Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Küreselleşmenin teorik çerçevesine yönelik temel kavramları hakkında bilgiye sahip olurlar. 2) Küreselleşme ve eğitim bağlamındaki temel konu ve problemleri tanırlar. 3) Toplum, yoksulluk, etnisite, toplumsal cinsiyet, ekonomi ve politika gibi değişkenlerin küreselleşme ve eğitim olgularıyla ilişkisini kurabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders kapsamında küreselleşmenin eğitim üzerindeki etkisi üzerinde durulmaktadır. Bu bağlamda küreselleşme teorileri tartışılmakta ve özellikle de kültürel küreselleşme çerçevesinde enformasyon toplumu, çok kültürlülük, post-modernizm vb. kavramlar analiz edilmektedir. Ders kapsamında ayrıca uluslararası küresel eğitim programları da konu edilmekte ve küreselleşmenin eğitim kurumu üzerindeki somut etkileri incelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Teorik Boyutuyla Küreselleşme
2. Hafta
Ekonomik Küreselleşme ve Eğitim
3. Hafta
Politik Küreselleşme ve Eğitim
4. Hafta
Kültür ve Küresel Kültür
5. Hafta
Enformasyon Tolumu
6. Hafta
Çokkültürlülük
7. Hafta
Postmodernizm ve Eğitim
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Küresel Eğitim, Vatandaşlık ve İnsan Hakları
10. Hafta
Küreselleşme ve Eğitimde Reform
11. Hafta
Özel Konular: Küreselleşme, Medya ve Eğitim
12. Hafta
Özel Konular: Küreselleşen Dünyada Toplumsal Cinsiyet, Kadın ve Eğitim
13. Hafta
Özel Konular: Küreselleşmenin Eğitim Programlarına Etkisi
14. Hafta
Özel Konular: Küresel Dünyada Eğitim Eşitsizlikleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
*Stormquist, N. P. & Monkman, K. (Eds) (2014) Globalization & Education Integration and Contestation Across Cultures. Second Edition: Rowman & Littlefield Publishers. *Fırıncı Orman, T. (2015) Küreselleşme ve Eğitimde Yeni Değerler. Ankara: Gece Kitaplığı. *Spring, J. (2015) Globalization and Education: An Introduction. Second Edition. NY: Tylor and Francis. * Joseph, Z. (Ed) (2015) Second International Handbook on Globalization, Education and Policy Research. E-book. Springer. *Castells, M., Touraine, A., Giddens, A., Lyon, D. (2004) Küresel Kuşatma Karşısında İnsan. (Haz. M. Armağan), İstanbul: Ufuk Kitapları. *King, D. (1998) Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi. (Çev. G. Seçkin ve Ü. H. Yolsal). Ankara: Bilim ve Sanat Yay. *Robertson, R. (1999). Küreselleşme: Toplum Kuramı ve Küresel Kültür. (Çev. Ü. H. Yolsal). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. *Lyotard, J. F. (2000). Postmodern Durum. (Çev. A Çiğdem). Ankara: Vadi Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
17
238
Final Sınavına Hazırlık
1
12
12
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
8
8
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
0
0
0
Toplam İş Yükü
305
Toplam İş Yükü / 30
10,16
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ