Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇEVRE EĞİTİMİ GKE104 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Ayşe Güler Küçükturan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çevre ve doğal kaynaklar hakkında bilgi ve bilince sahip olur.
2) Çevre ve doğal kaynakları nasıl koruyacağı hakkında duyarlılık geliştirir.
3) Çevre bilincini öğrencilere kazandırır ve bu konuda toplumsal duyarlılık çalışmalarına katılır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrencilerin çevre ve doğal kaynaklar hakkında bilgi ve bilince ve bunları nasıl koruyacağı hakkında bilgi ve duyarlılığa sahip olmaları, çevre bilincini öğrencilere kazandırmaları ve bu konuda toplumsal duyarlılık çalışmalarına katılmaları beklenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma. Ders içeriğinin açıklanması, temel kavramlar ve derse giriş
2. Hafta Çevre kirliliği, çeşitleri, sorunlar, öneriler
3. Hafta Temel Ekolojik Kavram ve İlkeler Ekosistemler, Besin Zincirleri, Besin Ağı,
4. Hafta Habitat, Rekabet; Ortak Yaşam Ve Karşılıklı Yaşama, Yaşamın Devamı
5. Hafta Çevre Eğitimiyle İlgili Temel Kavramlar
6. Hafta Çevre Eğitiminin Önemi
7. Hafta Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi
8. Hafta VİZE
9. Hafta Nüfus Artışı, Ekolojik Etki Ormanların Yok Olması, Kentsel Çevreler Davranış
10. Hafta Kirliliği, Çevre Kirlenmesi
11. Hafta Bataklıklar ve Atık Su, Duyarlı İnsanların Tepkisi, Çevreyle İlgili Karar Verme
12. Hafta Toprak ve Su Kaynakları ve Bunların Yönetimi, Koruma, Kültür Ve İlkel Yaşam, Global Bakış
13. Hafta Ekolojik Konu ve Sorunlar, Çevre Duyarlılığı, Dünyada Çevre Duyarlılığıyla İlgili Yapılan Çalışmalar, Kurum ve Kuruluşlar.
14. Hafta Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Çevre Eğitimi Etkinlikleri Planlama ve Uygulama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖğretim elemanının hazırladığı ders notları
Elif Çelebi Öncü (2014) Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık
ve Geliştirilmesi Pegem A yayıncılık
Elif Çelebi Öncü (2015) Yaratıcılığın keşfi Hedef Yayıncılık
Aygen Çakmak; Havva Hacer Geçmiş (2012) Çocukta Sanat ve
Yaratıcılık Vize Yayıncılık
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Diğer150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler21530
Toplam İş Yükü127
Toplam İş Yükü / 304,23
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2      X
P3    X  
P4     
P5  X   X   X
P6     
P7     
P8  X   X   X
P9     
P10     
P11      X
P12     
P13  X   X   X
P14     
P15    X   X
P16      X
P17     
P18