DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Gülin Feryal Can Öğretim Görevlisi Cihandar Hasanhanoğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Örgütsel davranışı analiz edebilecektir. 2) Örgüt içi iletişimi geliştirmek için neler yapılması gerektiğini bilecektir. 3) Örgüt kültürü ve takım çalışmasını tanıyacak ve geliştirecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | İş psikolojisi temelde, bir çalışma ortamında insan davranışlarını incelemektedir. İncelediği önemli konular arasında çalışanların verimliliğini arttıracak uygun iş ortamının yaratılması, çalışanlar arasında etkin iletişim, takım davranışı gibi konuların yanı sıra çalışanların iş ortamına uyumu ve uygun elemanların işe alınmasını incelemektedir. Uygun iş ortamının yaratılmasına ilişkin olarak, işçi sağlığı ve güvenliği, iş kazalarının önemi, iş kazalarında çevresel ve insani faktörler incelediği diğer önemli konular arasındadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Örgüt psikolojisinin tarihsel gelişimi | 2. Hafta | Örgüt psikolojisinin kapsamı | 3. Hafta | Güdü teorileri | 4. Hafta | Doğru davranışa yönlendirmede güdü teorilerinin katkısı | 5. Hafta | Bireylerin ve çalışma gruplarının memnuniyetini ve verimliliğini en üst düzeye çıkarmak için yapılması gerekenler | 6. Hafta | Stres, tükenmişlik | 7. Hafta | İş tatmini | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Örgüt kültürü | 10. Hafta | Örgütsel değişim ve gelişme | 11. Hafta | Liderlik ve etkili liderlik biçimlerini anlama | 12. Hafta | Endüstride çatışma yönetimi | 13. Hafta | Çalışanların eğitimi ve değerlendirilmesi için farklı yaklaşımları ve yöntemleri kullanabilme | 14. Hafta | Çalışanların eğitimi ve değerlendirilmesi için farklı yaklaşımları ve yöntemleri kullanabilme | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders için kullanılacak materyaller dersi veren öğretim görevlileri tarafından sağlanacaktır. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Proje,Deney,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Ödev | 1 | 10 | Mini-Sınav | 3 | 20 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 10 | Toplam(%) | | 65 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 65 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 35 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 4 | 30 | 120 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 40 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 298 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,93 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |