Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kültür, medya ve iletişim süreçlerini öğrenir ve bu kavramların birbirleri ile ilişkilerini sosyolojik bağlamda öğrenip tartışırlar 2) Kültür, kültür-toplum ilişkisi, iletişim, iletişimin toplumsal anlamı, topluma etkileri, toplum-iletişim ilişkisi konularını ayrıntılarıyla öğrenir ve tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu derste, kültür, kültür-toplum ilişkisi, iletişim, iletişimin toplumsal anlamı, topluma etkileri, toplum-iletişim ilişkisi, toplumsal iletişimin tarihsel süreç içindeki gelişimi, medya, medyanın temel kavramları, medya toplum ilişkisi, yeni medya ve iletişim teknolojileri gibi kavramlar tartışılır. Dersin temel amacı, öğrencilerin kültür, medya ve iletişim süreçlerini öğrenmeleri ve bu kavramların birbirleri ile ilişkilerini sosyolojik bağlamda öğrenip tartışabilmelerini sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı, Derse Genel Giriş ve Temel Kavramlar
2. Hafta
Sosyoloji ve İletişim arasındaki ilişkiler
3. Hafta
İletişimin temel yapısı
4. Hafta
İletişim kültür ilişkisi
5. Hafta
Medya ve sosyoloji
6. Hafta
Kitle iletişimi kavramı ve sosyoloji ilişkisi
7. Hafta
Kitle iletişiminde temel yaklaşımlar
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
İletişim kuramları
10. Hafta
Yerel ve Uluslararası İletişim
11. Hafta
Yeni teknolojiler ve değişen iletişim yapısı
12. Hafta
Türkiye?de iletişim ve kültür ilişkisi
13. Hafta
Türkiye?de İletişim ve Sosyoloji ilişkisi
14. Hafta
Örnek çalışmalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Maigret, Eric. Medya ve İletişim Sosyolojisi, İstanbul: İletişim yayınları, 2016