Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ ECC420 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dilde kullanılan sesler, semboller ve bunların ne şekilde bir araya
geldiği hakkında bilgi sahibi olur.
2) Dile gecikmesi ve dil bozuklukları problemlerine sahip çocukların
özellikleri ve uygulanan programlar hakkında bilgi sahibi olur
3) Okul öncesi dönem çocuklarının dil gelişim aşamalarını ifade eder.
4) Çocuğun dil gelişimi sürecinin desteklenmesine yönelik uygun
ortamların düzenlenmesi ve uyarıcıların verilmesine yönelik etkinlik
geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu ders sonunda öğrenciler dil gelişimi ve aşamaları, dil kazanımına ilişkin görüşler, dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri, yaşlara göre kavram gelişimi, kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar, kavramların sınıflandırılması, dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi, kavram ve dil gelişimindeki ilişki, değerlendirme konularında beceriler edinir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta İzlence Tanıtımı
2. Hafta 2. Hafta Dilin Tanımı, Önemi ve Bileşenleri
3. Hafta 3. Hafta Dil Gelişim Kuramları
4. Hafta 4. Hafta Dil Edinimini Etkileyen Faktörler
5. Hafta 5. Hafta Dil Gelişim Aşamaları ve Kavram Gelişimi
6. Hafta 6. Hafta Dil ve Kavram Gelişimlerinin Değerlendirilmesi
7. Hafta 7. Hafta Ara sınav
8. Hafta 8. Hafta Dil ve Konuşma Sorunları
9. Hafta 9. Hafta İki/Çok Dilli Edinim
10. Hafta 10. Hafta Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Yönelik Dil ve Kavram
11. Hafta Etkinliklerinin Planlanması
12. Hafta 11. Hafta Dil ve Kavram Gelişimi Etkinliklerinin Sunumu
13. Hafta 12. Hafta Dil ve Kavram Gelişimi Etkinliklerinin Sunumu
14. Hafta 13. Hafta Dil ve Kavram Gelişimi Etkinliklerinin Sunumu
15. Hafta 14. Hafta Dil ve Kavram Gelişimi Etkinliklerinin Sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTemel, F. (2014). Erken çocuklukta dil edinimi. Ankara: Vize Yayıncılık.
Kandır, A. (2012). 5-7 yaş çocukları için dil etkinlikleri.
Diken, İ. H. (2012). Erken çocukluk döneminde dil becerilerini
geliştirme. Maya Akademi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Soru-Cevap,Tartışma,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler5315
Sunum (Hazırlık dahil)12323
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1        X
P2      X  
P3        X
P4       
P5       
P6       
P7  X      
P8  X      
P9        X
P10        X
P11      X  
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17        X
P18