Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yaratıcılığın temel kavramlarını ve özelliklerini açıklar. 2) Kendi yaratıcı potansiyelinin farkına varır ve bunu geliştirir. 3) Yaratıcı düşünmenin öğrenme sürecindeki önemini anlayarak uygulamaya yönelik örneklerini geliştirir. 4) Öğrenme ortamlarını yaratıcılık temelinde düzenler ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda öğrenciler yaratıcılığın tanımını, yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramları, yaratıcılığın boyutlarını, çocukta yaratıcılığın gelişimini, yaratıcılık ve zeka ilişkisini, yaratıcılık ve sanat alanlarını, yaratıcı kişilik özelliklerini, yaratıcılığı etkileyen etmenleri, yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolünü, yaratıcılığın değerlendirilmesini, okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirmeleri irdeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Yaratıcılığın tanımı, Okul öncesinde yaratıcılığın yeri ve önemi
Çocukta yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılık ve zeka ilişkisi
4. Hafta
Yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığı etkileyen etmenler
5. Hafta
Yaratıcılığın gelişiminde eğitimin, öğretmenin, ailenin ve okulun rolü
6. Hafta
Resimden öykü
7. Hafta
Kelimeden öykü / Cümleden öykü
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Müzikten öykü
10. Hafta
Gazete oluşturma
11. Hafta
Etkinlik planlama
12. Hafta
Yılsonu sergi planlama
13. Hafta
Yaratıcı bir ürün oluşturma
14. Hafta
Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Öğretim elemanının hazırladığı ders notları Elif Çelebi Öncü (2014) Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi Pegem A yayıncılık Elif Çelebi Öncü (2015) Yaratıcılığın keşfi Hedef Yayıncılık Aygen Çakmak; Havva Hacer Geçmiş (2012) Çocukta Sanat ve Yaratıcılık Vize Yayıncılık