DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Esra Merdin
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) medyanın tanımı ve çocukların hayatındaki yeri, 2) medyada içerik ve biçim, 3) dijital ve geleneksel çocuk oyunlarının özellikleri ve karşılaştırması, 4) çocuklara yönelik hazırlanmış medya içeriklerinin değerlendirilmesi, 5) medya ve şiddet, medya ve zorbalık, medya ve çocuk hakları, 6) çocuğun gelişiminde medyanın etkisi 7) dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolü hakkında bilgiler edinir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Bu dersin temel amacı; öğrencilerin çocuk ve medya arasındaki ilişkiyi anlamalarını, medyanın çocuğun gelişimi ve eğitimi üzerindeki rolünü kavratmaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve izlence tartışma | 2. Hafta | Medyanın tanımı ve hayatımızdaki yeri | 3. Hafta | Çocukların hayatında medya araçlarının yeri, kullanım amaçları ve etkileri | 4. Hafta | Medyanın çocuklar üzerindeki etkileri | 5. Hafta | Medyanın kurgusu, medyada içerik ve biçim | 6. Hafta | Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler | 7. Hafta | Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etme | 10. Hafta | Çizgi Film İzleme ve Tartışma | 11. Hafta | Çocuk Kitabı İnceleme ve Tartışma | 12. Hafta | Animasyon Filmi İzleme ve Tartışma | 13. Hafta | Çocuk Dergisi İnceleme ve Tartışma | 14. Hafta | Genel Ders Değerlendirme ve Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Tosun, G. E.(2007). Çocuklar ve Çocuk Haklarının Medyada Temsili (Hazırlayan:Sevda Alankuş, Çocuk Odaklı Habercilik). İstanbul:IPS İletişim Vakfı Yayınları.
TGC ve British Counsil (2008). Medya ve Çeşitlilik Kılavuzu. Erişim:http://www.tgc.org.tr/COCUK-TR-ENG.pdf
RTÜK (2013). Türkiye?de Çocukların Medya Kullanma Alışkanlıklarının Araştırması
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 4 | 20 | Makale Sunuşu | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 2 | 14 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 5 | 15 | 75 | Toplam İş Yükü | | | 137 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,56 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |