Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Sosyoloji Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KÜRESELLEŞME VE EĞİTİM SOSY510 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Emek Barış Kepenek
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Küreselleşmenin teorik çerçevesine yönelik temel kavramları hakkında bilgiye sahip olurlar.
2) Küreselleşme ve eğitim bağlamındaki temel konu ve problemleri tanırlar.
3) Toplum, yoksulluk, etnisite, toplumsal cinsiyet, ekonomi ve politika gibi değişkenlerin küreselleşme ve eğitim olgularıyla ilişkisini kurabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders kapsamında küreselleşmenin eğitim üzerindeki etkisi üzerinde durulmaktadır. Bu bağlamda küreselleşme teorileri tartışılmakta ve özellikle de kültürel küreselleşme çerçevesinde enformasyon toplumu, çok kültürlülük, post-modernizm vb. kavramlar analiz edilmektedir. Ders kapsamında ayrıca uluslararası küresel eğitim programları da konu edilmekte ve küreselleşmenin eğitim kurumu üzerindeki somut etkileri incelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Teorik Boyutuyla Küreselleşme
2. Hafta Ekonomik Küreselleşme ve Eğitim
3. Hafta Politik Küreselleşme ve Eğitim
4. Hafta Kültür ve Küresel Kültür
5. Hafta Enformasyon Tolumu
6. Hafta Çokkültürlülük
7. Hafta Postmodernizm ve Eğitim
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Küresel Eğitim, Vatandaşlık ve İnsan Hakları
10. Hafta Küreselleşme ve Eğitimde Reform
11. Hafta Özel Konular: Küreselleşme, Medya ve Eğitim
12. Hafta Özel Konular: Küreselleşen Dünyada Toplumsal Cinsiyet, Kadın ve Eğitim
13. Hafta Özel Konular: Küreselleşmenin Eğitim Programlarına Etkisi
14. Hafta Özel Konular: Küresel Dünyada Eğitim Eşitsizlikleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR*Stormquist, N. P. & Monkman, K. (Eds) (2014) Globalization & Education Integration and Contestation Across Cultures. Second Edition: Rowman & Littlefield Publishers.
*Fırıncı Orman, T. (2015) Küreselleşme ve Eğitimde Yeni Değerler. Ankara: Gece Kitaplığı.
*Spring, J. (2015) Globalization and Education: An Introduction. Second Edition. NY: Tylor and Francis.
* Joseph, Z. (Ed) (2015) Second International Handbook on Globalization, Education and Policy Research. E-book. Springer.
*Castells, M., Touraine, A., Giddens, A., Lyon, D. (2004) Küresel Kuşatma Karşısında İnsan. (Haz. M. Armağan), İstanbul: Ufuk Kitapları.
*King, D. (1998) Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi. (Çev. G. Seçkin ve Ü. H. Yolsal). Ankara: Bilim ve Sanat Yay.
*Robertson, R. (1999). Küreselleşme: Toplum Kuramı ve Küresel Kültür. (Çev. Ü. H. Yolsal). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
*Lyotard, J. F. (2000). Postmodern Durum. (Çev. A Çiğdem). Ankara: Vadi Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1417238
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar000
Final Sınavı133
Ödevler000
Toplam İş Yükü305
Toplam İş Yükü / 3010,16
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2    X   X
P3  X   X   X
P4  X   X  
P5  X   X  
P6     
P7     
P8    X   X
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14    X   X
P15    X   X
P16    X   X
P17    X   X
P18    X   X