Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çevre ve doğal kaynaklar hakkında bilgi ve bilince sahip olur. 2) Çevre ve doğal kaynakları nasıl koruyacağı hakkında duyarlılık geliştirir. 3) Çevre bilincini öğrencilere kazandırır ve bu konuda toplumsal duyarlılık çalışmalarına katılır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda öğrencilerin çevre ve doğal kaynaklar
hakkında bilgi ve bilince ve bunları nasıl koruyacağı hakkında
bilgi ve duyarlılığa sahip olmaları, çevre bilincini öğrencilere
kazandırmaları ve bu konuda toplumsal duyarlılık çalışmalarına
katılmaları beklenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma. Ders içeriğinin açıklanması, temel kavramlar ve derse giriş
2. Hafta
Çevre kirliliği, çeşitleri, sorunlar, öneriler
3. Hafta
Temel Ekolojik Kavram ve İlkeler Ekosistemler, Besin Zincirleri, Besin Ağı,
4. Hafta
Habitat, Rekabet; Ortak Yaşam Ve Karşılıklı Yaşama, Yaşamın Devamı
5. Hafta
Çevre Eğitimiyle İlgili Temel Kavramlar
6. Hafta
Çevre Eğitiminin Önemi
7. Hafta
Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi
8. Hafta
VİZE
9. Hafta
Nüfus Artışı, Ekolojik Etki Ormanların Yok Olması, Kentsel Çevreler Davranış
10. Hafta
Kirliliği, Çevre Kirlenmesi
11. Hafta
Bataklıklar ve Atık Su, Duyarlı İnsanların Tepkisi, Çevreyle İlgili Karar Verme
12. Hafta
Toprak ve Su Kaynakları ve Bunların Yönetimi, Koruma, Kültür Ve İlkel Yaşam, Global Bakış
13. Hafta
Ekolojik Konu ve Sorunlar, Çevre Duyarlılığı, Dünyada Çevre Duyarlılığıyla İlgili Yapılan Çalışmalar, Kurum ve Kuruluşlar.
14. Hafta
Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Çevre Eğitimi Etkinlikleri Planlama ve Uygulama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Öğretim elemanının hazırladığı ders notları Elif Çelebi Öncü (2014) Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi Pegem A yayıncılık Elif Çelebi Öncü (2015) Yaratıcılığın keşfi Hedef Yayıncılık Aygen Çakmak; Havva Hacer Geçmiş (2012) Çocukta Sanat ve Yaratıcılık Vize Yayıncılık