Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ULUSLARARASI PAZARLAMA YÖNETİMİ ULT503 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dersin tanıtımı ve pazarlama yönetimi ile ilgili kavramların gözden geçirilmesi.
2) Uluslararası ticaret ve ekonomi teorilerinden sonuçlar çıkarılması.
3) Firmaların uluslararası pazarlama faaliyetlerine katılma niyet ve şekilleri ile uluslararası çevre koşulları çerçevesinde pazarlama faaliyetlerinin planlanması.
4) Uluslararası pazarlama karması ( ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma) ile ilgili kararlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, ulusal sınırları dışında faaliyet gösteren işletmelerin pazara giriş, uluslararasılaşma süreci ve uluslararası pazarlama teorilerinin incelenmesini kapsamaktadır. Söz konusu teorik çerçeveden hareketle, uluslararası pazarlara giriş yolları, bütünleşme nedenleri, pazarlama çevresi, uluslararası pazarlamada ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma ile ilgili kararlar, teslim ve ödeme türleri, incelenecek konular arasında yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Genel Bilgiler
2. Hafta Uluslararası Ekonomi, Dış Ticaret ve Dış Ticaret Teorileri
3. Hafta Uluslararası İşletmecilik ve Pazarlama ile ilgili Kuramsal Yaklaşımlar
4. Hafta Uluslararası Pazarlamada Planlama ve Çevresel Faktörler
5. Hafta Uluslararası Pazara yönelik Stratejiler (Uluslararası Pazarları Belirleme,Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma )
6. Hafta Uluslararası Pazarlama Karması (1) Ürün ve Ürün ile Marka Kararları
7. Hafta Uluslararası Pazarlama Karması (2) Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları
8. Hafta Uluslararası Pazarlama Karması (3) Dağıtım ve Dağıtım Kararları
9. Hafta Uluslararası Pazarlama Karması (4) Tutundurma ve Tutundurma Kararları
10. Hafta İhracat Pazarlamasında Uluslararası Dağıtım Aracıları
11. Hafta Sözleşmeli Dışa Açılma Karar ve Yaklaşımları
12. Hafta Dış Pazarlarda Üretim Karar ve Yaklaşımları
13. Hafta Uluslararası Pazarlamada bazı özel Düzenleme ve Uygulamalar
14. Hafta SUNUM
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1.Warren J. KEEGAN-Mark C. GREEN, Global Marketing, (9th Ed.) Pearson Prentice
Hall Edit, 2017
2. Mehmet KARAFAKİOĞLU, Uluslararası Pazarlama Yönetimi, (9. Baskı),Beta
Yayınları, 2008.
3. H. Ferhat ECER- Murat CANITEZ, Uluslararası Pazarlama; Teori ve Uygulamalar,
(2. Baskı), Gazi Kitapevi, 2005.
4. Gerald ALBAUM- -Edwin DUERR, International and Export Marketing (9th.Ed.), Pearson
Prentice Hall, 2008.
5. Philip CATEORA- Mary GILLY- John GRAHAM, International Marketing, 14th. Ed.
Mc.Graw Hill, 2009..
6. Ömer AKAT, Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi, (7. Baskı), Ekin Yayınları,
2009.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev1225
Proje165
Diğer110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler12448
Sunum (Hazırlık dahil)111
Literatür taraması1200200
Toplam İş Yükü291
Toplam İş Yükü / 309,7
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10