Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SEMİNER MTE749 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 0 + 3 20

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS20
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik Eğitimi alanında ulusal kaynaklarda yer alan son çalışmaları ve doktora tez konularını araştırır ve değerlendirir.
2) Matematik Eğitimi alanında uluslararası kaynaklarda yer alan son çalışmaları ve doktora tez konularını araştırır ve değerlendirir.
3) Matematik Eğitiminde seminer hazırlama süreçlerini bilir.
4) Matematik Eğitimine uygun seminer konusunu belirleyebilir.
5) Matematik Eğitimine yönelik hazırlanan semineri sunma becerisine sahiptir.
6) Matematik Eğitimine yönelik hazırlanan seminerleri değerlendirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMIBu dersin amacı öğrencilerin Matematik Eğitimi alanlarında yapılmış son çalışmaları ve doktora tez konularını araştırmalarını, değerlendirmelerini ve sonuçları sunmalarını sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Seminer konusunun nasıl seçileceği ve seminer hazırlama süreci hakkında bilgi verilmesi
2. Hafta Ulusal ve uluslararası kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
3. Hafta Ulusal ve uluslararası kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
4. Hafta Ulusal ve uluslararası kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
5. Hafta Ulusal ve uluslararasıkaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
6. Hafta Ulusal ve uluslararasıkaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
7. Hafta Ulusal ve uluslararası kaynakların araştırılarak Matematik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
8. Hafta Seminer konularının belirlenmesi
9. Hafta Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
10. Hafta Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
11. Hafta Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
12. Hafta Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
13. Hafta Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
14. Hafta Belirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇeşitli dergi ve kaynaklardan alınmış matematik eğitimi konulu makaleler ve doktora tezleri
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev260
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi148112
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler13030
Evde Hazırla Uygulaması1030300
Seminer (hazırlık dahil)1100100
Toplam İş Yükü584
Toplam İş Yükü / 3019,46
Dersin AKTS Kredisi20
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X
P3           
P4           
P5  X   X   X   X   X   X
P6           
P7           
P8           
P9  X   X   X   X   X   X
P10           
P11  X   X   X   X   X   X
P12  X   X   X   X   X   X