Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Soyut düşünme ve hızlı düşünme becerisini geliştirir. 2) Bazı cebirsel yapılardaki ters örnekleri daha kolay verebilir. 3) Kendi kendine soru sorma becerisini geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Kartezyen çarpım ve bağıntı, dönüşümler ve ikili işlem, tamsayılarda bölünebilme, en büyük ortak bölen, en küçük ortak kat, Euclid algoritması, kongrüanslar, Guplar, alt gruplar, normal alt gruplar, Simetrik gruplar, gruplarda homomorfizm, gruplarda izomorfizm, devirli gruplar, iç direkt çarpım, dış direkt çarpım, halkalar, alt halkalar, idealler, halkalarda homomorfizm.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kartezyen çarpım ve bağıntı, dönüşümler ve ikili işlem
2. Hafta
Tamsayılarda bölünebilme, en büyük ortak bölen, en küçük ortak kat, Euclid algoritması
3. Hafta
Kongrüanslar
4. Hafta
Guplar
5. Hafta
Alt gruplar
6. Hafta
Normal alt gruplar
7. Hafta
Simetrik gruplar
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Gruplarda homomorfizm, gruplarda izomorfizm
10. Hafta
Devirli gruplar
11. Hafta
İç direkt çarpım, dış direkt çarpım
12. Hafta
Halkalar
13. Hafta
Alt halkalar, idealle
14. Hafta
Halkalarda homomorfizm
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Taşcı Dursun, ?Soyut Cebir?, Ankara (2010)
Herstein I.N, (1975), Topics In Algebra, John Wiley nad Sons
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
12
168
Final Sınavına Hazırlık
1
60
60
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
1
20
20
Proje
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
Toplam İş Yükü
291,5
Toplam İş Yükü / 30
9,71
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ