DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Çiçek Coşkun
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bebeklikten ergenliğe kadar çocukluğu, çocukların gelişiminin ve sosyalleşmesinin doğası hakkında bilgi kazanır. 2) Çocukları pasif katılımcılar olarak varsaymak yerine onları sosyal dünya tarafından hem şekillendirilen hem de sosyal dünyayı şekillendiren aktif katılımcılar olarak varsayan yeni Çocukluk Sosyolojisi perspektifini benimseyen bir bakış açısı kazanır. 3) Klasik ve modern kuramlar çerçevesinde çocukluk olgusunu analiz edebilir. 4) Çocukluk sosyolojisi alanındaki güncel tartışma ve araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla irdeler, böylece şimdiki ya da gelecekteki çocuk politikalarının belirlenmesi sürecinde katkı sağlayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu ders bebeklikten ergenliğe kadar çocukluğu, çocukların gelişiminin ve sosyalleşmesinin doğasını araştırır. Dersin konusu çocuğu şekillendiren kurumlar ve toplumsal etmenleri kapsamakla birlikte, çocukları pasif katılımcılar olarak varsaymak yerine onları sosyal dünya tarafından hem şekillendirilen hem de sosyal dünyayı şekillendiren aktif katılımcılar olarak varsayan yeni Çocukluk Sosyolojisi perspektifine odaklanmaktadır. Bu ders ayrıca, çocukluğun geleceğini de konu edinerek özellikle de şimdiki ya da gelecekteki çocuk politikalarının belirlenmesinde de katkı sağlayabilecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çocuklukla İlgili Sosyal Teoriler | 2. Hafta | Çocukluğun Yapısı | 3. Hafta | Çocukluk Sosyolojisinde Araştırma Yöntemleri ve Etik | 4. Hafta | Çocukluğa Tarihsel Bir Bakış | 5. Hafta | Sosyal Değişme, Aile ve Çocuklar | 6. Hafta | Çocuk Kültürü | 7. Hafta | Çocuklar, Oyun ve Akran Etkileşimi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Çocuklar, Sosyal Problemler ve Sosyal Politika | 10. Hafta | Çocuk Hakları, Yoksulluk, Eşitsizlik ve Risk Altındaki Çocuklar | 11. Hafta | Çocukluğun Geleceği | 12. Hafta | Spesifik Araştırma Problemleri: Şehir ve Çocuk | 13. Hafta | Spesifik Araştırma Problemleri: Sinema ve Çocuk | 14. Hafta | Spesifik Araştırma Problemleri: Çalışan Çocuklar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | *Corsaro, A. W. (2011) The Sociology of Childhood. Third Edition. *Onur, B. (2007) Çocuk Tarih ve Toplum. Ankara: İmge Kitabevi. *Onur, B. (2009) Türk Modernleşmesinde Çocuk. Ankara: İmge Kitabevi. *Wells, K. (2009) Childhood: In a Global Perspective. UK: Polity Press. *Wyness, M. (2006). Childhood and Society. Second Edition.UK: Palgrave and Macmillan. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 12 | 168 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 26 | 26 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 20 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |