Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ EDS433 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) ÖÖG ile ilgili temel kavramları açıklar.
2) Farklı ÖÖG olan bireylerin özelliklerini açıklar.
3) ÖÖG olan çocukların öğretmenlerine ve ailelerine çeşitli akademik becerilerini geliştirmeye yönelik rehberlik eder.
4)
5)
6)
7)
8)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Özgül Öğrenme Güçlüğünün (ÖÖG) tanılanması, türleri ve özellikleri
2. Hafta ÖÖG'nin tanılanması, türleri ve özellikleri (devam)
3. Hafta ÖÖG nedenleri, beyin yapısı, sıklığı ve özel eğitimleri (okul öncesi)
4. Hafta ÖÖG olan çocukların okul yılları (okul öncesi)
5. Hafta ÖÖG olan çocukların okul yılları (ilköğretim)
6. Hafta ÖÖG olan çocukların okul yılları (ilköğretim sonrası)
7. Hafta Öğrencinin derse katılımını sağlama, motivasyonu sağlama, bellek ve ilişkisel stratejiler
8. Hafta Öğrencinin derse katılımını sağlama, motivasyonu sağlama, bellek ve ilişkisel stratejiler (devam)
9. Hafta Akademik beceri öğretiminde bilişsel ve üst bilişsel strateji öğretimi a) Kendini talimatlandırma
10. Hafta b) Hedef koyma c) Kendini izleme d) Kendini pekiştirme
11. Hafta Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitiminde aile katılımı
12. Hafta Davranış Tasarımı: BJ Fogg yöntemi
13. Hafta BJ Fogg yöntemi (devam)
14. Hafta Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARZORUNLU KAYNAKLAR:
Öğretim üyesinin ÖYS?de paylaştığı sunumlar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR
- Öğrenme Güçlüğü Sınıf İçi Destek Eğitim Seti (6 kitap) Editör: E. Rüya Özmen. Eğiten Kitap
- Öğrenme Güçlüklerinde Değerlendirme ve Müdahale. Editörler: Halime Miray Sümer, Şaziye Seçkin Yılmaz. Anı Yayıncılık.
- Disleksi-Özgül Öğrenme Güçlüğü. Psikonet
- Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri. William N. Bender. Çeviri: Nobel Akademik Yayıncılık.
- Öğrenme Güçlükleri. Editör: S. Sunay Yıldırım Doğru. Eğiten Kitap.
- BJ Fogg, Küçük Alışkanlıklar. Pegasus Yayınları
https://behaviordesign.stanford.edu/resources/fogg-behavior-model
Fogg, B. J. (2009, April). A behavior model for persuasive design. In Proceedings of the 4th international Conference on Persuasive Technology (pp. 1-7).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Toplam(%)0
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)0
Finalin Başarıya Oranı(%)100
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10
Final Sınavına Hazırlık6
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık4
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü30
Toplam İş Yükü / 301
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1  X              
P2    X   X          
P3  X              
P4               
P5               
P6  X              
P7               
P8               
P9    X            
P10      X          
P11      X          
P12               
P13      X          
P14  X              
P15    X            
P16    X   X          
P17               
P18