Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitiminde öz-düzenleyici öğrenmenin teorik ve kuramsal temellerine dair makaleler okur ve tartışır. 2) Eğitimindeki öz-düzenleyici öğrenmenin önemini fark eder. 3) Öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ve sınıf uygulamaları ile ilgili makaleler okur ve yorumlar. 4) Öğretmenlerin ve öğrencilerin öz-düzenleyici öğrenme stratejilerinin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. 5) Öz-düzenleyici öğrenme kavramına yönelik ulusal ve uluslararası çalışmaları okur ve ilgili alan yazın araştırılarak bir derleme çalışması yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öz-düzenleyici öğrenme kuram ve yaklaşımlarının incelenmesi; öz-düzenleyici öğrenmenin sınıf içi uygulama örneklerinin araştırılması, ilgili alan yazının incelenmesi, öz-düzenleyici öğrenmeye yönelik bilimsel bir araştırmanın planlanması ve yürütülmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sosyal Bilişsel Kuram (Bandura)
2. Hafta
Öz-düzenleyici Öğrenme Tanımı ve Teorileri (Zimmerman Modeli)
3. Hafta
Pintrich'in Öz-düzenleyici Öğrenme Modeli
4. Hafta
Winne ve Boekarts'ın Öz-düzenleyici Öğrenme Modelleri
5. Hafta
Eğitimde Öz-düzenleyici Öğrenmenin Rolü ve Önemi
6. Hafta
Öz-düzenleyici Öğrenme Stratejileri
7. Hafta
Öz-düzenleyici Öğrenme Stratejilerinin Geliştirilmesi ve Sınıf Uygulamaları
8. Hafta
Öz-düzenleyici Öğrenmenin Akademik Başarıya Etkisi
9. Hafta
Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Öz-düzenleyici Öğrenme Stratejileri
10. Hafta
Öğrencilerin Öz-düzenleyici Öğrenme Stratejileri
11. Hafta
Öz-düzenleyici Öğrenme ile ilgili Ulusal Araştırmaların İncelenmesi
12. Hafta
Öz-düzenleyici Öğrenme ile ilgili Uluslararası Araştırmaların İncelenmesi
13. Hafta
Alan Yazın Derleme Çalışmaları
14. Hafta
Alan Yazın Derleme Çalışmalarının Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Schunk, D.H., & Zimmerman, B.J. (1998). Self-regulated learning from teaching to self-reflective practice. New York: The Guilford Press
Zimmerman, B. J. (2002). Becoming a self-regulated learner: An overview. Theory into Practice, 41(2), 64-72.
Zimmerman, B. & Schunk, D. (2001). Reflections on theories of self-regulated learning and academic achievement. In B. Zimmerman & D. Schunk (Eds.), Self-regulated learning and academic achievement: Theoretical perspectives, (2nd ed.),(pp. 289-307). Mahwah, NJ: Erlbaum.
Zimmerman, B. J. (1989). A social cognitive view of self-regulated academic learning. Journal of Educational Psychology, 81(3), 329-339.
Schunk, D.H. (1998). Teaching elementary students to self-regulate practice of mathematical skills with modeling. In D.H. Schunk & B.J.Zimmerman (Eds.). Self-regulated learning from teaching to self-reflective practice. New York: The Guilford Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma,Soru-Cevap,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
20
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
10
140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
2
20
40
Proje
1
60
60
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
10
2
20
Toplam İş Yükü
302
Toplam İş Yükü / 30
10,06
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ