DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dilde kullanılan sesler, semboller ve bunların ne şekilde bir araya geldiği hakkında bilgi sahibi olur. 2) Dile gecikmesi ve dil bozuklukları problemlerine sahip çocukların özellikleri ve uygulanan programlar hakkında bilgi sahibi olur 3) Okul öncesi dönem çocuklarının dil gelişim aşamalarını ifade eder. 4) Çocuğun dil gelişimi sürecinin desteklenmesine yönelik uygun ortamların düzenlenmesi ve uyarıcıların verilmesine yönelik etkinlik geliştirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Bu ders sonunda öğrenciler dil gelişimi ve aşamaları, dil kazanımına ilişkin görüşler, dil ve konuşmanın fizyolojik
temelleri, yaşlara göre kavram gelişimi, kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar, kavramların sınıflandırılması,
dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi, kavram ve dil gelişimindeki ilişki,
değerlendirme konularında beceriler edinir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1. Hafta İzlence Tanıtımı | 2. Hafta | 2. Hafta Dilin Tanımı, Önemi ve Bileşenleri | 3. Hafta | 3. Hafta Dil Gelişim Kuramları | 4. Hafta | 4. Hafta Dil Edinimini Etkileyen Faktörler | 5. Hafta | 5. Hafta Dil Gelişim Aşamaları ve Kavram Gelişimi | 6. Hafta | 6. Hafta Dil ve Kavram Gelişimlerinin Değerlendirilmesi | 7. Hafta | 7. Hafta Ara sınav | 8. Hafta | 8. Hafta Dil ve Konuşma Sorunları | 9. Hafta | 9. Hafta İki/Çok Dilli Edinim | 10. Hafta | 10. Hafta Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Yönelik Dil ve Kavram | 11. Hafta | Etkinliklerinin Planlanması | 12. Hafta | 11. Hafta Dil ve Kavram Gelişimi Etkinliklerinin Sunumu | 13. Hafta | 12. Hafta Dil ve Kavram Gelişimi Etkinliklerinin Sunumu | 14. Hafta | 13. Hafta Dil ve Kavram Gelişimi Etkinliklerinin Sunumu | 15. Hafta | 14. Hafta Dil ve Kavram Gelişimi Etkinliklerinin Sunumu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Temel, F. (2014). Erken çocuklukta dil edinimi. Ankara: Vize Yayıncılık. Kandır, A. (2012). 5-7 yaş çocukları için dil etkinlikleri. Diken, İ. H. (2012). Erken çocukluk döneminde dil becerilerini geliştirme. Maya Akademi. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Soru-Cevap,Tartışma,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 5 | 3 | 15 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 23 | 23 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |