Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLİŞİM ETİĞİ VE HUKUKU GKE419 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilişim teknolojilerini tanıyabilecek,
2) Bilişim bilimi ve hukuk biliminin ana yapılarını tanıyabilecek,
3) Bilişim suçlarını tanıyabilecek,
4) Bilişim etiği ve güvenliği hakkında bilgi sahibi olabilecek,
5) Bilişim suçlarında ulusal ve uluslararası hukuku tanıyabilecek,
6) Sosyal ağlar ve bilgi güvenliği hakkında bilgi sahibi olabilecek,
7) Elektronik imza hakkında bilgi sahibi olabilecek,
8) Dijital vatandaşlık hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu dersin amacı öğrencilere Bilgi ve Bilgi Güvenliği, Bilişim Etiği ve Boyutları, Bilişim Güvenliği, Sosyal Ağlar ve Bilgi Güvenliği, Ulusal ve Uluslararası Hukukta Bilişim Suçları gibi konularda varolan mevzuatı öğretmek, eğitim öğrtim ortamlarında etik uygulamaları ve düzenlemeleri paylaşmaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilişim Teknolojileri ve Bilişim Hukuku
2. Hafta Bilgi ve Bilgi Güvenliği
3. Hafta Bilişim Etiği ve Boyutları
4. Hafta Bilişim Güvenliği
5. Hafta Sosyal Ağlar ve Bilgi Güvenliği
6. Hafta Steganografi
7. Hafta Klavye Dinleme Sistemleri
8. Hafta Dijital Delil İncelemeleri
9. Hafta Hukuki Düzenlemeler ve Yasal Mevzuatlar
10. Hafta Türk Ceza Kanunu?nda Bilişim Suçları
11. Hafta Uluslararası Hukukta Bilişim Suçları
12. Hafta Bilişim Suçları ile Mücadelede Alınması Gereken Önlemler
13. Hafta Elektronik İmza ( Eimza )
14. Hafta Bilgi Toplumu ve Dijital Vatandaşlık
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDülger, V.M. (2013). Bilişim Suçları ve İnternet İletişim Hukuku, Seçkin Yayıncılık.
Floridi, L., & Taddeo, M. (Eds.). (2014). The ethics of information warfare (Vol. 14). Springer Science & Business Media.
Merkow, M. S., & Breithaupt, J. (2014). Information security: Principles and practices. Pearson Education.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev330
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi13113
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler31648
Toplam İş Yükü113
Toplam İş Yükü / 303,76
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1               
P2               
P3               
P4               
P5               
P6               
P7               
P8               
P9  X   X   X   X   X   X   X   X
P10               
P11               
P12               
P13               
P14               
P15               
P16               
P17               
P18