Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ MTE734 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Özge Yiğitcan Nayir
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Problemi ve problem çeşitlerini bilir.
2) Problem çözme basamaklarını bilir
3) Problem çözme stratejilerini bilir.
4) Problem çözme ile ilgili yapılmış çalışmaları takip edebilir.
5) Problem çözme ile ilgili araştırma önerisi hazırlayabilir.
6) Problem çözme ile ilgili araştırma projesi yürütebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIProblem nedir? Problem çözme basamakları, problem çözme stratejileri, problem çözme için gerekli olan kritik düşünme ve mantıksal akıl yürütmenin önemi, problemler için alternatif çözüm yollarını geliştirilmesi. Problem çözme ile ilgili yapılan araştırmalar ve geliştirilen projelerin incelenmesi ve yeni araştırma önerilerinin geliştirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Problem nedir? Problem çözme basamakları
2. Hafta Problem nedir? Problem çözme basamakları
3. Hafta Problem çözme stratejileri, problem çözme için gerekli olan kritik düşünme ve mantıksal akıl yürütmenin önemi, problemler için alternatif çözüm yollarını geliştirilmesi.
4. Hafta Problem çözme stratejileri, problem çözme için gerekli olan kritik düşünme ve mantıksal akıl yürütmenin önemi, problemler için alternatif çözüm yollarını geliştirilmesi.
5. Hafta Problem çözme ile ilgili yapılan araştırmalar ve geliştirilen projelerin incelenmesi
6. Hafta Problem çözme ile ilgili yapılan araştırmalar ve geliştirilen projelerin incelenmesi
7. Hafta Problem çözme ile ilgili yapılan araştırmalar ve geliştirilen projelerin incelenmesi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Araştırma projesi üzerinde çalışılması
10. Hafta Araştırma projesi üzerinde çalışılması
11. Hafta Araştırma projesi üzerinde çalışılması
12. Hafta Araştırma projesi üzerinde çalışılması
13. Hafta Araştırma projesi üzerinde çalışılması
14. Hafta Araştırma projesinin sunulması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPosamentier, A. S. and Krulik (1998). Problem Solving Strategies for Efficient and Elegant Solutions: A resource for the mathematics teacher. SAGE Publication
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler13030
Sunum (Hazırlık dahil)236
Proje17070
Toplam İş Yükü288
Toplam İş Yükü / 309,6
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1        X   X   X
P2        X   X   X
P3        X   X   X
P4  X   X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X   X
P6  X   X   X   X   X   X
P7        X   X   X
P8        X   X   X
P9        X   X   X
P10        X   X   X
P11        X   X   X
P12        X   X   X