DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Sibel Çiğdem Güneysu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gelişime ait temel terimleri tanımlayabilir. 2) Gelişmeye etki eden etmenleri kavrayabilir ve konu üzerine eleştirel düşünebilir. 3) Gelişim kuramları arasındaki farklılıkları ayırt edebilir. 4) Gelişim alanları ile ilgili temel kavramları değerlendirebilir. 5) Duygu ve düşüncelerini grupla paylaşabilir. 6) Farklı düşüncelere saygı duyar. 7) Ekip çalışmaları yapabilir. 8) Bireysel ve grup projeleri üretebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Gelişim nedir? Gelişimi etkileyen faktörler nelerdir? Kuramsal tartışmalar. Çeşitli yönlerden insan gelişimi (bilinçler sosyal psikolojik ahlaki fiziksel vb.) |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Gelişimin tanımı ve kuramsal tartışmalar | 2. Hafta | Çocuk gelişiminde araştırmalar | 3. Hafta | Kalıtımsal geçiş mekanizması | 4. Hafta | Prenatal gelişim dönemleri | 5. Hafta | Prenatal gelişim dönemlerine etkileyen çevresel etmenler | 6. Hafta | Doğum süreci ve komplikasyonları | 7. Hafta | Yeni doğan | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Algısal gelişim | 10. Hafta | Bilişsel gelişim | 11. Hafta | Kişilik ve ahlak gelişimi | 12. Hafta | Öğrenci sunumları | 13. Hafta | Öğrenci sunumları | 14. Hafta | Öğrenci sunumları | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Newcomba, Nora, 1996. Child Development: Change Over Time. Harper Collins College Publisher. New York Santrock, W. John. 1997. Life Span Development. Brown&Bench Publishers. USA Ülgen, Gülten. 1997. Eğitim Psikolojisi. Alkım Yayınevi. Ankara. Erden, M. Akman.1997. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Spot Matbaacılık. Ankara. Güneysu, Sibel. Basılmamış ders notları. Küçükturan, Güler. Basılmamış ders notları. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 20 | Proje | 1 | 20 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 4 | 20 | 80 | Toplam İş Yükü | | | 122 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |