Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) gençlik dönemine sosyolojik bakış açısıyla yaklaşma 2) konuyla ilgili teorik tartışmalar hakkında bilgi sahibi olma, 3) gençlik ile ilgili konularda sosyolojik değerlendirmeler ve araştırmalar yapabilme becerilerini kazanmaları hedeflenmektedir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu derste öncelikle tarihsel süreç içerisinde gençlik alanındaki gelişmeler sosyolojik olarak ele alınacaktır. Bu derste gençlik dönemi biyolojik bir dönem olmanın yanı sıra kültürel inşa sürecinde ele alınacak ve gençlik ile ilgili kavramsal ve kuramsal tartışmalar aktarılacaktır. Sosyolojik olarak gençlik dönemi; kültür, alt kültür, madde kullanımı, cinsellik ve sağlık, medya ve tüketim, aile, suç ve sapma, işsizlik, kuşaklararası iletişim, siyaset, gençlik alt kültürleri ve toplumsal katılım konuları üzerinden tartışılacaktır. Aynı zamanda bu derste gençlik, kültürler arası gençlik çalışmalarıyla birlikte kuşaklararası ilişkiler bağlamında ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Genel Tanıtımı
2. Hafta
Gençlik Tanımı
3. Hafta
Gençlik Teorileri
4. Hafta
Gençlik Medya ve Tüketim
5. Hafta
Gençlik ve Aile
6. Hafta
Gençlik ve Kuşaklararası İlişki
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Gençlik Cinsellik ve Sağlık
9. Hafta
Gençlik ve Kültürlerarası Araştırmalar
10. Hafta
Gençlik Alt Kültürleri
11. Hafta
Gençlik ve İşsizlik
12. Hafta
Gençlik Siyaset ve Toplumsal Katılım
13. Hafta
Gençlik ve Teknoloji
14. Hafta
Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Abrams, L. S. ve Stornier, C. C. (2002). Sociocultural Variations in The Body Image Perceptions of Urban Adolescent Females. Journal of Youth and Adolescence, 3, 443-450.
Crawford, L. A. ve Novak, K. B. (2008). Parent-Child Relations and Peer Associations As Mediators of The Family Structure Substance Use Relationship. Journal of Family Issues, 29, 155-184.
Crosnoe, R. Ve Cavanagh, S. E. (2010). Families with Children and Adolescents A Review, Critique, And Future Agenda. Journal of Marriage and Family, 72 (3), 594-611.
De Casanova E. M. (2004). No Ugly Women Concepts of Race and Beauty among Adolescent Women in Ecuador, Gender and Society,18 (3), 287-308.
DeJong, W. (1980). The Stigma of Obesity The Consequences of Nave Assumptions Concerning the Causes of Physical Deviance. Journal of Health and Social Behavior, 21 (1), 75-87.
Dwyer P. ve Wyn J. (2001). Youth, Education and Risk Facing the Future. London and New York Taylor ve Francis.
Edwards, L. M., ve Lopez, S. J. (2006). Perceived Family Support, Acculturation, and Life Satisfaction in Mexican American Youth A Mixed-Methods Exploration. Journal of Counseling Psychology, 53, 279-287.
Falci, C. (2006). Family Structure, Closeness to Residential and Nonresidential Parents, and Psychological Distress in Early and Middle Adolescence. The Sociological Quaterly, 47, 123-146.
Featherstone, M. (2001). The Body in Consumer Culture In Featherstone M. ve Hepworth M. Turner Brayn S. (Eds.), The Body Social Process and Cultural Theory (170-197). London, Thousand Oaks, New Delhi SAGE Publications Ltd.
Giddens, A. (2005). The Global Revolution in Family and Personal Life. Skolnick A. S. ve Skolnick J. H. (Ed.), Family in Transition (25-31), USA Pearson.
Hadjar, B. D. ve Boehnke, K. (2008), The Socialization of Hierarchic Self-Interest Value Socialization in The Family. Young, 16 (3), 279301.
Holmbeck, G. N., Paikoff, R. L., ve Brooks-Gunn, J. (1995). Parenting Adolescents. Bornstein, M. H. (ed.), Handbook of Parenting (Vol. 1), (ss. 91 118), Mahwah, New Jersey London Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
Louis, V. V. ve Zhao, S., (2002), Effects Of Family Structure, Family Ses, and Adulthood Experiences On Life Satisfaction. Journal of Family Issues, 23 (8), 986-1005.
Man P. (1991). The Influence of Peers and Parents on Youth Life Satisfaction in Hong Kong, Social Indicators Research, 24 (4), 347-365.
Otto, L. B. (1986). Family Influences on Youth s Occupational Aspirations and Achievements, G. K. Leigh ve G. W. Peterson (Ed.). Adolescents in Families (s. 226-255). Cincinnati, OH South-Western.
Saguy, A. C. ve Gruys, K. (2010). Morality and Health News Media Constructions of Overweight And Eating Disorders. Social Problems, 57 (2), 231-250.
Sebald, H. (1968). Adolescence a Sociological Analysis. New York Appleton- Century- Crofts.
Tonon G. (2002). Young People s Quality of Life and Construction of Citizenship, Springer, Netherlands.
Walton, E. ve Takeuchi, D. T. (2010). Family Structure, Family Processes, and Well-Being Among Asian Americans Considering Gender and Nativity. Journal of Family Issues, 31 (3), 301-332.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
16
224
Final Sınavına Hazırlık
1
14
14
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
1
10
10
Toplam İş Yükü
306
Toplam İş Yükü / 30
10,2
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ