSUYLA LİNKLERİ VERİLEN KİTAPLAR AYDIN YAYINLARI , ÖDEV YAYINLARI Mustafa Balcı Genel Matematik 1
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
11
3
33
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
20
20
Ödevler
1
10
10
Toplam İş Yükü
126
Toplam İş Yükü / 30
4,2
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ