Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dersin tanıtımı ve pazarlama yönetimi ile ilgili kavramların gözden geçirilmesi. 2) Uluslararası ticaret ve ekonomi teorilerinden sonuçlar çıkarılması. 3) Firmaların uluslararası pazarlama faaliyetlerine katılma niyet ve şekilleri ile uluslararası çevre koşulları çerçevesinde pazarlama faaliyetlerinin planlanması. 4) Uluslararası pazarlama karması ( ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma) ile ilgili kararlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, ulusal sınırları dışında faaliyet gösteren işletmelerin pazara giriş, uluslararasılaşma süreci ve uluslararası pazarlama teorilerinin incelenmesini kapsamaktadır. Söz konusu teorik çerçeveden hareketle, uluslararası pazarlara giriş yolları, bütünleşme nedenleri, pazarlama çevresi, uluslararası pazarlamada ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma ile ilgili kararlar, teslim ve ödeme türleri, incelenecek konular arasında yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Genel Bilgiler
2. Hafta
Uluslararası Ekonomi, Dış Ticaret ve Dış Ticaret Teorileri
3. Hafta
Uluslararası İşletmecilik ve Pazarlama ile ilgili Kuramsal Yaklaşımlar
4. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Planlama ve Çevresel Faktörler
5. Hafta
Uluslararası Pazara yönelik Stratejiler (Uluslararası Pazarları Belirleme,Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma )
6. Hafta
Uluslararası Pazarlama Karması (1) Ürün ve Ürün ile Marka Kararları
7. Hafta
Uluslararası Pazarlama Karması (2) Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları
8. Hafta
Uluslararası Pazarlama Karması (3) Dağıtım ve Dağıtım Kararları
9. Hafta
Uluslararası Pazarlama Karması (4) Tutundurma ve Tutundurma Kararları
10. Hafta
İhracat Pazarlamasında Uluslararası Dağıtım Aracıları
11. Hafta
Sözleşmeli Dışa Açılma Karar ve Yaklaşımları
12. Hafta
Dış Pazarlarda Üretim Karar ve Yaklaşımları
13. Hafta
Uluslararası Pazarlamada bazı özel Düzenleme ve Uygulamalar
14. Hafta
SUNUM
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1.Warren J. KEEGAN-Mark C. GREEN, Global Marketing, (9th Ed.) Pearson Prentice Hall Edit, 2017 2. Mehmet KARAFAKİOĞLU, Uluslararası Pazarlama Yönetimi, (9. Baskı),Beta Yayınları, 2008. 3. H. Ferhat ECER- Murat CANITEZ, Uluslararası Pazarlama; Teori ve Uygulamalar, (2. Baskı), Gazi Kitapevi, 2005. 4. Gerald ALBAUM- -Edwin DUERR, International and Export Marketing (9th.Ed.), Pearson Prentice Hall, 2008. 5. Philip CATEORA- Mary GILLY- John GRAHAM, International Marketing, 14th. Ed. Mc.Graw Hill, 2009.. 6. Ömer AKAT, Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi, (7. Baskı), Ekin Yayınları, 2009.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
12
25
Proje
1
65
Diğer
1
10
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
12
4
48
Sunum (Hazırlık dahil)
1
1
1
Literatür taraması
1
200
200
Toplam İş Yükü
291
Toplam İş Yükü / 30
9,7
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ