Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK VE MEDYA ECC418 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Esra Merdin
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) medyanın tanımı ve çocukların hayatındaki yeri,
2) medyada içerik ve biçim,
3) dijital ve geleneksel çocuk oyunlarının özellikleri ve karşılaştırması,
4) çocuklara yönelik hazırlanmış medya içeriklerinin değerlendirilmesi,
5) medya ve şiddet, medya ve zorbalık, medya
ve çocuk hakları,
6) çocuğun gelişiminde medyanın etkisi
7) dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolü hakkında bilgiler edinir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu dersin temel amacı; öğrencilerin çocuk ve medya arasındaki ilişkiyi anlamalarını, medyanın çocuğun gelişimi ve eğitimi üzerindeki rolünü kavratmaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve izlence tartışma
2. Hafta Medyanın tanımı ve hayatımızdaki yeri
3. Hafta Çocukların hayatında medya araçlarının yeri, kullanım amaçları ve etkileri
4. Hafta Medyanın çocuklar üzerindeki etkileri
5. Hafta Medyanın kurgusu, medyada içerik ve biçim
6. Hafta Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler
7. Hafta Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etme
10. Hafta Çizgi Film İzleme ve Tartışma
11. Hafta Çocuk Kitabı İnceleme ve Tartışma
12. Hafta Animasyon Filmi İzleme ve Tartışma
13. Hafta Çocuk Dergisi İnceleme ve Tartışma
14. Hafta Genel Ders Değerlendirme ve Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTosun, G. E.(2007). Çocuklar ve Çocuk Haklarının Medyada Temsili (Hazırlayan:Sevda Alankuş, Çocuk Odaklı Habercilik). İstanbul:IPS İletişim Vakfı Yayınları.

TGC ve British Counsil (2008). Medya ve Çeşitlilik Kılavuzu. Erişim:http://www.tgc.org.tr/COCUK-TR-ENG.pdf

RTÜK (2013). Türkiye?de Çocukların Medya Kullanma Alışkanlıklarının Araştırması
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev420
Makale Sunuşu110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati21428
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler51575
Toplam İş Yükü137
Toplam İş Yükü / 304,56
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1    X   X   X   X    
P2      X   X      
P3        X      
P4  X            
P5            X  
P6    X          
P7      X     X    
P8             
P9      X   X   X    
P10             
P11            X  
P12             
P13          X    
P14        X   X    
P15              X
P16        X      
P17             
P18