Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) ÖÖG ile ilgili temel kavramları açıklar. 2) Farklı ÖÖG olan bireylerin özelliklerini açıklar. 3) ÖÖG olan çocukların öğretmenlerine ve ailelerine çeşitli akademik becerilerini geliştirmeye yönelik rehberlik eder. 4) 5) 6) 7) 8)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Özgül Öğrenme Güçlüğünün (ÖÖG) tanılanması, türleri ve özellikleri
2. Hafta
ÖÖG'nin tanılanması, türleri ve özellikleri (devam)
3. Hafta
ÖÖG nedenleri, beyin yapısı, sıklığı ve özel eğitimleri (okul öncesi)
4. Hafta
ÖÖG olan çocukların okul yılları (okul öncesi)
5. Hafta
ÖÖG olan çocukların okul yılları (ilköğretim)
6. Hafta
ÖÖG olan çocukların okul yılları (ilköğretim sonrası)
7. Hafta
Öğrencinin derse katılımını sağlama, motivasyonu sağlama, bellek ve ilişkisel stratejiler
Akademik beceri öğretiminde bilişsel ve üst bilişsel strateji öğretimi a) Kendini talimatlandırma
10. Hafta
b) Hedef koyma c) Kendini izleme d) Kendini pekiştirme
11. Hafta
Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitiminde aile katılımı
12. Hafta
Davranış Tasarımı: BJ Fogg yöntemi
13. Hafta
BJ Fogg yöntemi (devam)
14. Hafta
Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ZORUNLU KAYNAKLAR: Öğretim üyesinin ÖYS?de paylaştığı sunumlar ÖNERİLEN KAYNAKLAR - Öğrenme Güçlüğü Sınıf İçi Destek Eğitim Seti (6 kitap) Editör: E. Rüya Özmen. Eğiten Kitap - Öğrenme Güçlüklerinde Değerlendirme ve Müdahale. Editörler: Halime Miray Sümer, Şaziye Seçkin Yılmaz. Anı Yayıncılık. - Disleksi-Özgül Öğrenme Güçlüğü. Psikonet - Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri. William N. Bender. Çeviri: Nobel Akademik Yayıncılık. - Öğrenme Güçlükleri. Editör: S. Sunay Yıldırım Doğru. Eğiten Kitap. - BJ Fogg, Küçük Alışkanlıklar. Pegasus Yayınları https://behaviordesign.stanford.edu/resources/fogg-behavior-model Fogg, B. J. (2009, April). A behavior model for persuasive design. In Proceedings of the 4th international Conference on Persuasive Technology (pp. 1-7).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Toplam(%)
0
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
0
Finalin Başarıya Oranı(%)
100
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
10
Final Sınavına Hazırlık
6
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
4
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
30
Toplam İş Yükü / 30
1
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ