Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE ÖZ-DÜZENLEYİCİ ÖĞRENME MTE743 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitiminde öz-düzenleyici öğrenmenin teorik ve kuramsal temellerine dair makaleler okur ve tartışır.
2) Eğitimindeki öz-düzenleyici öğrenmenin önemini fark eder.
3) Öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ve sınıf uygulamaları ile ilgili makaleler okur ve yorumlar.
4) Öğretmenlerin ve öğrencilerin öz-düzenleyici öğrenme stratejilerinin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur.
5) Öz-düzenleyici öğrenme kavramına yönelik ulusal ve uluslararası çalışmaları okur ve ilgili alan yazın araştırılarak bir derleme çalışması yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖz-düzenleyici öğrenme kuram ve yaklaşımlarının incelenmesi; öz-düzenleyici öğrenmenin sınıf içi uygulama örneklerinin araştırılması, ilgili alan yazının incelenmesi, öz-düzenleyici öğrenmeye yönelik bilimsel bir araştırmanın planlanması ve yürütülmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sosyal Bilişsel Kuram (Bandura)
2. Hafta Öz-düzenleyici Öğrenme Tanımı ve Teorileri (Zimmerman Modeli)
3. Hafta Pintrich'in Öz-düzenleyici Öğrenme Modeli
4. Hafta Winne ve Boekarts'ın Öz-düzenleyici Öğrenme Modelleri
5. Hafta Eğitimde Öz-düzenleyici Öğrenmenin Rolü ve Önemi
6. Hafta Öz-düzenleyici Öğrenme Stratejileri
7. Hafta Öz-düzenleyici Öğrenme Stratejilerinin Geliştirilmesi ve Sınıf Uygulamaları
8. Hafta Öz-düzenleyici Öğrenmenin Akademik Başarıya Etkisi
9. Hafta Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Öz-düzenleyici Öğrenme Stratejileri
10. Hafta Öğrencilerin Öz-düzenleyici Öğrenme Stratejileri
11. Hafta Öz-düzenleyici Öğrenme ile ilgili Ulusal Araştırmaların İncelenmesi
12. Hafta Öz-düzenleyici Öğrenme ile ilgili Uluslararası Araştırmaların İncelenmesi
13. Hafta Alan Yazın Derleme Çalışmaları
14. Hafta Alan Yazın Derleme Çalışmalarının Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSchunk, D.H., & Zimmerman, B.J. (1998). Self-regulated learning from teaching to self-reflective practice. New York: The Guilford Press

Zimmerman, B. J. (2002). Becoming a self-regulated learner: An overview. Theory into Practice, 41(2), 64-72.

Zimmerman, B. & Schunk, D. (2001). Reflections on theories of self-regulated learning and academic achievement. In B. Zimmerman & D. Schunk (Eds.), Self-regulated learning and academic achievement: Theoretical perspectives, (2nd ed.),(pp. 289-307). Mahwah, NJ: Erlbaum.

Zimmerman, B. J. (1989). A social cognitive view of self-regulated academic learning. Journal of Educational Psychology, 81(3), 329-339.

Schunk, D.H. (1998). Teaching elementary students to self-regulate practice of mathematical skills with modeling. In D.H. Schunk & B.J.Zimmerman (Eds.). Self-regulated learning from teaching to self-reflective practice. New York: The Guilford Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Soru-Cevap,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev120
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler22040
Proje16060
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma10220
Toplam İş Yükü302
Toplam İş Yükü / 3010,06
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2  X   X   X    
P3         
P4         
P5         
P6         
P7          X
P8         
P9      X   X  
P10         
P11         
P12          X